וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרך רביעי לסדרת "מילניום" של סטיג לרסון?

שני גורקביץ'

13.1.2011 / 18:28

"אני מסוגלת להשלים אותו", טוענת שותפתו לחיים של מחבר "נערה עם קעקוע דרקון" באוטוביוגרפיה שתתפרסם בשבוע הבא

האם הנערה עם קעקוע הדרקון, ליזבת' סלאנדר, תזכה להרפתקה נוספת? היום (חמישי) נודע כי באוטוגרפיה שתפורסם בשבוע הבא בשבדיה, נורבגיה וצרפת טוענת אווה גבריאלסון, בת זוגו של המחבר המנוח של סדרת ספרי "מילניום", סטיג לרסון, כי היא יודעת כיצד מסתיים הכרך הרביעי בסדרה שכתב בן זוגה אך לא הספיק להשלים טרם מותו.

הספר שכתבה גבריאלסון יחד עם סופר נוסף נקראת "מילניום, סטיג ואני", והיא שופכת בו אור חדש על יצירתה של סדרת הספרים שמכרה יותר מ-45 מיליון עותקים ברחבי העולם. ב-2004 מת לרסון בגיל 50 מהתקף לב, עוד לפני שפרסם את הספרים שכתב על ההאקרית הפאנקיסטית וחסרת המורא שהפכה למוכרת במיליוני בתים בעולם.

גבריאלסון היתה שותפתו לחיים של לרסון במשך 32 שנים, אולם כיוון שמת ללא צוואה ולבני הזוג לא היו ילדים, צריך בית המשפט להחליט מה דין עזבונו, שכעת מוערך בעשרות מיליונים. על פי החוק השבדי, כיוון שמעולם לא נישא ואין לו יורשים, יעברו נכסיו של לרסון לאביו ואחיו. לדבריה של גבריאלסון, רק ברגע שהזכויות על הספר הרביעי יהיו בידיה, ולא בידי משפחתו, היא תוכל להשלים את כתיבתו.

"היא לא נאבקת בשביל לקבל כסף אלא על הזכויות ל'מילניום' ושאר הכתבים הפוליטיים של בן זוגה", אמר דובר מטעם ההוצאה לאור הצרפתית המפרסמת את האוטוביוגרפיה של גבריאלסון. לאחר שבדיה, נורבגיה וצרפת, צפוי הספר להתפרסם גם בארצות נוספות בהמשך.

"סטיג ואני כתבנו יחד פעמים רבות"

הדמיון בין הסופר לרסון והדמות הגברית המרכזית בסדרת "מילניום" ,מיכאל בלומקוויסט, גדול מאוד: בעיסוקם העיתונאי, בפעילותם הפוליטית ואפילו בבחירת בת הזוג - כפי שבחיים, גבריאלסון היא אדריכלית, כך גם בת זוגו של בלומקוויסט היא האדריכלית אריקה ברגר.

"אני נלחמת בשבילו, בשבילי, בשבילכם", כותבת גבריאלסון בספרה. לטענתה, לרסון כתב יותר מ-200 עמודים מתוך הכרך הרביעי בסדרה. "אני מסוגלת להשלים אותו... סטיג ואני כתבנו יחד פעמים רבות", אמרה.

בת זוגו של לרסון הצהירה כי אינה מתכוונת לגולל את סיפור הכרך הרביעי באוטוביוגרפיה שלה, אולם ציינה כי "ליזבת' משחררת את עצמה לאט לאט מהשדים שלה והאויבים שלה". על פי הדיווחים, שני פרקים בספרה של גבריאלסון יעניינו במיוחד את מעריצי לרסון, כיוון שהדמויות בהם מזכירות במידה רבה את אלו שעולות בספריו.

לדבריה, לרסון וצוות העורכים של המגזין שייסד "אקספו" נאלצו לעבור ממקום למקום פעמים רבות, כדי להתחמק מניאו-נאצים שרדפו אותם. זו גם הסיבה שבני הזוג מעולם לא נישאו, משום שחששו שהצעד יקל על רודפיהם לאתרם.

בשנה שעברה סירבה גבריאלסון לפשרה בסך 2.1 מיליון אירו שהציעה לה משפחתו של לרסון, בנוסף למושב בחבר המנהלים של עזבונו. בספרה היא מגנה את "תעשיית המותג סטיג לרסון". "אני לא רוצה לראות ספלים של 'מילניום' או כל סוג אחר של מסחריות, אני רוצה שיהיה כבוד לסטיג האמיתי", היא כותבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully