וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נאום המלך" מוביל במירוץ לפרסי ה-BAFTA

שני גורקביץ'

18.1.2011 / 11:15

סרטו של טום הופר מועמד ל-14 פרסים במקבילה הבריטית לאוסקר האמריקאי. "ברבור שחור" אחריו עם 12 מועמדויות

"נאום המלך" קיבל לא פחות מ-14 מועמדויות לפרס הבפט"א (המקבילה הבריטית לאוסקר) והוא המועמד המוביל בטקס. לא הרחק מאחוריו נמצא "ברבור שחור" עם 12 מועמדויות. שני הסרטים מועמדים כמובן בקטגוריית הסרט הטוב ביותר (ו"נאום המלך" מועמד גם בקטגוריית הסרט הבריטי הטוב ביותר), לצד "התחלה" (תשעה מועמדויות בסך הכל), "אומץ אמיתי" של האחים כהן (שמונה מועמדויות) ו"הרשת החברתית", הזוכה הגדול של גלובוס הזהב, שקיבל שש מועמדויות בבריטניה.

מתמודד מוביל נוסף במספר המועמדויות הוא "127 שעות" של הבמאי הבריטי דני בויל, שמועמד בשמונה קטגוריות, בהן גם פרס הבמאי הטוב ביותר. לצדו מתמודדים בקטגוריה גם דארן ארונופסקי ("ברבור שחור"), כריסטופר נולן ("התחלה"), טום הופר ("נאום המלך) ודיוויד פינצ'ר ("הרשת החברתית"). בקטגוריית הסרט הזר אין השנה נציגים ישראליים, ומתמודדים על הפרס "ביוטיפול", "נערה עם קעקוע דרקון", "אני אהבה", "על אלים ואנשים", ו"הסוד שבעיניים", זוכה האוסקר האמריקאי.

על פרס השחקן הטוב ביותר מתמודדים חבייר ברדם ("ביוטיפול"), ג'ף ברידג'ס ("אומץ אמיתי"), ג'סי אייזנברג ("הרשת החברתית"), ג'יימס פרנקו ("127 שעות") וזוכה גלובוס הזהב קולין פירת' ("נאום המלך"). נטלי פורטמן שזכתה בגלובוס הזהב על תפקידה ב"ברבור שחור" מתמודדת גם בקטגוריה הבריטית, לצד שתי שחקניות "הילדים בסדר", אנט בנינג וג'וליאן מור, נומי רפייס ("נערה עם קעקוע דרקון") והיילי סטיינפלד, הילדה מ"אומץ אמיתי". בקטגוריה הבריטית הייחודית של "הכוכב העולה" מועמדים שחקנים שהם כבר מזמן לא כוכבים עולים אלא כוכבים של ממש: אמה סטון, אנדרו גרפילד, ג'מה ארטרטון, אארון ג'ונסון וטום הרדי.

פרסי הבפט"א מוענקים על ידי האקדמיה הבריטית לקולנוע והם נחשבים לאינדיקציה לא רעה לגבי פרסי האוסקר האמריקאיים, כפי שהיה בשנה שעברה עם הזכייה של "מטען הכאב". עם זאת, בשל העובדה ש"נאום המלך" הוא סרט בריטי, הוא צפוי לקחת גם את הפרסים בקטגוריות הבינלאומיות על פני "הרשת החברתית" הפייבוריט באוסקר האמריקאי. הטקס השנה ייערך ב-13 בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully