וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט על ליה ון ליר יוקרן בפסטיבל ברלין

שני גורקביץ'

9.2.2011 / 11:39

בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בת"א, הסכימה העיתונאית והבמאית דליה קרפל למשוך את עתירתה נגד מפיקי הסרט ולאפשר את הקרנתו באירוע היוקרתי. הצדדים יעברו לבוררות

דליה קרפל, במאית הסרט הדוקומנטרי על כלת פרס ישראל ליה ון ליר, משכה הבוקר (רביעי) את עתירתה נגד הקרנת הסרט בשבוע הבא בפסטיבל ברלין, במהלך טקס הענקת פרס הוקרה לון ליר. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, קרפל עתרה בתחילת השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת "למה הפקות" המפיצה את הסרט, בטענה ש"נושלה ברגל גסה מכל זכויותיה כבימאית וכיוצרת, מבלי ששולם לה שכרה".

"ההקרנה בברלין תתקיים", אמר עו"ד טוני גרינמן, המייצג את חברת ההפקה, בשיחה עם וואלה! תרבות. "אנחנו חזרנו בנו מהבקשה", אישר נציגה של קרפל, עו"ד אלון רפפורט, "מתוך התחשבות בכבוד הגברת ון ליר ובחשיבות אירוע קבלת הפרס, הסכמנו לאפשר הקרנה חד-פעמית של הסרט בפסטיבל ברלין, ובלבד שלא תהיה הקרנה נוספת וכל המחלוקות יידונו בבוררות לאחר מכן".

טענתה העיקרית של קרפל היא כי הסרט נערך בניגוד לדעתה וללא ידיעתה על ידי טלי גולדנברג, שנשכרה כעורכת היצירה על ידי חברת ההפקה. בתוכניה של פסטיבל ברלין מצוין שמה של גולדנברג כבימאית הסרט. בעליה של "למה הפקות", אמיר הראל טען מנגד כי קרפל "התעלמה באופן בוטה מחובותיה החוזיות כלפי המשקיעים בסרט ומחובותיה המוסריות כלפי הגברת ון ליר".

ון ליר היא מייסדת ומנהלת סינמטק ירושלים ופסטיבל הסרטים בירושלים, מייסדת הסינמטק בחיפה וזוכת פרס ישראל ופרס אופיר על מפעל חיים בזכות פעילותה למען הקולנוע הישראלי. ב-13 בינואר יוענק לון ליר פרס הוקרה מיוחד על פועלה למען הקולנוע הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully