וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרבות יום ו': ההמלצות החמות לסוף השבוע

אריאל קריל

4.2.2011 / 7:00

מפחדים להתקרר בסוף השבוע החורפי? וואלה! תרבות ממליצה לכם להתחמם עם הסרט "קר עד העצם", עם שחר אבן צור שעושה סרז' גינסבורג בעברית ועם ספר שיגלה לכם את כל גווני השקט

סרט

הקולנוע העצמאי באמריקה מנפק מידי שנה יצירות מרתקות, שנולדות במוחם של קולנוענים בעלי חזון ומגיעות בתהליך ארוך ומייגע אל מעבר לים, גם לישראל. "קר עד העצם" של הבמאית דברה גרניק עשה את המסע שלו מזכייה בפסטיבל סאנדנס הנחשב, דרך מועמדות לאוסקר בקטגוריית הסרט הטוב של השנה, ועד להגעתו לאקרנים בישראל.

גיבורת הדרמה המומלצת הזו היא נערה (בגילומה של ג'ניפר לורנס המצוינת, שגם מועמדת), היוצאת לחפש את אביה הנעלם, ובמהלך המסע מגלה את הצדדים האפלים של האזור ההררי והמרוחק בו היא חיה. הסרט זכה לתשבוחות מרוב המבקרים בארצות הברית וגם מבקר הבית של וואלה! תרבות, אבנר שביט, הגדיר את הסרט כ"מרתק וייחודי". אם אינכם מפחדים מקולנוע מאתגר, לא יומרני ובעיקר נטול אבו-עלי, "קר עד העצם" הוא הסרט שלכם לסוף השבוע.

אלבום

חלק לא קטן מהקסם של מוזיקה צרפתית נמצא באטימות שלה – העובדה שקשה להוציא אותה מתוך הבית החמים והסקסי שבנתה לעצמה במשך מאות שנות קיומה. האלבום "רקוויאם למנוול" של שחר אבן צור מצליח במשימה קשה פי כמה. לא רק שהוא מתעסק בגדול כוכבי הפופ בצרפת, סרז' גינסבורג, ששיריו תורגמו לעברית באלבום זה, אלא גם ממצליח לייבא את הצרפתיות אל תוך השפה המקומית שלנו, השונה מהצרפתית בתכלית. לכן חוויית ההאזנה ל"רקוויאם למנוול" היא די יוצאת דופן לכל הצדדים: גם למי שמכיר את אבן צור ממוניקה סקס ומקריירת הסולו שלו וגם למי שחשב שאת גינסבורג צריך לשמוע רק בשפת המקור. אם לבחור שיר אחד מתוכו שיוכיח לכם את התיאוריה הנ"ל, האזינו ל"רקוויאם למנוול" (או טוב מכך – צפו בקליפ המצוין שלו בקישור למטה) ושימו לב איך פריז נוחתת אצלכם באוזניים.

ספר

במהלך השבוע כולנו מצפים לשקט. אנחנו רוצים שקט כשאנחנו קמים ושקט במהלך הלימודים והעבודה, ובערב, אחרי מועקת השגרה, אנחנו עדיין רוצים שקט. כדי להנחיל את הרעיון הגאוני של הדממה, כתבה דברה אנדרווד את "ספר השקט", המסביר לילדים על סוגי השקט השונים, כמו "שקט של מי שמתעורר ראשון" וגם "שקט של דיבור מאחורי הגב". הקונספט הפשוט של הספר הופך אותו לחוויה מומלצת במיוחד לסוף שבוע חורפי שבסופה כולם – הורים, ילדים, ואפילו רווקים פוחזים – מרוויחים לפחות דבר אחד חשוב: שקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully