וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תמיד חלמתי על תפקיד כזה"

ניקולס קייג' מספר מה משך אותו לככב ב"עונת המכשפה", מסביר למה הוא רוצה להפחיד אנשים ומגלה סוף כל סוף מה הסיפור עם השיער שלו. ראיון מיוחד

ניקולס קייג' כבר גילם כמעט כל תפקיד אפשרי, עבד עם מיטב הבמאים וגם זכה באוסקר, אבל עד השנה לא יצא לו להגשים את חלום ילדותו – "מאז ומעולם רציתי לשחק אביר", הוא מספר בראיון מיוחד לוואלה! תרבות. "כשהייתי קטן, נהגתי להשתולל בחצר עם חרב צעצוע ולהעמיד פנים שאני בימי הביניים. התשוקה לאבירות נותרה בי גם כשבגרתי, אבל ההזדמנות לממש אותה מיאנה לבוא".

השנה, לאחר קצת יותר מחצי יובל בהוליווד, ההזדמנות המיוחלת הגיעה סוף כל סוף – קייג' קיבל את התפקיד הראשי בפנטזיה "עונת המכשפה". השחקן הוותיק מגלם כאן אביר היוצא למסע עתיר הרפתקאות בניסיון להסיר את הקללה שלדעת הכנסייה עומדת מאחורי המגיפה השחורה. סרט הפעולה התקופתי, שמגיע בסוף השבוע הקרוב לבתי הקולנוע בארץ, כולל גם אלמנטים של מיסטיקה ואימה, ודבר זה הגשים שאיפה נוספת של קייג'.

"מזמן כבר אני רוצה לעשות סרט מפחיד. כן, פשוט מפחיד", הוא אומר. "יצא לי לעבוד בשנים האחרונות בפרויקטים מכל מיני סוגים, אבל אף פעם לא בסרט שבאמת מבהיל את הצופים, ולכן שמחתי להיות חלק מ'עונת המכשפה'. זה איפשר לי לבלות בחברת נזירים שחוזרים לחיים, זאבים שטניים ומכשפות שעושות כל מיני דברים אפלים, ופשוט ליקקתי את האצבעות מול כל אלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני מגלם את אחד מסרבי המצפון הראשונים בהיסטוריה". קייג' ב"עונת המכשפה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

דבר נוסף שמשך את קייג' לסרט הוא האופי של הגיבור, שמעז בסופו של דבר להטיל ספק בסמכות של הכנסייה ובצדקת הדרך שלה. "אומרים שהסרט הזה הוא אלגוריה אנטי-מלחמתית או אנטי-דתית וזה כמובן מוגזם ושגוי, אבל אין ספק כי הדמות שאני מגלם מעזה לשחוט פרות קדושות, ואני מעריץ אותה על כך", אומר קייג'.

"האביר הזה מתגלה בעצם כאחד מסרבני המצפון הראשון בהיסטוריה", הוא מוסיף. "הוא מעדיף להקשיב לעצמו מאשר לאנשי הדת, ודווקא בשל כך מחזק את האמונה שלו ואת הקשר עם האל. אני לא חושב שצריך להסיק מכך בהכרח מסקנות לגבי מה שמתרחש היום בארצות הברית ובעולם, אבל זו בהחלט דמות מעוררת השראה, כי היא מלמדת אותנו שתמיד רצוי להטיל ספק במציאות שאנו מכירים, ואני מאמין שספקנות היא סגולה חשובה".

ההנאה של קייג' מן האלמנטים ההיסטוריים, האלגוריים והמצמררים בסרט היתה כה גדולה, שהוא אפילו קיבל באהבה את התנאים הקשים בצילומים. "הסרט מתרחש ביער במהלך החורף, וכיוון שכמעט לא נעזרנו באפקטים ממוחשבים, היה צורך לצלם אותו בשטח ובעונה הרלוונטית", הוא מספר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עונת המכשפה. yes
"מעתה והלאה אני רוצה לשתף פעולה רק עם אנשים שכיף לעבוד איתם". קייג' עם רון פרלמן ב"עונת המכשפה"/yes

"כיוון שכך, קפאנו מקור. היה מינוס 15 מעלות, אנשים חיפשו כל דרך לחמם את עצמם, ובגלל השלג היה לנו קשה אפילו להזיז את הכרכרות שבסרט. רוב הצוות סבל מזה, אבל אני נהניתי בטירוף. אחרי הכל, זה היה אולי אתר הצילומים הכי יפה שהייתי בו. הוא גם היה משב רוח נעים לעומת הלוקיישן הקודם שלי - הביצות של ניו-אורלינס, שבהן ביליתי לצורך 'פקד מושחת'. העבודה על 'עונת המכשפה' היתה קשה, אבל לא התלוננתי לרגע".

סיבה נוספת לנוחות שקייג' חש בצילומים היתה שיתוף הפעולה עם רון פרלמן. השחקן המשופשף ומחוטט הפנים ("הנוסע השמיני 4", "הלבוי"), מגלם בסרט את חברו לנשק של האביר המרכזי. בין השניים מתפתחת אחווה יוצאת דופן, שלדברי קייג' עברה מן המסך הגדול לחיים האמיתיים. "היה לי כל כך כיף עם רון, שלא הייתי צריך להתאמץ כדי לבטא על המסך את החום שאני חש כלפיו", הוא מצהיר. "רון הוא באמת אדם טוב, וחשוב מכך – יש לו חוש הומור טוב. אהבתי לבלות איתו ונהניתי מהשיחות שלנו. הוא הוכיח לי שגם במציאות יש אבירים".

קייג' גם שבע נחת מן המפגש המחודש עם הבמאי דומיניק סנה, שעבד איתו לפני 12 שנה בסרט הפעולה "עקיצה ב-60 שניות". "מאז שיתוף הפעולה הראשון בינינו חיכיתי בקוצר רוח לשחק אצלו שוב, והמעורבות של סנה ב'עונת המכשפה' היתה סיבה מרכזית נוספת לכך שהצטרפתי להרפתקה הזו", אומר השחקן. "דומיניק הוא חלום רטוב של כל שחקן, בגלל שהוא נותן לך הרבה חופש וגם מאפשר לך להתנהל בנועם וברוגע, ובעיקר משדר לך שאתה מוזמן להביא לסרט רעיונות משלך. חוץ מזה, בדיוק כמו פרלמן, יש לו חוש הומור מעולה".

עונת המכשפה. imdb
"כל עוד שאמשיך לשחק כל מיני סוגים של דמויות, אתם תראו את השיער שלי בכל מיני צורות". קייג' ב"עונת המכשפה"/imdb

לדברי קייג', מעתה והלאה הוא חפץ לשחזר את חווית העבודה עם סנה. "אני רוצה עכשיו לעבוד רק עם במאים שאני נהנה לעבוד איתם", מצהיר השחקן, שבקרוב אפשר יהיה לראותו מככב גם במותחן הפעולה התלת-ממדי "Drive Angry". "עוד כשהייתי צעיר, מרטין שין אמר לי – 'אל תיכנס לסרט אלא אם נוח לך לעבוד עם שאר אנשי הצוות שלו', והוא אמר את זה אחרי 'אפוקליפסה עכשיו', אז הוא ידע על מה הוא מדבר. בזמנו אולי לא יכולתי להרשות לעצמי לסנן במאים, אבל עכשיו כבר הגעתי למעמד שבו מתאפשר לי לעשות כן, ואני מתכוון לעבוד אך ורק עם יוצרים שכיף לי איתם".

לסיום, קייג' נדרש לעובדה שעיצוב השיער הארוך שלו ב"עונת המכשפה" מצטרף לרשימה מפוארת של תספורות מוזרות שהוא התהדר בהן לאורך השנים. "מבחינתי, לעצב דמות זה לא רק עניין פנימי, אלא גם עניין חיצוני, וחלק מכך זה מראה השיער שלה", הוא מסכם. "כל דמות אחת שונה מדמות אחרת, ולכן היא גם זקוקה לתספורת שונה. בגלל זה, כל עוד שאמשיך לשחק כל מיני סוגים של דמויות, אתם תראו את השיער שלי בכל מיני צורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully