וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: בית התקליט עם אברהם טל

6.2.2011 / 7:00

לרגל הופעתו בתיאטרון גשר בתל אביב, אברהם טל בוחר את 10 האלבומים ששינו את חייו, מפרינס ומדונה ועד משינה ואביתר בנאי

לד זפלין - "II"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אורגזמה מוזיקלית. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חלק ניכר מהאלבומים שהשפיעו עליי היו מהתקליטייה של אחי הגדול,חגי. הוא היה הולך לחבריו ואני הייתי יושב בחדר ושם תקליטים בתור ילד קטן ופשוט יושב שעות ונגנב מהמוזיקה. אחד מהתקליטים הראשונים שהנחתי עליהם את המחט של הפטיפון היה 'לד זפלין II' צד ב'. יש שם את השיר 'Heartbraker'. באמצע השיר יש סולו גיטרה של ג'ימי פייג' ואני זוכר את עצמי מקבל צמרמורות בכל הגוף מכף רגל ועד ראש בכל פעם שהסולו הזה הגיע. אורגזמה מוזיקלית של ממש".

פינק פלויד - "Wish You Were Here"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בכי של אהבה נכזבת. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האלבום הזה היה מוקלט לי על קלטת. אני זוכר שבתור ילד הייתי מאוהב בילדה שלא שמה בכיוון שלי והייתי יושב שומע את האלבום וממרר בבכי ותמיד זה היה נקטע באותו מקום, איך שהוא היה מתחיל לשיר 'Remember When We Were Young' (מתוך 'Shine on You Crazy Diamond') ובום! נקטעה ההקלטה וככה הכרתי את זה לאורך שנים רק עד לנקודה הזו של השיר. שיר מדהים ואלבום מדהים".

דיוויד בואי - "Hunky Dory"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לשיר בלי לדעת כלום. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אתם מכירים את זה שאתם שומעים שיר ומיד אתם יכולים ממש לחזור לאותה סיטואציה ששמעתם בעבר את השיר, ממש לאותו מקום, לאותו הריח, הכול חוזר... זה מה שקורה לי עם האלבום הזה שמטיס אותי ישר לחדר של אחי הגדול. אני זוכר שהייתי כותב את המילים של השירים באנגלית בכתב בעברית והייתי שר את כל המילים בעל פה בלי לדעת בכלל כלום באנגלית".

בוב מארלי - "Uprising"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקסים לגמרי. מארלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עד לכיתה ט' הכרתי רק את הלהיטים הגדולים של בוב מארלי מהאלבום 'Legend', כמו רוב האנשים, וחשבתי שבכך מסתכם בוב מארלי. עד שיום אחד חבר טוב, אלדד, הזמין אותי הביתה ושם את האלבום הזה. אני לא אשכח לעולם את אותן השניות הראשונות של השיר הראשון באלבום " Coming In From The Cold". התופים שם בפתיחה של השיר ועוד לשמוע את זה מתקליט... זה פשוט הקסים אותי לגמרי. משם התחיל מסע עמוק יותר לגילוי שיריו של בוב מארלי".

קינג קרימזון - "In The Court Of"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כנסו וחפשו את זה!/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עוד אחד מהתקליטיה של אחי. אלבום מדהים מלהקות הרוק הקלאסיות של פעם, מי שלא שמע את הצד הראשון של האלבום הזה, שמיד ייכנס לרשת ויחפש! זה אחד הדברים הכי יפים ומרגשים ששמעתי. לשבת בשקט, לבד בבית ולהתענג על הרכות שיש שם בשירים ובמילים: 'I Talk to The Wind'. מרגש מאוד".

ניק דרייק - "Pink Moon"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מוביל להתאבדות, אפשר להירגע. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני יכול להגיד בוודאות שכבר שנתיים זה האלבום הכי מתאים לשעת ערב שקטה ונינוחה בבית או לערב רומנטי, אם זו רומנטיקה של זוג או בדידות רומנטית. לא היו לו הרבה אלבומים לניק דרייק וזה אלבום ממש פשוט בלי הפקה גדולה, שירה וגיטרה, פשוט נעים נעים נעים...מתאים לחורף בול. חייבים לצרף לאוסף של שירי האתנחתה (או הדיכאון...לבחירתכם). יום אחד שמעתי שהוא התאבד ואז קצת התחלתי לחשוש שהשירים שלו מובילים לעצבות משהו אבל אני יכול להרגיע אתכם.. לא כך הוא המצב, פשוט עונג צרוף".

משינה - "מפלצות התהילה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איזה סאונד. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה אלבום ענק!!!! הייתי בן 16, מאושפז בבית חולים, מתאושש לאחר ניתוח השתלת קרנית. רואי לוי חברי ואחי לימים משוטי הנבואה, הרבה לפני קום הלהקה, בא לבקר אותי בבית חולים והביא לי את הדיסק הזה במתנה. היה לי דיסקמן (זוכרים??) וחרשתי את האלבום הזה. סאונד, הפקה וקונספט מדהימים".

פרינס - "Love Symbol Album"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גמד-על, זמר-על. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האלבום הגאוני הזה, של הגמד הכריזמטי והסופר מוכשר, גיטריסט-על, זמר-על, פרינס, היה מוקלט לי על קלטת. בצבא, בנסיעות באוטובוסים הייתי יושב עם עצמי ועף רחוק רחוק, מעבר למציאות הצה"לית, כי לא בדיוק צהלתי באותה תקופה. האלבום הזה זו פשוט יצירה אחת ארוכה וגאונית כמו איזה סרט קולנוע. האלבום הזה מאוד השפיע עליי, בעיקר החופש שיש בו. אין בו שום תבנית חוזרת להיטית של בית-פזמון. מרגישים שפרינס פשוט עשה מה שהתחשק לו בלי שום תכתיבים חיצוניים ומסחריים".

מדונה - "Ray of Light"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלא קסם של גילוי. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פסגת היצירה של מדונה, מכל הבחינות (בעיניי כמובן), בעיקר ברמה של הטוב שהיא מביאה. דיסק מלא מודעות, אור וגילוי. וויליאם אורביט הגאון מעורב בהפקה, אלקטרוני וכינורות, מה שמאוד השפיע על האלבום שלי 'אורות'. אני חושב שמדונה נבהלה מעצמה אחרי האלבום הזה. אולי היא פחדה שיחשבו שיש לה נשמה טובה ומיד חזרה להתערטל עם כל מיני צעירים חסונים בקליפים. אבל' שוב, האלבום הזה מרגש ומדהים. חובה לשמוע מי שעוד לא מכיר".

אביתר בנאי - "לילה כיום יאיר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחבק כמו אבא. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האלבום הזה הזכיר לי את התפקיד האמיתי של המוזיקה. בתור מוזיקאי, יותר קשה להסיר את חומות השיפוט ולקבל יצירה של מישהו אחר. לשמוע פשוט ברמה החוויתית בלי לנתח את ההפקה וכו'. לפני כמה זמן, לגמרי במקרה, בשעת משבר אישי, יצאתי לטיול ברכב ביום גשום. הדיסק התנגן ומצאתי את עצמי נוסע ונוסע ומתחזק מהשירים, מתמלא מהם חום ואופטימיות, הרגשתי כאילו מישהו באמת לרגע מתפנה אלי ומבין אותי ומחבק אותי כמו אבא, נהניתי מהרכות ומהנחמה שהשירים נתנו לי. זו הזדמנות טובה להגיד: אביתר, תודה".

אברהם טל יופיע ב-8 בפברואר בתיאטרון גשר בתל אביב

  • עוד באותו נושא:
  • אברהם טל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully