וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: שי גבסו והמראות- "אל הציפור"

23.1.2011 / 13:42

וואלה! תרבות חושפת שיר נוסף מתוך הפרויקט "חלוצים למען מרפא" והפעם, חידוש של גבסו לשיר המפורסם של חיים נחמן ביאליק

שוקה כהן

פרויקט "חלוצים למען מרפא" מנקז לתוכו אמנים מובילים המבצעים שירי חלוצים, שפג תוקף זכויות היוצרים של מחבריהם שהלכו לעולמם. בפרויקט בוחר כל אמן לתרום את הרווחים, הנצברים מהורדת השירים באתר הפרויקט, לארגון כלשהו שנלחם בסרטן. גבסו מופיע בימים אלו עם שירי אלבומו האחרון "קרוואן" ועובד על פרויקט וידאו חדש שייצא בקרוב.

השיר "אל הציפור" הוא בין המוכרים בפרויקט. השיר נכתב בשנת 1891, כשביאליק היה עדיין תלמיד ישיבת וולוז'ין שבפולין. בשיר ביאליק שופך את נפשו אל הציפור אשר עפה בין ארץ הקודש והגולה. מנגינת השיר אשר במקורה שוייכה לשיר אירופאי ללא ציון מקור, משמרת את הצד האשכנזי של מילותיו של ביאליק, שמושפעות כרגיל אצלו מעולם ההשכלה וגם מעולם היהדות, בה היה בקיא.

שי גבסו בהופעה. שוקה כהן
לתוך הלב של ביאליק. שי גבסו/שוקה כהן

פרויקט "חלוצים למען מרפא" הוא למעשה תרגום ישראלי לפרויקט "Pioneers For A Cure", בו ביצעו יוצרים כמו בן אי. קינג, סוזן וגה, ביל אוונס ומאט וואייט שירים אמריקאיים ישנים. בפרויקט הישראלי, לצד גלרון, משתתפים יהורם גאון, דויד ברוזה, שי גבסו, אריאל הורוביץ, שי נובלמן, דודו פישר, נעם רותם, קוואמי, אילנית, אבי טולדנו ואמנים נוספים. ביום ראשון יושמע שיר נוסף מתוכו בוואלה! תרבות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully