וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרשת החברתית" - הזוכה הגדול בפרסי גלובוס הזהב

עינב שיף

17.1.2011 / 6:00

סרטו של דיוויד פינצ'ר זכה ב-4 פרסים בטקס היוקרתי, ביניהם הסרט הטוב ביותר והבמאי הטוב ביותר. "אימפריית הפשע" ו-"glee" שלטו בתחום הטלוויזיה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

"הרשת החברתית" החל במסע לעבר האוסקר עם זכייה בארבעה פרסי גלובוס הזהב בטקס שנערך הלילה בלוס אנג'לס (ראשון, שעון החוף המערבי) בפעם ה-68 מאז היווסדו של הפרס. בין השאר, זכה "הרשת החברתית" בפרס הסרט הדרמטי הטוב ביותר, פרס הבימוי (דיוויד פינצ'ר), פרס התסריט (ארון סורקין, שכינה את מארק זאקרברג "יזם דגול") ופרס המוזיקה המקורית הטובה ביותר (טרנט רזנור, סולן ניין אינץ' ניילז ואטיקוס רוס). את פרס הסרט הטוב ביותר העניק להם מייקל דגלאס המחלים מסרטן, שזכה לתשואות בשל מאבקו. "חייבת להיות דרך קלה יותר להשיג סטנדינג-אוביישן", התבדח השחקן, שהיה גם מועמד לפרס (שחקן משנה בדרמה) ולא זכה.

קולין פירת' ("נאום המלך") ונטלי פורטמן ("ברבור שחור") זכו כצפוי בפרסי המשחק הראשיים בסרטי הדרמה והם קרובים מתמיד לאוסקר. "הילדים בסדר" ניצל את המיקום המעוות שלו בקטגורית הקומדיה/סרטים מוזיקליים וזכה בפרס הסרט הטוב ביותר ואנט בנינג זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה בסרט. בפרס השחקן הטוב ביותר בסרט קומי/מוזיקלי זכה במפתיע פול ג'יאמטי על "הסיפור על פי ברני".

מפיקי הסרט "הרשת החברתית" עם פרס גלובוס הזהב. Kevin Winter, GettyImages
הדרך לאוסקר סלולה פסלונים מוזהבים. מפיקי "הרשת החברתית" עם הפרס/GettyImages, Kevin Winter

כריסטיאן בייל, הפייבוריט לאוסקר, זכה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו ב"פייטר" בתור מתאגרף כישרוני שנפל לסמים. מליסה ליאו זכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר על תפקידה כאימו באותו הסרט. "צעצוע של סיפור 3" זכה בפרס לסרט האנימציה הטוב ביותר ולי אנקריץ', הבמאי, ניצל את ההזדמנות כדי לעקוץ את מגישי הפרס הצעירים, ג'סטין ביבר והיילי סטיינפילד, ושאל "בכלל נולדתם כש'צעצוע של סיפור' הראשון יצא?". "In A Better World" הדני הפתיע וגבר על "ביותיפול" בפרס הסרט הזר הטוב ביותר, קטגוריה אותה כינה ג'רווייס "זו שלאף אחד בארה"ב לא אכפת ממנה".

ברגע המרגש של הערב, הציג מאט דיימון את פרס ססיל בי. דה מיל למפעל חיים לרוברט דה נירו, תוך שהוא מציין סרטים בולטים שכיכב בהם - אבל בתפקידים אחרים בסרט. דה נירו השיב לו בעקיצה ("שיחקת נפלא ב'פייטר'), אולם קיווה שיוכל להעניק לו את הפרס למפעל חיים בעתיד, "אם אשאר בחיים". לאחר מכן עבר דה נירו לפרק את תא הכתבים הזרים ואמר "כולנו ביחד בזה - הקולנוענים שיוצרים את הסרטים והעיתונאים שמצטלמים איתם". מכאן, דבריו של דה נירו תפסו תפנית מעוררת מחלוקת, כשאמר "אני מצטער שכמה מחברי התא לא יכלו להיות איתנו - הם גורשו, יחד עם רוב המלצרים וחבייר בארדם".

גלובוס הזהב. GettyImages
עקיצות והתרגשות. דה נירו ומאט דיימון/GettyImages

"אימפריית הפשע" אין, "מד מן" אאוט

"אימפריית הפשע" ("Boardwalk Empire"), הסדרה המדוברת של השנה בהפקת HBO, החלה לספק קבלות גם בתחום הפרסים, עם שבירת ההגמוניה של "מד מן" . הסדרה זכתה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר והוסיפה זכייה של סטיב בושמי בפרס השחקן הטוב ביותר בדרמה על תפקידו בסדרה.

"glee" השלימה ערב מצוין עם שלושה פרסים: פרס הסדרה הטובה יותר; פרס לכריס קולפר הנפלא, שזכה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרת טלוויזיה וריגש בנאום בו הקדיש את הפרס לילדים הצופים בסדרה; ופרס צפוי לג'יין לינץ', שהשלימה דאבל בקטגוריות שחקני המשנה.

קייטי סיגל (לשעבר "נשואים פלוס") הפתיעה כשזכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בסדרה דרמטית על תפקידה ב"ילדי האנרכיה". השחקנית הטובה ביותר בקומדיה היא לורה לייני מ-"The Big C", שגברה במפתיע על טינה פיי, טוני קולט, ליה מישל ואידי פלקו. ג'ים פרסונס המשיך את הרצף מפרסי האמי עם פרס השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית על תפקידו ב"המפץ הגדול".

כולם חוטפים מג'רווייס

הטקס החל במונולוג משעשע להפליא של ריקי ג'רווייס, שהנחה את הטקס שנה שנייה ברציפות. ג'רווייס פתח בסדרת בדיחות על הרגלי השתייה והמין של צ'רלי שין ("האיש הרס מלון והתעסק עם שחקנית פורנו ביום שני. מה הוא עושה בערב השנה החדשה?"), המועמדות של "התייר" לפרסים בטקס ("מועמד רק כדי שתוכלו לבלות עם אנג'לינה ג'ולי וג'וני דפ") וכן הפרשייה המביכה שמרחפת מעל הטקס - החשד לשחיתות בתא הכתבים הזרים שמעניקים את הפרס מדי שנה.

לאחר מכן הזכיר ג'רווייס שסקרלט ג'והנסון יהודייה כי "מל גיבסון אמר לי" ואת ברוס וויליס, בעלה לשעבר של דמי מור, הציג המנחה בתור "אבא של אשטון קוצ'ר". האומלל הבא היה רוברט דאוני ג'וניור, שהוצג ככוכב פורנו בגלל שמות סרטיו. דאוני ג'וניור לא נשאר פראייר עם הופעה הזויה, בה הצמיד למועמדות לפרס השחקנית הטובה ביותר בסרט קומי/מוזיקלי רומן פיקטיבי עמו. גם השנה, ג'רווייס לא פספס הזדמנות לעקוץ את סטיב קארל, כוכב הגרסה האמריקאית של "המשרד". לבסוף, העליב את טים אלן, כשהציג אותו כשחקן ללא רוזמה לעומת טום הנקס, לפני שהאחרונים הציגו את הזוכה בפרס הסרט הקומי/מוזיקלי הטוב ביותר.

פרסי גלובוס הזהב מוענקים מדי שנה מטעם תא הכתבים הזרים בהוליווד. השנה מעיב על הטקס צל תביעתו המשפטית של יחצ"ן הטקס לשעבר, שטוען לשחיתות בקרב חברי התא ויחסים לא אתיים בינם לבין אולפני הסרטים.

הזוכים בתחום הקולנוע:

*הסרט הקומי/מוזיקלי הטוב ביותר: "הילדים בסדר"

*השחקנית הטובה ביותר בדרמה: נטלי פורטמן, "ברבור שחור"

*השחקנית הטובה ביותר בסרט קומי/מוזיקלי: אנט בנינג, "הילדים בסדר"

*השחקן הטוב ביותר בסרט קומי/מוזיקל: פול ג'יאמטי, "הסיפור על פי ברני"

*הבמאי הטוב ביותר: דיוויד פינצ'ר, "הרשת החברתית"

*שחקן המשנה הטוב ביותר: כריסטיאן בייל, "פייטר"

*שחקנית המשנה הטובה ביותר: מליסה ליאו, "פייטר"

*התסריט הטוב ביותר: ארון סורקין, "הרשת החברתית"

*סרט האנימציה הטוב ביותר: "צעצוע של סיפור 3"

*הסרט הזר הטוב ביותר: "In A Better World", דנמרק

*המוזיקה הטובה ביותר בסרט: טרנט רזנור ואטיקוס רוס, "הרשת החברתית"

*השיר המקורי הטוב ביותר בסרט: "You Haven't Seen The Last of Me" מתוך "בורלסק"

הזוכים בתחום הטלוויזיה:

*סדרת הדרמה הטובה ביותר: "אימפריית הפשע"

*הסדרה הקומית הטובה ביותר: "glee"

*השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה: סטיב בושמי, "אימפריית הפשע"

*השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה: קייטי סיגל, "ילדי האנרכיה"

*השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית: ג'ים פרסונס, "המפץ הגדול"

*השחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית: לורה לייני, "The Big C"

*שחקנית המשנה הטובה ביותר: ג'יין לינץ', "glee"

*שחקן המשנה הטוב ביותר: כריס קולפר, "glee"

*המיני-סדרה/סרט טלוויזיה הטובים ביותר: "קרלוס"

*השחקן הטוב ביותר במיני סדרה/סרט טלוויזיה: אל פצ'ינו, "אתם לא מכירים את ג'ק"

*השחקנית הטובה ביותר במיני-סדרה/סרט טלוויזיה: קלייר דיינס, "טמפל גרינדין"

עדכון ראשון: 03:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully