וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר מועצת הקולנוע מיכה חריש יתפטר בשל ניגוד אינטרסים

שני גורקביץ'

24.1.2011 / 0:02

לוואלה! תרבות נודע כי יושב הראש הזמני של מפלגת העבודה שוחח עם השרה לבנת והשניים הסכימו על סיום תפקידו במועצה

מינויו של השר לשעבר מיכה חריש לתפקיד יושב הראש הזמני של מפלגת העבודה אושר אמש (שני), זאת לאחר התפטרותו בשבוע שעבר של היו"ר הקודם, שר הביטחון אהוד ברק. כמה שעות מאוחר יותר, התברר כי החלטתו של חריש לחוש לעזרת מפלגתו מימים עברו תאלץ אותו להתפטר מתפקיד יו"ר מועצת הקולנוע. לוואלה! תרבות נודע כי חריש צפוי להגיש את התפטרותו היום (שלישי). במשרד התרבות סירבו להתייחס לדברים. את תגובתו של חריש לא ניתן היה להשיג עד לשעת פרסום הידיעה.

חריש מכהן בתפקיד קצת מעל לשלוש שנים, אולם הוא נאלץ לעזוב את המשרה כיוון שהחזרה למפלגת העבודה העמידה אותו במצב של ניגוד אינטרסים, או לפחות חשש סביר למצב שכזה, שכן המועצה פועלת תחת משרד התרבות והספורט, הנמצא בקואליציה. החלטתו של חריש התקבלה לאחר שניהל אמש מספר שיחות עם שרת התרבות לימור לבנת והיועץ המשפטי של המשרד.

מועצת הקולנוע ממונה על חלוקת תקציב הקולנוע של משרד התרבות בין חמש קרנות הקולנוע השונות ומספר גופים נוספים הנתמכים על ידיה. בזמן כהונתו של חריש ובשיתוף השרה לבנת, נחתם ב-2009 הסכם תקציב חמש-שנתי במסגרתו יעביר משרד האוצר 335 מיליון שקלים לענף הקולנוע - מדובר בתוספת של 45 מיליון שקל לתקציב הקולנוע הקודם.

המטרה הבאה שסימן לעצמו חריש, לאחר ההצלחה בקבלת התקציב, במסגרת מה שכונה "תיקון חוק הקולנוע", היתה הרחבת הקריטריונים של המועצה לתמיכה בתעשיית הקולנוע בארץ, כולל הגדלת התמיכה הכספית בכל סרט. בנוסף, פעל חריש לגידול בהשקעות הון פרטיות בענף. חריש נחשב ליו"ר בעל תומכים ומתנגדים, שטענו שהמועצה פועלת תחת תקנון לא מעודכן וסובלת מהרכב לא נכון של חברי המועצה. לעומת זאת, טוענים תומכיו, הוא נחשב ליו"ר טוב בהרבה מקודמו, רוני מילוא.

חריש היה במשך כל הקריירה הפוליטית שלו איש מפלגת העבודה, וב-1973 אף נבחר מטעמה לכנסת, בה כיהן כחבר מטעם המפלגה במשך כ-23 שנה. חריש כיהן כשר המסחר והתעשייה בתקופת ממשלתו השנייה של יצחק רבין (1992-1996) ובמסגרת זו היה גם ממונה על ענף הקולנוע הישראלי.

*עדכון ראשון: 24.01, 20:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully