וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השקיעו הון בקדם אירוויזיון במקום באמן שייבחר"

עינב שיף

18.1.2011 / 15:26

יו"ר ועדת החינוך אלכס מילר תקף את סדר העדיפויות של רשות השידור בהכנות לתחרות. קובי אשרת: "אחינועם ניני ומירה עוואד היו לבושות בתחרות כמו פליטות מחבש"

חבר הכנסת אלכס מילר (ישראל ביתנו) כבר הראה עניין רב בתחרות האירוויזיון ובהכנות רשות השידור לקראת התחרות וגם בתפקידו החדש כיו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, הוא לא מוותר על עיסוק בנושא. בדיון שנערך בנושא היום (שלישי) בוועדה, תקף ח"כ מילר את סדר העדיפויות ברשות: "רשות השידור השקיעה הון בקדם אירוויזיון במקום באמן שייבחר", אמר מילר. "אין ספק שהאירוויזיון הוא אירוע תרבותי חשוב. כמו שמדינות משקיעות הון עתק במלחמה על אירוח תחרויות ספורט וטקסים נוצצים, כך יכולה רשות השידור עם קצת חשיבה אסטרטגית להגדיל משמעותית את הסיכוי להביא את התחרות לארץ וליהנות מכל הפירות הנלווים לכך".

המתקפה הגיעה בעקבות דברי נציגי רשות השידור, בראשם היו"ר אמיר גילת, שגילה כי עלות הקדם עומדת על מיליון וחצי שקלים. בנוסף, סיפר מנהל התוכניות ברשות אלי בבא, כי "האמנים לא מחויבים, אבל יודעים שהם יצטרכו לגייס כ-100 אלף דולר לצורך הנסיעה, יחסי ציבור והוצאות נלוות". יואב גינאי, ראש מחלקת התרבות ברשות, אמר כי הרשות מכסה הוצאות טיסה בנוסף להוצאות בסיסיות בלבד.

"אני לא רואה את האירוויזיון כערב חד פעמי בעיר אירופית כזו או אחרת, אלא כאירוע מתמשך שמצד אחד ייתן ייצוג לישראל לעולם ומצד שני ימנף את הזמר הישראלי בתוך הארץ", הסביר יו"ר רשות השידור אמיר גילת את הדברים בשיחה עם וואלה! תרבות. "לכן, מעבר לקדם והתחרות, אנחנו שוקלים להחזיר את פסטיבל הזמר כשהמצב יאפשר זאת. השנה, בגלל לו"ז צפוף נאלצנו לצמצמם, אך בשנה הבאה נמנף את זה למהלך מורכב יותר, שיטתי ושייתן ביטוי לזמר העברי. למטרה הזו הוקצו מיליון וחצי שקלים שהם לא סכום דרמטי".

"לגבי חו"ל, יש עלויות של רשות השידור בהוצאות השונות", הוסיף גילת. "ההוצאות האלו מכסות גם את נושא היח"צ והאירוח של האמן המייצג את ישראל. מעבר לכך, בסדר – ברור שגם הזמר יכול ומוזמן להשקיע את כספו. זה לא יהיה תנאי שלנו, אבל בוא לא נשכח – יש פה ייצוג של הרשות ואת האינטרסים של האמן. אנחנו שוקלים במסגרת ועדת הפיקוח לבדוק את התקנון ולראות אם יש מקום ויכולת לסייע קצת יותר".

אמיר גילת יושב ראש רשות השידור ב"ועדת העורכים", נובמבר 2010. אורי לנץ
האמן יכול להשקיע. אמיר גילת/אורי לנץ

"לבושות כמו פליטות בחבש"

הדברים עוררו את חמתו של קובי אשרת, שהשתתף בעבר בתחרות והוזמן לדיון. אשרת, חתן פרס אקו"ם, אמר כי "אם רוצים שאמן ייצג את המדינה וגם ינצח, צריכים לתת לו את הכלים המתאימים. מתוך מיליון וחצי השקלים שהושקעו בקדם, היה צריך להפריש סכום מספיק לטובת הפקה טובה ויחסי ציבור".

אשרת אף תקף את ההכנות לאירוויזיון מלפני שנתיים, אז ייצגו את ישראל מירה עוואד ואחינועם ניני: "ראינו מה קרה לפני שנתיים כשאחינועם ניני ומירה עוואד ייצגו את ישראל על בימת האירוויזיון כשהן לבושות כמו פליטות מחבש", אמר אשרת על הופעתן של השתיים. אלון אמיר, אחראי יחסי הציבור של השתיים באירוויזיון אמר בתגובה: "אכן צריך להשקיע יותר כסף באמן שמייצג את ישראל בתחרות ולספק לו כלים וידע. בכל הקשור ללבוש, דבריו של מר אשרת לא ראויים לתגובה".

אירוויזיון 2011 ייערך השנה בדיסלדורף בחודש מאי. תחרות הקדם תיערך ב-8 במרץ בהיכל התרבות בראשון לציון. את השירים שיתמודדו בקדם תבחר עודה, בה חברים בין השאר גלעד שגב, יוסי גיספן, יואב גינאי ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully