וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איאן מקיואן - זוכה פרס ירושלים לספרות

עינב שיף

18.1.2011 / 13:16

הסופר האנגלי יקבל את הפרס היוקרתי ביריד הספרים הבינלאומי שייערך בבירה בפברואר. בזכות "אהבתו לבני האדם וזכותם למימוש עצמי"

הסופר איאן מקיואן הוא הזוכה בפרס ירושלים לספרות לשנת 2011, שיוענק ביריד הספרים הבינלאומי של ירושלים שיערך בפברואר הקרוב, כך הודיעו היום (שלישי) מארגני היריד. מקיואן יגיע לישראל לקבלת הפרס.

"איאן מקיואן נותן בספריו ביטוי למאבק גיבוריו על זכותם לתת ביטוי אישי לאידיאות שלהם ועל זכותם לחיות על פיהן במציאות של תהפוכות פוליטיות וחברתיות", כך נימק חבר השופטים בראשות פרופ' מנחם בן ששון את הבחירה. "האהדה הברורה שהוא רוחש להן והתיאורים המרשימים של מאבקן הופכים אותו לאחד הסופרים החשובים בדורנו. ספריו מתורגמים לשפות רבות וזוכים להצלחה עצומה בעולם כולו לרבות ישראל שבה הוא אחד הסופרים הזרים הפופולריים ביותר. על אהבתו לבני האדם וזכותם למימוש עצמי ומתוך הכרה בהישגיו האמנותיים החלטנו להעניק לו את פרס ירושלים לחירות האדם בחברה".

מקיואן האנגלי בן ה-62 הוא אחד הסופרים המוערכים והאהובים בעולם וכתב יצירות מופת כ"נחמת זרים","על חוף צ'זיל" ו"כפרה", שהפך גם לסרט מצליח. מקיואן הגיב להודעה ואמר כי "אני מאושר וגאה לזכות בפרס ירושלים ולהצטרף לרשימת מקבלי הפרס המכובדים בעבר".

פרס ירושלים מוענק לסופרים המבטאים רעיונות המקדמים את "חירות האדם בחברה" ולסופר הזוכה מוענק פרס בשווי 10 אלף דולר. על הזוכים בעבר נמנים גם זוכה פרס נובל מריו ורגס יוסה, ברטרנד ראסל (הזוכה הראשון), מילן קונדרה, ארתור מילר, הרוקי מורקמי ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully