וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל צומת ספרים: "אין העדפה לסופרים שלנו"

שני גורקביץ'

2.2.2011 / 10:45

רשת צומת ספרים חשפה תוכנית אסטרטגית חדשה ל-2011, שעניינה התמקדות בספרות ישראלית: "לא נתנגד לחוק שיתמוך בתגמולי סופרים", הבהיר המנכ"ל אבי שומר

צומת ספרים תשקיע שלושה מיליון שקלים בתוכנית אסטרטגית לקידום ספרות ישראלית, תחת הכותרת "צומת ספרים, הבית של הספרות הישראלית", כך חשף היום (רביעי) מנכ"ל הרשת אבי שומר במסיבת עיתונאים שנערכה בתל אביב. במסגרת התוכנית, תבחר הרשת בכל חודש נושא הקשור בספרות ישראלית ותקדם אותו בחנויות הרשת. כמו כן, כותרים חדשים של סופרים ישראלים יקבלו מקום מרכזי יותר בחנויות הרשת. "הסופר הישראלי חשוב לנו מאוד", אמר מנכ"ל הרשת, אבי שומר. "הגענו לספרים מאהבת הספרים והספרות העברית מאוד חשובה לנו". לדברי שומר, בכוונת הרשת להעלות משמעותית את נתח מכירות הספרים הישראליים לעומת אלו הלועזיים.

שומר אף אמר כי אין בכוונת הרשת להתרחב מעבר ל-100 סניפים, כשכרגע יש לרשת 90 סניפים פעילים ברחבי הארץ. הסניף בו תתמקד הרשת בזמן הקרוב הוא סניף נמל תל אביב, שצפוי להיפתח בהמשך השנה.

"זה לא מהלך לשנות תדמית", הבהיר שומר, שמודע לביקורת נגד הרשת בניהולו בעקבות התנגדותו לחוק הגנת הספר והסופרים. "זה מהלך שאנחנו באמת מאמינים בו. אני מבין שאתם תגידו בציניות שאנחנו עושים מהלך כדי לשנות את מה שאומרים עלינו בעיתונות. אבל זה מהלך שאנחנו מנהלים כבר הרבה זמן, ואנחנו רוצים לתת לו משנה תוקף". לדברי שומר, "ברוב המקרים אין לנו העדפות לסופרים שלנו".

שומר התייחס לחוק הספרים, ואמר כי אנשי הרשת "קשובים גם לרגשי הציבור וגם לסופרים, ואנחנו חושבים שאנחנו חייבים להגן על הסופרים הישראלים. אמרנו שלא נתנגד לשום חוק שיתמוך בתגמולי סופרים, וגם לא לחוק שיקבע מחיר קבוע לספר". על פי נתונים שהציג המנכ"ל, מחיר ממוצע לספר ברשת עמד בשנה החולפת על 40 שקלים, לעומת 47 שקלים ב-2009. "המחיר נשחק אבל הרווחיות שלנו נשארה שווה", אמר שומר וציין כי "המחיר נגזר מההנחה שאנחנו מקבלים מהמוציא לאור". המנכ"ל דחה את הטענות לפיהן משמעות הדבר היא שהרווחיות של הרשת נעשית על גבן הוצאות הספרים, ואמר כי פשוט חלה ירידה בעלות של הדפסת ספרים.

לדברי שומר, מכירות הספרים בארץ שילשו עצמן בחמש השנים האחרונות, כאשר ב-2010 נמכרו בישראל לא פחות מ-15 מיליון ספרים. מגמת העלייה התלולה בשוק הישראלי עליה הצביע מנכ"ל הרשת מנוגדת לנתוני המכירות המקבילים בעולם, הנמצאים בירידה.

"הספר הדיגיטלי בישראל לא מתרומם"

שומר ניאות להרחיב בסוגיית השפעת הספרים הדיגיטליים על ענף הספרים בישראל, נושא המטריד את אנשי התעשייה ושנתפס ככזה העתיד לשנות את מודל הפעילות בענף. לדברי שומר, קשה לאמוד את השפעת ההתפתחויות הטכנולוגיות בענף, כיוון שבישראל הנושא עוד בחיתליו: "למרבית ההוצאות אין עדיין את הזכויות הדיגיטליות על הספרים", אמר שומר. "זו הסיבה שהספר הדיגיטלי בישראל לא מתרומם, מה שאומר שכמות הכותרים שניתן להציע בישראל היא מינימלית, אבל אני מניח שזה ישתנה".

"הוצאות הספרים בארץ לא קונות עדיין את הזכויות כי הן צריכות לפתוח חוזים, ולשנות הרבה דברים ישנים", הוסיף שומר. "כשזה יתרומם נהיה שם, כמו בכל דבר אחר. כרגע, בשוק הספרים הדיגיטליים בארץ אין תזוזה גדולה, נתוני המכירות של המו"לים כמעט אפסיים - גם של מכירות המכשיר עצמו וגם של הספרים", סיכם שומר.

בהיבט דיגיטלי-טכנולוגי אחר, ציין המנכ"ל את הרחבת הפעילות של הרשת בפייסבוק, שלעמודה הרשמי של צומת ספרים יש 20,000 חברים, הנחשפים למרבית הפרקים הראשונים של ספרים היוצאים בכנרת-זמורה ביתן, ההוצאה ששותפה חלקית בבעלות על צומת ספרים. "אנחנו לא מסתפקים בלהיות מובילי שוק עם צומת ספרים", סיכם שומר. "ניקח אחרינו את כולם כדי להאדיר את הסופרים הישראלים והספר הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully