וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על אלים ואנשים" מוביל במועמדויות לאוסקר הצרפתי

21.1.2011 / 12:27

סרטו המדובר של קסבייה בובואה מועמד ל-11 פרסי סזאר. בנוסף, סרט עם רונית אלקבץ מועמד לפרס סרט הביכורים הטוב ביותר, ואילו קוונטין טרנטינו יקבל סזאר של כבוד

האקדמיה הצרפתית לקולנוע הכריזה הבוקר (שישי) על המועמדויות לפרס הסזאר, המקבילה הצרפתית של האוסקר האמריקאי. "על אלים ואנשים" של קסבייה בובואה מוביל את הרשימה עם 11 מועמדויות, ביניהם לפרס הסרט הטוב ביותר, מה שרק מדגיש את גודל ההפתעה נוכח אי הכללתו בין המועמדים לפרס הסרט הזר הטוב ביותר באוסקר. לישראל יגיע הסרט באפריל.

את הזווית הישראלית מייצגת השחקנית רונית אלקבץ, שמשתתפת בסרט "Tete de turc" ("ילד כאפות") של פסקל אלבה, שמועמד לפרס בקטגוריית סרט הביכורים הטוב ביותר. בנוסף, הסרט "גינצבורג" מועמד בארבע קטגוריות מרכזיות: הסרט הטוב ביותר , סרט הביכורים הטוב ביותר, השחקן הטוב ביותר (אריק אלמוזינו) ושחקנית המשנה הטובה ביותר (לטיסיה קסטה, שגילמה את בריז'יט ברדו).

על פרס השחקנית הטובה ביותר יתמודדו בין השאר שרלוט גינצבורג ("העץ"), קת'רין דנב ("פוטיש" של פרנסואה אוזון) וקריסטין סקוט תומאס ("המפתח של שרה"). באופן מפתיע, ז'ולייט בינוש אינה מועמדת באף קטגוריה, אף שזכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן האחרון על תפקידה ב"עותק נאמן למקור".

בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר מתמודדים השמות הצפויים "הרשת החברתית" ו"התחלה", לצד "אינוויקטוס", "כוכב בהיר" ו"הסוד שבעיניים" - כולם כבר הוקרנו בישראל. הטקס ייערך בפריז ב-25 בפברואר, בהנחיית השחקנית האמריקאית ג'ודי פוסטר. במסגרת האירוע יוענק פרס של כבוד לבמאי קוונטין טרנטינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully