וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיאטרונים לשטייניץ ולבנת: "מנעו הטבות מהבימה"

שני גורקביץ'

2.2.2011 / 14:42

בעקבות קריאתם של בכירי התיאטרון הלאומי למחוק את חובותיו לאוצר, החליטו בהנהלות התיאטרונים האחרים לדרוש שקיפות לגבי התמיכה במוסד

הנהלות התיאטראות הרפרטואריים שיגרו היום (רביעי) מכתב לשרת התרבות לימור לבנת ולשר האוצר יובל שטייניץ, בו הם דורשים מהשניים לדווח להם על כל המהלכים המבוצעים כדי לפתור את המצוקה התקציבית והגירעונות של תיאטרון הבימה, מתוך חשד ליחס מפלה והעדפה.

התיאטרונים החתומים על המכתב הם הקאמרי, בית לסין, החאן, גשר, חיפה ובאר שבע. הנושא התלהט מאוד בסוף השבוע האחרון, בעקבות בקשה של שחקנים בכירים בהבימה כי הממשלה תמחק את חובו של תיאטרון הלאומי על מנת שיוכל לצאת מגירעונותיו. במקביל, פורסמו נתוני עלויות השכר הגבוהות במיוחד של הבכירים בתיאטרונים והשחקנים המובילים, מה שגרר ביקורת רבה.

"לתיאטרון הבימה גרעון כספי מצטבר וחובות כבדים", נכתב במכתב. "התמיכה הייחודית, זו שכבר ניתנת לו וזו שהוא מבקש לקבל עתה, מיועדת גם לסייע לו להתגבר על אלה. אולם תיאטרון הבימה אינו ייחודי בכך, אלא לכל אחד מהתיאטרונים יש גירעון כספי מצטבר, שמקשה על פעולתו ומכביד עליה. ככל שנדרשים לבחינה ופתרון של חובות מצטברים של תיאטרון או תיאטרונים יש למצוא פתרון כולל אחד שיסדיר את הגירעון המצטבר משנים קודמות של כלל התיאטרונים בישראל לפי קריטריונים שייקבעו", דרשו אנשי התיאטרונים.

במכתב מעורכי הדין של התיאטרונים נאמר כי דרישתם היא ש"עד להתקנת מבחנים שוויוניים לתמיכה בתיאטרונים לשם התמודדות עם גירעונותיהם המצטברים, לא ישולמו ולא יוחלט לשלם לתיאטרון הבימה כל סכום, ולא תינתן לו כל הטבה מכספי המדינה, למעט התמיכה השוטפת שהוא זכאי לה".

נציגי התיאטרונים צירפו גם טבלה המציינת את הגירעונות של המוסדות. בראש הרשימה עומד תיאטרון חיפה עם גירעון מצטבר של 15 מיליון שקלים (תקציבו השנתי עומד על 23 מיליון שקלים), אחריו ניצב תיאטרון גשר, עם גירעון מצטבר של 7.5 מיליון שקלים ותקציב שנתי של 17 מיליון שקלים. בית לסין והקאמרי סוחבים שניהם גירעון של 6 מיליון שקלים כל אחד, אולם תקציבו של הקאמרי הוא 103 מיליון שקלים בשנה ואילו תקציבו של בית לסין מגיע רק לכמחצית הסכום (58 מיליון לשנה). אחרונים ברשימה הם תיאטרון באר שבע והחאן עם גירעונות של 4.5 מיליון שקלים ו-3 מיליון שקלים בהתאמה.

  • עוד באותו נושא:
  • הבימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully