וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "קשר לא מחייב" עם נטלי פורטמן בראש

23.1.2011 / 19:20

קומדיית היזיזות של נטלי פורטמן ואשטון קוצ'ר תפסה את הצמרת עם הכנסות גבוהות מהצפוי של 20 מיליון דולר. "הצרעה הירוקה" במקום השני. "נאום המלך" זינק למקום הרביעי

הקלף המשוגע של נטלי פורטמן רק נהיה מטורף יותר ויותר: וכך, אחרי ההיסטריה סביב "ברבור שחור", שהודות לו היא גם התארסה, התעברה וזכתה בגלובוס הזהב הראשון שלה, כבשה השחקנית ילידת ישראל את טבלת שוברי הקופות בסוף השבוע האחרון. היא עשתה זאת בקומדיה הרומנטית "קשר לא מחייב" ("No Strings Attached"), שבו היא ואשטון קוצ'ר משתעשעים יחדיו בידידות, יזיזות וזוגיות.

הסרט תפס את הצמרת עם הכנסות גבוהות מהצפוי של 20.3 מיליון דולר, וזהו הישג מרשים במיוחד לאור העובדה שחינה של הקומדיה הרומנטית סר באחרונה בעיני הקהל. כדוגמה לכך, "על אהבה וסמים אחרים", שהציג גם הוא מערכת יחסים עתירת הורמונים בין שני כוכבים פוטוגניים (ג'ייק ג'ילנהול ואן האתוויי), הסתפק רק לפני כחודשיים במחצית מן הספתח של פורטמן וקוצ'ר.

כיוון שזה פחות או יותר היה גם גורל סרטו הקודם של קוצ'ר, "קילרים", המותחן הרומנטי שבו כיכב בצד קתרין הייגל, ההסבר היחיד להצלחה של "קשר לא מחייב" הוא מגע המידאס של השחקנית ההריונית. במהלך השנה אפשר יהיה לראות את פורטמן גם בקומדיה "Your Highness" ובסרט גיבורי-העל "תור", שני פרויקטים שיכולים להתגלות כהברקות באותה מידה שהם עלולים להפוך לכישלונות מהדהדים. זו תהיה הזדמנות לבחון אם השחקנית הצעירה באמת ביססה את מעמדה כעוגן קופתי בהוליווד.

"קשר לא מחייב" הדיח מהפסגה את "הצרעה הירוקה", שספג כצפוי ירידה של קצת פחות מ-50 אחוז בהכנסותיו בסוף השבוע השני להפצתו. בהתאם לכך, הוא הכניס 18 מיליון דולר בלבד, מה שהעלה את מאזנו הכללי ל-63.4 מיליון דולר. זה הופך אותו למכניס מבין קומדיות גיבורי-העל שנעשו עם שחקנים בשר ודם, אבל אין להתפעל מכך: הז'אנר הזה מעולם לא הוליד הצלחות, ובכל מקרה, התקציב של "הצרעה הירוקה" היה כה גבוה (150 מיליון דולר לפחות) עד שהסרט יתקשה כבר לכסות על ההוצאות.

גם "הדילמה" בכיכובו של וינס ווהן לא הצליח לצבור מומנטום בסוף השבוע השני להפצתו, והוא הכניס בו 9.4 מיליון דולר בלבד. בניגוד ל"קשר לא מחייב", קומדיה רומנטית זו לא הצליחה להתעלות על הדעיכה של הז'אנר, וכתוצאה מכך היא ניצבת במקום השלישי עם הכנסות דלות של 33 מיליון דולר.

האל נוצר את "נאום המלך"

לאחר "הצרעה הירוקה" ו"הדילמה" המאכזבים ניצבים שני סרטים מסחריים פחות באופיים, שבכל זאת מציגים הישגים קופתיים מרשימים בהרבה: עוד לפני הזכייה המפתיעה בפרס גילדת המפיקים, "נאום המלך" המשיך למלא אולמות. אף שהוא הוקרן רק ב-1,680 שכאלה (יותר מאלף פחות מאשר "הדילמה", למשל"), הוא הכניס 9.2 מיליון דולרים בסוף השבוע והעלה את מאזנו ל-58.6 מיליון דולר.

כיוון שהדרמה הבריטית צפויה להמשיך לככב בעונת הפרסים, יש לשער שהיא תעשיר את קופתה עוד יותר בשבועות הקרובים ואולי גם תדגדג את רף המאה מיליון דולר. מי שכבר חצה את הרף הזה הוא "אומץ אמיתי" של האחים כהן, שבסוף השבוע האחרון הכניס שמונה מיליון דולרים ובכך העלה את מאזנו המצטבר ל-138.6 מיליון דולר.

את המקום השישי והשביעי מאיישים שני להיטים נוספים של עונת הפרסים. "ברבור שחור" שבמקום השישי ניצל את הזכייה של פורטמן בגלובוס הזהב כדי להכניס 6.2 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ולהעלות את מאזנו ל-83.5 מיליון דולר. "פייטר", שניצב מיד אחריו, הכניס 4.5 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והגדיל את הסכום שהצטבר בקופתו ל-73 מיליון דולר.

את העשירייה נועלים שלושה סרטים שהתיימרו להיות מן ההצלחות הגדולות של העונה, אבל לא הגשימו את הציפיות: "יוגי-בר" עומד במקום השמיני עם הכנסות של ארבעה מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 88.8 מיליון דולר, "פגוש את הפוקרס הקטנים" ניצב מיד אחריו עם הכנסות של 3.9 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 140.7 מיליון דולר, ו"טרון: המורשת" סוגר את העשירייה עם הכנסות של 3.7 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 163.2 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully