וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדם אירוויזיון: בלי אמנים שלא שירתו בצבא?

עינב שיף

28.1.2011 / 6:33

גורמים בתעשייה אמרו לוואלה! תרבות כי בכירים ברשות מונעים מאמנים שלא שירתו להשתתף בתחרות, כפי שקרה לזמרת שירה גבריאלוב. הרשות בתגובה: "השיקולים אמנותיים בלבד"

האם אמנים שלא שירתו בצבא לא יכולים לייצג את ישראל באירוויזיון? לפחות במקרה אחד, נדמה שכן. לוואלה! תרבות נודע כי מאחורי הקלעים של בחירת המשתתפים בתחרות הקדם אירוויזיון שתיערך ב-8 במרץ, נעשה ניסיון למנוע מהזמרת שירה גבריאלוב להופיע לתחרות.

לוואלה! תרבות נודע כי חברת "תוצרת הארץ", המפיקה את תחרות הקדם, פנתה לגבריאלוב במטרה שתשתתף בקדם. מנהליה של גבריאלוב הביעו הסכמה אולם לאחר מכן, נאמר לה שכיוון שלא שירתה בצבא, בכירים ברשות השידור לא מעוניינים שתשתתף. גורמים ברשות השידור מכחישים את הדברים. יעקב נווה, יו"ר הוועדה המקצועית של רשות השידור לנושא אמר כי "הנושא לא עלה ואם היה עולה, היינו שופטים כל מקרה לגופו".

לעומת זאת, למנהלה האישי של גבריאלוב, אלון אמיר, גרסה שונה: "אכן, מ'תוצרת הארץ' פנו אלינו בבקשה ששירה תיקח חלק בקדם אירוויזיון ולאחר ששקלנו את הנושא נתנו תשובה חיובית", אמר אמיר. "לפני כשבועיים נאמר לנו מטעם יודעי דבר ברשות השידור שבכירים ברשות הטילו וטו על השתתפות אמנים בקדם שלא עשו צבא. צר לנו על ההחלטה. זוהי החלטה פשיסטית ומקארתיסטית. עם זאת, אנחנו לא מרירים כי לא מדובר בפסגת חלומותינו ואנחנו מאחלים הצלחה למי שכן יהיה בקדם. אנחנו מקווים שלהבא, אנשים יבינו שאין קשר בין תרומה למדינה לשירות צבאי".

יש לציין כי נושא השירות הצבאי אינו מעוגן בתקנון הרשות שהוצג לאמנים המבקשים להתמודד בתחרות. בסעיף הרלוונטי, נדרשים האמנים ל"יצוגיות הולמת לרשות השידור ולמדינת ישראל". בפנייה של וואלה! תרבות לרשות השידור בנושא, נמסר כי אין משתמע מהסעיף שאמן שלא שירת בצה"ל לא יוכל לייצג את ישראל. עם זאת, גורמים ברשות לא הכחישו כי בשנים קודמות אכן נמנע מאמנים שכאלו להתמודד על הזכות לייצג את ישראל באירוויזיון.

מחברת "תוצרת הארץ" נמסר בתגובה: "יש לפנות לרשות השידור בנושא".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "שיקולי הוועדה המקצועית הם אמנותיים בלבד והיא אינה בוחנת קריטריונים אישיים".

*סייעה בהכנת הכתבה: אמילי גרינצווייג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully