וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "הפולחן" עם אנתוני הופקינס ראשון

30.1.2011 / 18:30

סרט האימה החדש הכניס 15 מיליון דולר בלבד, ובקושי רב הדיח את "קשר לא מחייב" בכיכובה של נטלי פורטמן מהפסגה. "נאום המלך", הפייבוריט לאוסקר, ממשיך לחגוג גם בקופות

התקופה שבין סוף ינואר לתחילת פברואר ידועה כאזור הדמדומים הרשמי של הוליווד: כל הסרטים שיש להם יומרות להתחרות בעונת הפרסים כבר יצאו לשוק, וטרם בשלה השעה להציף בו את אלה שאמורים לשבור קופות באביב ובקיץ. נוסף לכך, מזג האוויר הסוער ברוב הערים מקשה על הקהל לצאת מהבית, וממילא כולם עסוקים בסופי השבוע בחגיגות פלייאוף הפוטבול, הספורט הפופולרי בארצות הברית. לפיכך, זהו תזמון אידיאלי לנקות את האבק הקולנועי שהצטבר על המדפים, והאולפנים אכן מנצלים זאת כדי לשגר לבתי הקולנוע סרטים מפוקששים שכל תאריך הפצה אחר גדול עליהם. איש לא עושה הון בימים שכאלה, אבל חובבי טראש קולנועי יכולים למצוא בהם אוצרות.

בהתאם לכך, אחת המסורות היפות של עונה זו היא הפצתם של סרטי אימה סוג ב', שמקבלים תמיד ביקורות דלוחות ונהנים מהכנסות פושרות פלוס-מינוס. בשנים עברו היו אלה "משחקים נסתרים" ו"התאום", למשל, וב-2011 זהו "הפולחן" ("The Rite"), שבו לא אחר מאשר אנתוני הופקינס מגלם כומר המתמחה בגירוש שדים. הציפייה היתה כי השם הטוב של הכוכב זוכה האוסקר והחיבה של הקהל לתת-הז'אנר של שדים ורוחות תסייע לזוועתון לרשום תוצאות גבוהות יחסית לעונה – כלומר, מעל ה-20 מיליון דולר. אבל בסופו של דבר, "הפולחן" גרף בסוף השבוע האחרון 15 מיליון דולר בלבד, וההכנסות הדלות הללו הספיקו לו רק בקושי לתפוס את הבכורה.

הדשדוש של הסרט הטרי כמעט איפשר ל"קשר לא מחייב" להגן על הצמרת גם בשבוע השני להפצתו. כך או כך, הקומדיה הרומנטית בכיכובם של נטלי פורטמן ואשטון קוצ'ר שמרה על מומנטום מצוין – היא ספגה ירידה של כ-30 אחוז בלבד בהישגיה, והיא עומדת במקום השני עם הכנסות של 13.6 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ו-39.7 מיליון דולר בסך הכל.

מקום אחד אחריה ניצב המוצר הטרי השני של השבוע, מותחן הפעולה "המכונאי". כיאה לשלהי ינואר מדובר בסרט סוג ב', ואף מככב בו מלך זבלוני האקשן, ג'ייסון סטאטם. הסרט, שנעשה בהפקה ישראלית ולכן הופץ בארץ גם בסוף השבוע האחרון, גרף כצפוי 11.5 מיליון דולרים. בעיקרון אלה נתונים חלשים גם יחסית לעונה, אבל הם עומדים בקנה אחד עם הספתחים הקודמים של סטאתם, וכרגיל אצלו, בקרוב ימצא הסרט את הונו האמיתי בפורמטים ביתיים.

אי אפשר לעצור את "נאום המלך"

במקום הרביעי ניצב "הצרעה הירוקה", שהכניס בסוף השבוע האחרון 11 מיליון דולר, מה שהעלה את מאזנו הכולל ל-78.8 מיליון דולר, הרחק מהסכומים שהוא צריך כדי לכסות את ההשקעה בו. בהמשך הטבלה אפשר למצוא בעיקר את הכוכבים הגדולים של עונת הפרסים – את המקום החמישי תפס "נאום המלך", שבעקבות זכייתו בפרס גילדת הבמאים הוא כבר הפייבוריט הברור לחגוג בטקס האוסקר.

בסוף השבוע האחרון הרחיבה הדרמה התקופתית את הפצתה, והכניסה 11.1 מיליון דולר. זה העלה את מאזנה המצטבר ל-72.2 מיליון דולר, ואפשר להאמין כי עם הרוח הגבית של הפסלון המוזהב היא תעקוף בסופו של דבר את רף מאה מיליון הדולר.

מאחורי "נאום המלך" עומד "אומץ אמיתי" של האחים כהן, שגרף בסוף השבוע האחרון 7.6 מיליון דולר והעלה את מאזנו הכולל לסכום של 148.3 מיליון דולר, הרבה מעבר לתחזיות האופטימיות ביותר שהיו לגביו בתחילת הדרך. גם ל"ברבור שחור" שבמקום השמיני יש מאזן מרשים – 5.1 מיליון הדולרים שהכניס בסוף השבוע האחרון העלו את גרף ההכנסות שלו ל-90.7 מיליון דולר. "פייטר" שעומד מקום אחד אחריו נהנה גם הוא מיציבות – בסוף השבוע האחרון הוא העשיר את קופתו בארבעה מיליון דולרים, ובכך העלה את מאזנו ל-78.3 מיליון דולר.

בתווך, הקומדיה הרומנטית הכושלת "הדילמה" מדשדשת במקום השביעי עם הכנסות של 5.4 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כולל של 40.6 מיליון דולר. את הטבלה סוגר "יוגי-בר", שהכניס 3.1 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון, ומתקרב לסיום הקמפיין הקופתי שלו עם הכנסות של 92.5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully