וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרבות יום ו': ההמלצות החמות לסוף השבוע

אריאל קריל

28.1.2011 / 7:30

מחפשים מה לעשות בסוף השבוע? וואלה! תרבות סוגרת לכם את הפינה עם "נאום המלך" שרץ לאוסקר, להקה שאתם חייבים להכיר, ספר שאסור לכם לפספס ותערוכה שכדאי לכם לראות

סרט

בקיץ היה את "התחלה" עם טוויסט מטורף וליאונרדו דיקפריו, וכולם דיברו על אוסקר. בסתיו הגיע "הרשת החברתית" וכולם היו בטוחים שהטיפול המבריק שלו בתופעה שכבשה כל מחשב על פני הפלנטה יסלול את דרכו אל הפסלון המוזהב. ועכשיו, החורף טרף מחדש את הקלפים והרחש עבר ל"נאום המלך", שבינתיים הספיק לגרוף לא פחות מ-12 מועמדויות לפרס הנחשק בתבל.

כמובן שכל זה לא מבטיח כלום, כמו שניסיון העבר מלמד, אבל עדיין – אם אתם רוצים לדעת על מה כל העולם מדבר, לכו מהר למחמם הלבבות התורן של המסך הגדול. קולין פירת' מגלם בו באופן מופתי את המלך ג'ורג' השישי – הבן של ההוא משלטי הרחוב – שנקרא אל המיקרופון עם פרוץ מלחמת העולם השנייה כדי לספק נאומי השראה לעמו ולשם כך נאלץ להתגבר על מכשול לא פשוט: הגמגום

הופעה

שם מעולה לא בהכרח מבטיח מוזיקה איכותית אבל במקרה של Umlala הם הולמים זה את זה בצורה מושלמת. עם השיר ""PDF שהפך ללהיט ברשת ואלבום בכורה בדרך, אחת הלהקות המעניינות ביותר שיצאו מירושלים בשנים האחרונות מגיעה הערב (שישי) למועדון לבונטין 7 בתל אביב וממש לא כדאי לכם לפספס.

בשנה שעברה Umlala ייצגו את ישראל בתחרות הבינלאומית Global Battle of the Bands ולא סתם הם הגיעו למקום החמישי: המוזיקה שלהם נמצאת בקו אחד עם האינדי העולמי, או בשתי מילים – היא עדכנית. אמרתם TV on the Radio, קיבלתם Umlala.

ספר

ספר חדש של אמנית הסיפור הקצר הגדולה בדורנו, יורשתם של ריימונד קארבר וארנסט המינגווי, הוא תמיד סיבה טובה לא לצאת מהבית בסוף השבוע ו"יותר מדי אושר", קובץ הסיפורים האחרון של אליס מונרו שתורגם לעברית, לא יוצא מן הכלל מבחינה זו. הגיבורים שלעולם אינם גדולים מהחיים; השקט שבו עוטה מונרו את הסערות שמתרגשות עליהם; ההקפדה שלה להישאר בצד הנכון של המתרס שמפריד בין הומניות לצדקנות – כל אלה הופכים את הספר הזה לתענוג של ממש, ועוד לא הזכרנו את השפה שלה שמגדירה מחדש את היופי שבפשטות. "אליס מונרו לשפה המדוברת היא מה שהיהלום הוא לפחם", כתבה המבקרת של וואלה! תרבות לילך וולך, "החומר אותו חומר, אבל הוא נכבש באופן שמוציא ממנו בהירות ויופי". ועם משפט כזה אי אפשר להתווכח.

תערוכה

ואם כבר הזכרנו את אליס מונרו, אז אם אתם מחפשים תרגום ויזואלי לאותו שקט טעון שהפך לסימן ההיכר של סיפוריה, כדאי לכם לבדוק את צילומיה של רותי אגסי, אחד הסודות השמורים של עולם האמנות הישראלי. אנשים לא תמצאו בצילומים הללו אבל אין הרבה מקרים שבהם העדרם יותר נוכח. את עבודותיה של אגסי תוכלו למצוא בימים אלה בשתי תערוכות – אחת בגלריה עינגע בתל אביב ושנייה במשכנות שאננים בירושלים – ואין יותר מתאים מהן להעביר בוקר נוגה של שבת חורפית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully