וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואי ת'רו מציג: מסעותיי בהתנחלויות

עינב שיף

4.2.2011 / 0:22

הדוקומנטריסט הבריטי הפופולרי הציג ב-BBC את רשמיו מסיור בירושלים ובהתנחלויות בישראל ויצא עם המסקנה: "המקום קרוב לאינתיפאדה שלישית"

העיתונאי הבריטי לואי ת'רו, שהתפרסם בשל מסעותיו הדוקומנטריים ברחבי העולם, הגיע לישראל ותיעד מפגשים שלו בירושלים ובהתנחלויות, עם מה שהוא מכנה "אולטרה-ציונים". ת'רו ביקר בחברון, בחוות גלעד ובמקומות נוספים ותיאר את המציאות שם.

בין השאר, כתב ת'רו באתר ה-BBC, הוא נדהם לגלות שפינוי בית ועז באחת ההתנחלויות הלא חוקיות עורר סערה כה רבה בקרב הצעירים במקום, עד שהם הלכו והתנכלו לחנויות פלסטיניות כנקמה. "זה נכון שרוב הישראלים היו מוותרים על השטחים תמורת שלום אמת", כותב ת'רו. "אבל מה שהופך את המתנחלים הקיצוניים למטרידים היא העובדה שהם נהנים מתמיכה מסוימת מהמדינה. ההתנחלויות הלא חוקיות מוגנות על ידי הצבא".

"הזעם והייאוש של הפלסטינים בשל נוכחות המתנחלים הוא עצום", כותב ת'רו. "לרבים מהם לא אכפת שיהיו להם שכנים יהודים, אבל לא בזמן שהם לא נהנים מאותם זכויות". ת'רו מציין שלקראת סוף שהותו במקום מאבטח במזרח ירושלים ירה והרג פלסטיני, מה שהצית במקום מהומות ששכנעו את ת'רו כי "הארץ קרובה לאינתיפאדה שלישית".

  • עוד באותו נושא:
  • לואי ת'רו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully