וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם הקולנוע המצרי נגד מובארק

31.1.2011 / 12:22

עומר שריף ועאדל אמאם, שני כוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה של מצרים, הביעו תמיכה פומבית בהפגנות נגד הנשיא המצרי. שריף הוסיף גם כי הוא מודאג מהתחזקות האחים המוסלמים

החזית נגד חוסני מוברק זכתה לחיזוק מצד עולם הקולנוע המצרי:
עומר שריף, השחקן המצרי המפורסם בעולם, הצטרף לקריאות להדחתו של הנשיא, וגם עאדל אמאם, הכוכב המצרי הפופולרי במדינה, הודיע כי הוא עומד בצד המגפינים.

שריף, שהיה מועמד לאוסקר על הופעתו ב"לורנס איש ערב" וכיכב גם ב"דוקטור זי'וואגו" ובעשרות סרטים נוספים, התבטא נגד הנשיא בראיון לתחנת הרדיו הצרפתיית פראנס אנטר. שריף, שלמרות הצלחתו הבינלאומית חי בקהיר עם משפחתו, אמר כי על הנשיא לפנות את מקומו, וזאת מפני שלא הצליח לדאוג לרמת חיים נאותה במדינה במשך שלושים שנות שלטונו. "על הנשיא להתפטר", הכריז שריף, "העם המצרי לא רוצה אותו והוא היה בשלטון די והותר שנים".

נוסף לכך, שריף הביע גם דאגה מהתחזקות אפשרית של תנועת האחים המוסלמים. "אני לא רוצה את האחים המוסלמים בשלטון", אמר שריף. "הם יוצאים עכשיו מהמחבוא שהיו בו במשך שנים. 20 אחוז מהעם עומד מאחוריהם וזה מפחיד אותי. אבל כך או כך, יש במצרים מצב בלתי נסבל שבו אולי אחוז מהאוכלוסייה הם עשירים וכל השאר עניים שחיים ברעב. מובארק חייב לתת על כך את הדין"

דברים מסויגים יותר אמר אמאם, שכיכב בעשרות להיטים מקומיים (המוכרים לצופים בישראל מרצועת "הסרט הערבי" המיתולוגית בערוץ 1) וכן בדרמה "הבניין היעקוביני" מ-2006, שנחשבת לסרט המצרי הטוב והמוערך אי פעם. לאחר שנפוצו בזירה הווירטואלית שמועות ולפיהם אמאם עומד לצד מובארק, הוא יזם ראיון ברשת אל-ג'זירה ובו הבהיר כי אינו תומך בנשיא וכי הוא סבור שהדרישות של המפגינים לגיטימיות. אמאם גם קרא לשילובם של צעירים בפוליטיקה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully