וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחייה נוספת לבכורת המחזמר "ספיידרמן"

שני גורקביץ'

14.1.2011 / 11:05

לטענת המפיקים, מדובר בדחייה האחרונה של המחזמר היקר בתולדות ברודווי, שמתברר גם כזה עם הכי הרבה תקלות

נוסעים לניו יורק בפברואר ומתכננים לצפות במחזמר "ספיידרמן"? ובכן, נראה שתצטרכו להתאפק עוד קצת כיוון שאמש (חמישי) הודיעו מפיקי המחזמר היקר בהיסטוריה של ברודווי על דחייה נוספת - שלישית במספר - של תאריך הבכורה. המסך של " Spiderman: Turn Off the Dark" אמור היה לעלות באופן רשמי ב-7 בפברואר אולם כעת נקבעה הבכורה ל-15 במרץ.

לדברי המפיק מייקל קול, המחזה "מסובך פי עשר מכל דבר אחר, ולוח הצגות ההרצה מאפשר מעט מאוד זמן חזרות. אנו פשוט זקוקים לזמן נוסף כדי להוציא לפועל את חזונו של הצוות במלואו לפני שנסגור סופית את מהלך ההצגה". קול מתעקש כי מדובר בדחייה האחרונה של מועד הבכורה.

את המחזה, המבוסס על סדרת קומיקס המצליחה של סטן לי, מביימת ג'ולי טימור, ואת המוזיקה כתבו בונו ודה אדג' מ-U2. הצגות ההרצה של "ספיידרמן" החלו עוד בנובמבר אך הן רצופות תאונות, תקלות, פציעות קשות ועזיבות של שחקנים - כולל אחת השחקניות הראשיות. עד עתה הסתכמה עלות המחזמר בכ-65 מיליון דולרים, אך עם המשך העיכובים בעלייתו, וביטולי ההצגות שתוכננו להמשך חודש ינואר, אין ספק שהסכום צפוי להאמיר עוד יותר. נקודת האור היחידה שנראית כרגע מגיעה אף היא מכיוון הקופות - מתברר כי בשבוע החולף התנהלו הצגות ההרצה של המחזה כמתוכנן וכמעט ללא תקלות, והובילו את טבלת המכירות בבברודווי.

מסרים שמרניים בעלילה? לפחות הרפובליקנים מרוצים

בתוך כך, שדרן הטלוויזיה והרדיו הפופולרי, גלן בק, הרעיף שבחים על המחזמר בתוכניתו השבועית ושיבח את "ערכיו השמרניים" ואפילו גילה מעט מתוכן העלילה.

בק, הנחשב לג'ון סטיוארט של המחנה הרפובליקני האמריקאי, אמר כי לאור הנטייה השמאלנית של אנשי האמנות בניו יורק במיוחד ובברודווי בפרט, הוא ציפה לסאבטקסט דמוקרטי במחזה אך נדהם לגלות מסרים שמרניים דווקא. לדבריו, העלילה יוצאת נגד אתאיזם, התפיסה שהאדם אחראי להתחממות הגלובלית, והתערבות יתר של הממשל.

הוא אף הוסיף ואמר כי אחד הנבלים במחזה הוא "מדען אתאיסט רב-עוצמה שנכנס למיטה עם ממשלה ענקית שמשתמשת בו ובכל ההייפ על התחממות כדור הארץ כדי להשיג את מטרותיה". בנוסף גילה כי התקשורת במחזה מאמצת את המדען המטורף ודוחה את ספיידרמן - רגש נוסף שנחשב לרפובליקני מאוד, משום שהשמרנים האמריקאים לרוב תופסים את התקשורת בארצם כמושחתת. עמדה דומה הביעו נציגי השמרנים גם לגבי הסרט "האביר האפל", אותו הגדירו אחד מהסרטים השמרניים הטובים בהיסטוריה.

מבחינת ההפקה, השווה בק - שנחשב לחובב תיאטרון מושבע - את הפעלולים לאלו של חברי "קרקס השמש", ואת המוזיקה שכתבו חברי U2הגדיר "מדהימה". השדרן חוזה שפס הקול של המחזה יימכר במיליונים: "זה להיט אחרי להיט אחרי להיט".

"לא רק שזה שווה את מחיר הכרטיס כאן בברודווי, שנחשב ליקר, אלא אפילו את מחיר כרטיס הטיסה מלוס אנג'לס או הוואי לבוא מניו יורק לראות אותו", אמר בק בהתלהבות.

  • עוד באותו נושא:
  • ספיידרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully