וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: יובל גורביץ' - "לבד"

26.1.2011 / 12:30

הרוקר הוותיק יובל גורביץ' יחגוג יום הולדת 60 ובראיון לוואלה! תרבות הוא מסביר מאיפה האנרגיה ומה יקרה לקהל אם הוא ימשיך לפספס אותו. ויש גם שיר מיוחד להשמעה

Creative Commons

9 מתוך 10 אנשים שיסתכלו על יובל גורביץ' ברחוב לעולם לא יוכלו לנחש שבקרוב האיש הבלתי נלאה הזה חוגג יום הולדת 60. אבל הרוקר הוותיק, שמעולם לא התברגן ולא ויתר על הפרפורמנס המלהיב שלו, יחגוג בקרוב את הגעתו לגיל המכובד, בדרך אותה הוא מכיר הכי טוב: על הבמה (15 בפברואר, לבונטין 7), עם חברים כמו איפה הילד, המידנייט פיקוקס, יהלי סובול ושחר אבן צור ואפילו בת נטף, האמנית שהיא גם הקשר בין גורביץ' לפורמט זר לו לחלוטין - "כוכב נולד", לשם הגיעה אחרי שטיפח אותה והפיק לה מוזיקלית מספר שירים. לכבוד האירוע, אותו מארגן שדרן הרדיו והעיתונאי לאון פלדמן, גורביץ' גם מעניק האזנה לשיר שלו שלא יצא מעולם - "לבד".

יובל גורביץ'. גרבולון, Creative Commons
באלונקה אתם תוציאו אותו מהבמה. גורביץ'/Creative Commons, גרבולון

"אני אפילו בעצמי לא יודע מה זה אומר להיות בן 60", מספר גורביץ'. "אבל אני כן יודע שידי עוד נטויה. אני עדיין ממשיך להתלהב כמו ילד קטן, לעשות שטויות ורוקנרול על הבמה ובעיקר לכתוב ולהתעקש לא להיות נלוז. אני, נכדו של הסופר יהודה בורלא, מתעקש לשמור על איזשהו סטנדרט של תרבות ושפה. זה לחם חוקי. בנוסף, כולם יודעים שכשגורביץ' לוקח את המיקרופון, הוא משתולל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מאיפה האנרגיות בעצם?

"הכוחות ניתנים לי, זה לא פירות בשוק שאתה לוקח או קונה. או שזה קיים או שלא. אתה רואה את איגי פופ? הוא בן 65. אוזי אוסבורן, למשל, יש את האנגלית הפרקינסונית שלו ונראה שהוא צריך פיליפינית כדי לזוז. אבל על הבמה? שום כלום! הוא שם דלי קרח על הראש, פותח זרנוק, שר וצועק כי זה מי שהוא על הבמה".

ובכל זאת, אתה לא מפורסם כמו אוסבורן ופופ. צריך שמשהו יגרום לך לעשות את זה.

"אני מאוד צנוע בחיים המטריאליסטים שלי. אני נולדתי להיות תפרן וידוע שהאושר האמיתי נמצא בבית העני. בנוסף, וזה יפתיע הרבה אנשים, אני חי חיים מאד בריאים: איש של סלט, עגבניה ומלפפון, לא של סטייק וצ'יפס מלא שמן".

אוזי אוסבורן בפסטיבל אוזפסט. נמרוד סונדרס
ראיתם אותו? משוגע. אוזי אוסבורן/נמרוד סונדרס

גורביץ' אולי אוהב סלטים, אבל הוא אחד מהמוזיקאים הבשריים ביותר שידע הרוק הישראלי: איש שהתגלגל לסצנת ה-Pאנק של אוסטרליה בשנות ה-70, אחרי שלחם במלחמת יום הכיפור והחליט שהוא רוצה להגיד את מה שיש לו בשני אקורדים ובשתי דקות. בישראל, אליה שב בתחילת שנות ה-90 אחרי שהספיק לחמם עם להקתו האוסטרלית את נירוונה, הוא היה בלהקה בשם כמעט אפריקה ואת אלבום הסולו הראשון שלו הוציא בגיל 51. האלבום זכה לביקורות מצוינות ולהתלהבות מיכולותיו של גורביץ' בגילו.

"אני מרוצה מכל דבר, כי אין לי ברירה", אומר גורביץ', שעדיין מתפרנס מהשחזת סכינים על האופנוע שלו. "שמע, הייתי מת שהחומרים שלי והדברים שאני עושה יגיעו לקהל יותר רחב ויש לי מה להציע. כנראה שהיה לי חוסר מזל, שחזרתי לארץ בשלב מאוחר ואנשים מפחדים להתעסק עם אדם כל כך מבוגר. יש פה החמצה של הציבור, אבל אותי יוציאו מכאן רק באלונקה. אם הציבור לא יגלה אותי בזכוכית מגדלת, אני אשבור לו את המיקרוסקופ".

גורביץ', יש רוקנרול בעברית או אין?

"תראה, אנשים מזדיינים וחולמים באנגלית, הם מתחתנים ומבלים באנגלית וזה הרוקנרול – השפה כתובה לפי אורח חיים מסוים. מי שהמציא את הרוקנרול עשה את זה באנגלית, אבל הרוקנרול הצליח להפיץ זרעים של אטיטיוד ואת זה יש בארץ בכמויות, שחבל לך על זמנך היקר. רוקרים ישראלים הם לא מרירים ברוקריות שלהם, אלא בגלל התקופה והמצב שאליו הם נולדו. במוזיקה שלהם הם ממש לא מרירים. קח למשל את אסף שריג, אדם שנולד ובגיל 6 גילה שאבא שלו נהרג במלחמת יום הכיפורים. ברוקנרול יש ציניות כדי לצאת נגד הממסד, כי אם אין את זה – אתה תקבל רק אפור".

איפה תהיה עוד 10 שנים?

"בעוד 10 שנים קצב ייצא מבית הסוהר, יגאל עמיר כנראה ישוחרר ואני מקווה שאני בכלל עדיין אהיה כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully