וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרשת החברתית" - המנצח הגדול של פרסי נבחרי המבקרים

15.1.2011 / 9:04

סרטו של דיוויד פינצ'ר גרף את הפרסים החשובים, ביניהם סרט השנה, בעוד "התחלה" זכה במספר הפרסים הגדול ביותר אך בעיקר בתחומים הטכניים

המסע של "הרשת החברתית" אל האוסקר נמשך: סרטו של דיוויד פינצ'ר הוכתר אמש (שישי) כסרט הטוב של השנה בטקס פרסי נבחרי המבקרים (Critics’ Choice Movie Awards) של איגוד מבקרי הקולנוע והטלוויזיה בארצות הברית. בנוסף, זכה פינצ'ר עצמו בפרס הבמאי, ארון סורקין לקח את פרס התסריט המעובד וטרנט רזנור ואטיקוס רוס זכו בפרס הפסקול הטוב ביותר של השנה על עבודתם בסרט.

יחד עם זאת, היה זה דווקא "התחלה" שזכה במספר הפרסים הגדול ביותר בטקס, רובם על הישגיו הטכניים. סרטו של כריסטופר נולאן גרף שישה פרסים בסך הכל, ביניהם פרס הצילום, פרס העריכה, פרס הניהול האמנותי ופרס האפקטים הטובים ביותר של השנה.

בגזרת המשחק לא היו הפתעות: קולין פירת' נבחר לשחקן הטוב ביותר של השנה על תפקידו ב"נאום המלך", שאף לקח את פרס התסריט המקורי הטוב ביותר; ואילו נטלי פורטמן הוכתרה כשחקנית השנה על עבודתה ב"ברבור שחור". פורטמן, שעלתה לבמה בהריון נראה לעין, הודתה לבמאי הסרט, דארן ארונופסקי: "הפכת אותי לרזונת ויש לך אחרות עקיפה לכך שעכשיו אני שמנה בגלל שהכרתי לי את אהוב לבי", אמרה, בהתייחסה לארוסה, הכוריאוגרף של הסרט, בנג'מין מיליפיד.

יתר פרסי המשחק הלכו ל"פייטר": כריסטיאן בייל נבחר לשחקן המשנה הטוב של השנה, מליסה ליאו – לשחקנית המשנה, והקאסט כולו – לאנסמבל של השנה. האחים כהן נאלצו להסתפק בפרס פריצת הדרך של השנה שניתן להיילי סטיינפלד על תפקידה ב"אומץ אמיתי".

"צעצוע של סיפור 3" נבחר כצפוי לסרט האנימציה של השנה, "נערה עם קעקוע דרקון" – לסרט הזר של השנה, "מחכים לסופרמן" – לסרט התיעודי של השנה, ו"הפסיפיק", הפרויקט השאפתני של סטיבן שפילברג וטום הנקס שאף שודר בארץ בחברת yes, נבחר לסרט הטלוויזיה של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully