וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" מחוץ לאוסקר

שני גורקביץ'

19.1.2011 / 19:41

האקדמיה האמריקאית הותירה את סרטו של ערן ריקליס בחוץ, ובכך סיימה שלוש שנים רצופות של נציגות ישראלית בקטגורית הסרט הזר בתחרות

ישראל מחוץ לאוסקר: "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", סרטו של ערן ריקליס שנבחר על ידי האקדמיה הישראלית לייצג את ישראל באוסקר, לא נכלל בין 9 הסרטים שנכנסו לרשימה, ממנה ייבחרו חמשת הפיינליסטים בקטגורית הסרט הזר הטוב ביותר. החמישה, כמו גם המועמדים הסופיים לאוסקר בשאר הקטגוריות, יוכרזו ביום שלישי הקרוב. בהפקת הסרט העדיפו שלא להתייחס להודעה המאכזבת.

התשעה שכן נכנסו הם "Incendies", שמייצג את קנדה לאחר שזכה בפסטיבל טורונטו; זוכה גלובוס הזהב, "In A Better World" שמייצג את דנמרק, "ביותיפול" של אלחנדרו גונזלס איניראריטו שמייצג את מקסיקו ונחשב לפייבוריט; "חיים מעל הכל" הדרום-אפריקאי, "שיני כלב" היווני, "וידויים" היפני, "שוב הגשם" הספרדי ו-"Simple Simon" של אדנארס אומן משוודיה.

בכך, מסתיימות שלוש שנים מצוינות של הקולנוע הישראלי באוסקר האמריקאי, בכל אחת מהן הגיע סרט מקומי לחמישיה הסופית של המתמודדים על הסרט הזר. הסרטים היו "בופור" של יוסף סידר, "ואלס עם באשיר" של ארי פולמן ו"עג'מי" של ירון שני וסכנדר קובטי.

למרות האכזבה, אסור לקולנוע הישראלי להרכין ראש: מאז צרפת ב-1980, אף מדינה לא זכתה למועמדות רביעית ברציפות בקטגוריית הסרט הזר, ולאור התחרות הקשה השנה, היה ברור שיהיה קשה לשחזר את ההישג. כמו כן, צריך גם לקחת בחשבון שמדינות גדולות יותר מישראל, למשל גרמניה, איטליה, סין וצרפת, נותרו גם הן מחוץ לטקס. וחשוב מכל - לישראל עדיין יש סיכוי לזכות השנה לייצוג באירוע הנוצץ, וזאת הודות ל"חיים יקרים", סרטו התיעודי של שלומי אלדר, שנמצא בשורטליסט של קטגוריית הסרט התיעודי ועוד עשוי להשתחל בחמישיית המועמדים הסופיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully