וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלין מוכנה לפתיחת פסטיבל הקולנוע המסורתי שלה

שני גורקביץ'

10.2.2011 / 12:47

מלבד "אומץ אמיתי" שיפתח את האירוע, צפוי הפסטיבל לעסוק בפוליטיקה, תלת-מימד ועוד. את ישראל ייצגו השנה 7 סרטים, נציג בחבר השופטים ופרס מיוחד לליה ון ליר

ברלין מתמרקת לקראת פתיחתו החגיגית של פסטיבל הקולנוע היוקרתי בעיר הערב (חמישי). את הפסטיבל, הנערך בפעם ה-61, יפתח "אומץ אמיתי", הרי-מייק של האחים כהן לסרט בכיכובו של ג'ון וויין, המועמד ל-10 פרסי אוסקר. הסרט אמנם לא משתתף בתחרות הרשמית של הפסטיבל, אולם הקרנתו אמורה להבטיח נוכחות הוליוודית משמעותית בפסטיבל.

הפסטיבל השנה מציג את המגוון המסורתי שלו של יוצרי קולנוע מוכרים לצד שמות עולים. אחד הנעדרים הבולטים מטקס הפתיחה שייערך הערב יהיה הבמאי האיראני ג'פאר פנאהי, שהוזמן להשתתף בפאנל השופטים אולם נכלא לפני כחודשיים בארצו ונגזרו עליו שש שנות מאסר. בנוסף נאסר עליו לצאת מגבולות ארצו או לעשות סרטים במשך 20 שנים. במהלך הפסטיבל יוקרנו חמישה מסרטיו, בהם גם הסרט "אופסייד" שזכה בדב הכסף ב-2006.

ההכנות לפסטיבל ברלין. Andreas Rentz, GettyImages
העיר מתמרקת. פסטיבל ברלין/GettyImages, Andreas Rentz

אלמנט בולט נוסף בפסטיבל השנה יהיו סרטי התלת מימד, עם הקרנות בכורה לסרטים החדשים של ורנר הרצוג ווים ונדרס. "Cave of Forgotten Dreams" של הרצוג בוחן ציורים פרה-היסטוריים בצרפת, ואילו סרטו של ונדרס עוסק בעולם המחול המודרני דרך קורותיה של הכוריאוגרפית המנוחה פינה באוש.

שם נוסף המתחרה בפסטיבל הוא השחקן הבריטי ראלף פיינס, שיעשה בברלין את צעדיו הראשונים כבמאי. פיינס מציג את "Coriolanus", עיבוד לטרגדיה בעלת אותו השם שכתב המחזאי האנגלי וויליאם שייקספיר.

הנושאים החדשותיים מושכים כותרות השנה גם בפסטיבל, כאשר כבר מחר יוקרן "Margin Call", העוסק במשבר הכלכלי של 2008, בכיכובם של קווין ספייסי ודמי מור. הסרט כבר הוצג בפסטיבל סאנדנס וזכה להתעניינות רבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ציפיות גבוהות בתחרות. מתוך הסרט "אודם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנוכחות הישראלית בפסטיבל משמעותית במיוחד השנה, כאשר יוקרנו בו הסרטים "אודם" של יונתן סגל, "Coming Home" של תומר היימן, "מבול" של גיא נתיב, "לא רואים עליך" של מיכל אביעד ו"הדקדוק הפנימי" של ניר ברגמן. בנוסף, רנן שור, מנהל בית הספר לקולנוע ע"ש סם שפיגל יכהן בחבר השופטים של הפסטיבל.

גם גזרת הסרטים הקצרים לא חפה מנציגות ישראלית - הסרט "סוסיא" של דני רוזנברג ויואב גרוס יתמודד על פרס דב הזהב לסרט הקצר. בנוסף, סרט "הנוער" של תום שובל הוא אחד מ-11 סרטים שנבחרו להגיע לברלין במסגרת ה-Talent Project Market.

ביום ראשון יוענק פרס הוקרה מיוחד לכלת פרס ישראל, ליה ון ליר, על פועלה למען הקולנוע הישראלי. במהלך טקס הענקת הפרס יוקרן הסרט הקצר "ליה" - מהלך שעורר לאחרונה עימות משפטי בין יוצרת הסרט לחברת ההפקה. שני הצדדים הסכימו להניח בצד את המחלוקות לרגל האירוע בפסטיבל, ולפתור את הסוגיה לאחר מכן בהליך בוררות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully