וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האח הגדול" איטליה: ההפקה סילקה משתתפים שקיללו את ישו

שני גורקביץ'

16.1.2011 / 3:40

אחרי קיתונות של ביקורת מהכנסייה הקתולית, הודחו שלושה משתתפים שהעזו לקלל את אבי הנצרות בתוכנית הריאליטי, המשודרת בערוץ שבבעלותו של סילביו ברלוסקוני

קשה לדמיין מה באמת יכול לזעזע צופי טלוויזיה במדינה בה ראש הממשלה מואשם בשחיתות, מעורבות בפרשיות מין וקשרים עם המאפיה. אולם השבוע קיבל העולם שיעור במוסר איטלקי, כשמפיקי הגרסא המקומית של "האח הגדול" החליטו להוציא מהוילה שלושה משתתפים שקיללו את ישו, אמו וכמה מדמויות המפתח של הדת הנוצרית.

לא שבאיטליה משודרת גרסא מצונזרת של התוכנית, שגורמת לשערוריות בכל רחבי העולם. 5-6 מיליון הצופים הקבועים של "האח הגדול" איטליה אמנם טרם קיבלו וילה עם גמד, אבל טרנס-סקסואל ועיוור כבר היו להם. גם העונה הנוכחית, ה-11 במספר, החלה באיטליה באוקטובר ברעש גדול, כיוון שאחד מהמשתתפים הוא בנו של מאפיונר ידוע. המהומה שככה והעונה המשיכה עם העירום החלקי, הרומנים והריבים הרגילים - עד לשבוע שעבר.

בפרק ששודר בשבוע שעבר, נשמעו כמה מהמשתתפים כשהם משתמשים בקללות שנחשבות לקשות ביותר בשפה האיטלקית העשירה. מדובר בביטויים כגון: "אלוהים הוא חזיר" ו"לעזאזל עם הבתולה מרים". כמובן שהפקת התוכנית צינזרה את מילות הכפירה בשידור המרכזי, אולם צופי הערוץ הישיר מיהרו לדווח על המעשה בזמן אמת.

ארגוני ההורים, הרשויות המפקחות על התוכן הטלוויזיוני וכמובן אנשי הכנסייה הקתולית לא העלימו עין, ומתחו ביקורת חמורה על התוכנית. "אפילו עבור אנשים שאינם דתיים, חילול האלוהות הוא מעשה תועבה פוגעני", נכתב במאמר המערכת של עיתון הכנסייה הקתולית. במהלך השבוע גבר הרחש בנושא, ואף הושמעו קריאות לחרם מצד ארגונים קתוליים "בשל פגיעה מתמשכת בכבוד ואינטיליגנציה של הצופים".

סילקו מהוילה בגלל ברלוסקוני?

בצעד לא צפוי, החליטו מפיקי התוכנית לא להמתין להחלטת הצופים, ופשוט הדיחו בעצמם את שלושת הגברים ששהו בבית "האח הגדול" וחטאו בלשונם. מנחת התוכנית, אלסיה מרכוזי, קראה הודעה שהבהירה כי לא תהיה סובלנות כלפי שפה "שפוגעת ברגשות הציבור". הצעד נראה אף נוקשה יותר, כשלוקחים בחשבון את העובדה שאחד המשתתפים שסולק, מאסימו סקטרלה, כבר הודח מהעונה הקודמת של התוכנית מסיבות דומות, והגיע לעונה הנוכחית בשל רצון הקהל.

התוכנית נחשבת לספינת הדגל של רשת "מדיה-סט" שבבעלותו של ראש הממשלה ההולל, סילביו ברלוסקוני. בנוסף לכך, מתברר כי ברלוסקוני הוא גם אחד מבעליה של החברה שמפיקה את "האח הגדול". לא פלא אם כן, שרבים בתקשורת האיטלקית משערים כי ברלוסקוני עצמו התערב בנושא, ולחץ על המפיקים להסיר את שלושת הכופרים. מעניין לדעת כיצד היה נוהג בוויכוח "התנ"ך בשירותים - כן או לא?", שהתעורר בעונה הנוכחית של "האח הגדול" בישראל.

ברלוסקוני, שכאמור לא חף משערוריות בעצמו, נחלץ בחודש שעבר בקושי רב מהצבעת אי-אמון בבית התחתון של הפרלמנט בארצו. את הישרדותו הפוליטית הוא חב בין היתר, לכנסייה הקתולית שנחשבת לבת בריתו הפוליטית החשובה ביותר. כך יוצא, שהכנסייה הקתולית האיטלקית יכולה לסלוח לראש ממשלה בן 74 שנחשד בשלל מעשים מיניים לא הולמים את התפקיד - אבל לא תסבול מילות כפירה.

  • עוד באותו נושא:
  • האח גדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully