וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "The Roommate" תפס את הבכורה

6.2.2011 / 18:43

סרט האימה לבנות הנעורים, שהוגדר כגירסה הקלילה של "ברבור שחור", נכנס למקום הראשון עם 15.6 מיליון דולר וגבר על "סנקטום" בהפקתו של ג'יימס קמרון, שהסתפק במקום השני

שמעתם על הסרט החדש שמפגיש בין שתי צעירות פוטוגניות ומתאר כיצד בעקבות המפגש דעתה של אחת מהן נטרפת עליה? לא, אין מדובר ב"ברבור שחור", כי אם דווקא ב"The Roommate", שהגיע השבוע לבתי הקולנוע בארצות הברית והוגדר במהרה כמעין גירסה קלילה, זולה ואווילית ליצירה המדוברת בכיכובה של נטלי פורטמן. במקרה זה, עומדות במרכז הסרט שתי כוכבניות מהמסך הקטן – לייטון מיסטר מ"גוסיפ גירל" ומינקה קלי מ"אורות ליל שישי", שכה דומות עד שאפשר לחשוב שהן מאותה משפחת ברבורים.

בניגוד ל"ברבור שחור", שהתגלה כסרט אימה במסווה של יצירת אמנות גבוהה, "The Roommate" הוא דווקא דרמה לנערות במסווה של זוועתון. למוצרים מסוג זה יש קהל נאמן בקרב התיכוניסטיות ותלמידות הקולג', והסרט הטרי ניצל זאת כדי לכבוש את טבלת שוברי הקופות עם הכנסות של 15.6 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון – זהו כמובן סכום צנוע, אבל הוא מעט גבוה מהציפיות ומכובד יחסית לבצורת המסורתית שתוקפת את השוק בסוף השבוע של הסופרבול.

והאם שמעתם על סרט ההרפתקאות התלת-ממדי שג'יימס קמרון מפמפם בכל צורה? לא, אין מדובר ב"אווטאר", כי אם ב"סנקטום", שהגיע גם הוא לאקרנים בסוף השבוע האחרון. קמרון הפיק את הסרט, אבל לא כתב אותו וגם לא ביים אותו – מי שעשה זאת היה אוסטרלי אלמוני בשם אליסטר גרירסון. עם זאת, זה לא מנע מקמרון לקדם את הפרויקט בכל דרך, והוא אפילו פתח חשבון טוויטר לצורך העניין.

אך למרות הדורסנות של הקמפיין השיווקי, הקהל הוכיח שוב כי הוא יודע להבדיל בין חמאה ובין מרגרינה בטעם חמאה, כך ש"סנקטום" היה רחוק מלשחזר את ההישגים של "אווטאר" – למעשה, בסוף השבוע האחרון הוא הכניס 9.2 מיליון דולרים, וזה אמנם הספיק לו לסגנות, אבל אלה סכומים נמוכים גם יחסית לעונה. בשבועות הקרובים הוליווד תתחמם לקראת תחילת תקופת שוברי הקופות של האביב והקיץ, והן "The Roommate" והן "סנקטום" ימצאו עצמם הרחק מהטבלה ומן הזיכרון הציבורי.

"הפולחן" ו"המכונאי" מדשדשים בתחתית

בניגוד לשני אלה, "קשר לא מחייב", הקומדיה הרומנטית בכיכובה של נטלי פורטמן, יכולה כבר להתהדר בתואר של הצלחה – בסוף השבוע האחרון היא הכניסה 8.4 מיליון דולרים, והיא מתמקמת במקום השלישי עם מאזן כללי נאה של 51.7 מיליון דולר.

גם "נאום המלך" שבמקום הרביעי ממשיך לעשות חיל, והוא דוהר אל האוסקר עם הכנסות של 8.3 מיליון דולרים ומאזן מצטבר של 84.1 מיליון דולר. קצת מאחוריו עומד "הצרעה הירוקה" עם מספרים דומים פחות או יותר – הכנסות של 6.1 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 87.2 מיליון דולר. ההבדל הוא ש"נאום המלך" נעשה בתקציב קטן בהרבה, ושעוד ממתין לו עתיד קופתי מזהיר הודות לזכייה הצפויה באוסקר.

גם "אומץ אמיתי", שזומם על פרסי שחקנית המשנה והצילום בטקס, עדיין צועד בביטחה, והוא ניצב במקום השמיני עם הכנסות של 4.7 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 155 מיליון דולר. מבחינה מסחרית, השאיפה שלו היא להכניס מעל 184מיליון דולר, ובכך להתעלות על הישגיו של "רוקד עם זאבים" ב- 1990 ולהירשם כמערבון המצליח בכל הזמנים.

לעומת זאת, שני הסרטים שהגיעו לבתי הקולנוע בארצות הברית בשבוע שעבר לא הצליחו לאזן את הספתחים החלשים שלהם, ואיבדו לחלוטין מומנטום בסוף השבוע השני להפצתם – "הפולחן" שבמקום השישי הכניס 5.5 מיליון דולרים בסוף השבוע, ומאזנו הכללי עומד על 23.6 מיליון דולר; "המכונאי" שעומד שביעי אסף לקופתו 5.3 מיליון דולרים, ומאזנו המצטבר הוא 20 מיליון דולר.

את הטבלה סוגרים "הדילמה", הקומדיה הרומנטית הכושלת שניצבת במקום התשיעי עם הכנסות של 3.4 מיליון דולרים ומאזן מצטבר של 45.7 מיליון דולר, ו"ברבור שחור", שחותם את העשירייה עם הכנסות של 3.4 מיליון דולרים גם כן ומאזן כללי של 95.8 מיליון דולר – מרחק יריקה מרף מאה מיליון הדולר הנחשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully