וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרבות יום ו': ההמלצות החמות לסוף השבוע

אריאל קריל

11.2.2011 / 7:30

עוד סוף שבוע חורפי לפנינו ו-וואלה! תרבות עם ארבע המלצות להעביר אותו ללא צינון: הסרט החדש של אדם סנדלר, האלבום החדש של הסטריטס, "נשים קטנות" ואירוע מוזיקה וגרפיטי

סרט

אדם סנדלר הוא אחד השחקנים הבודדים שניחנו גם ביכולת קומית וגם בכישרון דרמטי, אך מעל לכל הוא באנקר בקופות. זה לא אומר, כמובן, שהסרטים שלו בהכרח מוצלחים או מצחיקים, ובאמת – נוכח העלילה של "לזרום עם זה", סרטו החדש שהגיע אתמול (חמישי) לאקרנים, אפשר לחשוב שמדובר בגלולת מבוכה נוספת, נוסח "אל תתעסק עם הזוהן" או "מגודלים" האחרון.

אז זהו, שהנבואה ניתנה לנערי מים ובניגוד לציפיות סנדלר שלף כאן הפתעה מתוקה-מתוקה. הסיטואציה הבסיסית אמנם נדושה – סנדלר מגלם רווק מושבע שנדרש להעמיד פנים שהוא בעל מסור ואב לצמד ילדים – אבל בזכות העובדה שהסרט לא נכנע לשום מגבלה שכביכול עומדת בפניו, "לזרום עם זה" מסתמן כאחת הקומדיות המוצלחות ביותר שיצאה מהוליווד בשנים האחרונות. אה, ויש גם את ג'ניפר אניסטון, שמככבת לצד סנדלר, וניקול קידמן, שדופקת הופעת אורח. בקיצור, ברור לנו שתלכו לראות את הסרט הזה, הפעם פשוט גם אין לנו ספק שתיהנו.

אלבום

קצת מדהים לגלות שתיכף ימלאו עשור למהפכה שהיוצר הבריטי מייק סקינר, המוכר יותר בשם הסטריטס, עורר במוזיקה העולמית. אז, ב-2002, הסטריטס הצליח לנסח מחשבות של דור שלם דרך האלבום "Original Pirate Material", שבאמצעות מקצבים שבורים וטקסטים ישירים אמר לעולם מה אנשים צעירים באמת מרגישים.

עם השנים שעברו, המחשבות של סקינר ושל הדור שאותו הוא למעשה תיעד בשלושת אלבומיו שיצאו מאז, עברו תהפוכות שונות, לטוב ולרע. לכן נדמה שיותר מכל, "Computers and Blues", אלבומו החדש, החמישי במספר והאחרון תחת השם הסטריטס, הוא סגירת מעגל עם אותה מהפכה של אלבום הבכורה העצום שלו: שוב סקינר חוזר לשאלות הקטנות והגדולות שמרכיבות את החיים של האדם בעידן המודרני, מבלי לוותר על מסיבה אחת טובה בדרך. עם שירים מדהימים באמת כמו "Puzzled By People", שבו סקינר אומר בפשטות "אי אפשר למצוא פתרון בגוגל למה שאנשים מרגישים", החדש של הסטריטס הוא לא רק אלבום מושלם ללכת איתו ברחוב בסוף השבוע ולשאול מה אתם עשיתם עם עצמכם בעשור האחרון. "Computers and Blues" הוא מנהרה של חיים שבסופה, כמו שסקינר שר, יתכן ולא מחכה אור אלא רכבת.

ספר

נכון, מה לנו ולארצות הברית של המאה ה-19? מה לנו ולישו, על כל מסריו הצדקניים, ומה לנו ולנערות שכל תפקידן בחיים הוא להתכונן להיות אמהות ורעיות ראויות? ועדיין, "נשים קטנות", ספרה המיתולוגי של לואיזה מיי אלקוט, עושה את העבודה. אתם לא חייבים להיות נערות בעלות נטייה רומנטית חזקה מהרגיל או גברים שנקלעו בטעות לקורס העצמה נשית במתנ"ס הקרוב לביתם כדי ליהנות מעלילותיהן של מג, ג'ו, בת' ואיימי – ארבעת האחיות לבית מארץ'. זאת משום שפשוט מדובר ברומן קולח, מלא דמיון ומעורר השראה, שמתעלה מעל המסרים המיושנים שלו ולא מאבד דבר מכוחו בתרגומה החדש והמעודכן של שרון פרמינגר. באמת – אנחנו לא רואים שום סיבה שבסוף שבוע גשום וחורפי שכזה לא תתענגו על האישה הקטנה שבתוככם, ו"נשים קטנות" הוא בדיוק הספר שיחבר אתכם אליה.

אירוע

עורכי מגזין האמנות פיקניק חברו לאנשי בית העיר בתל אביב ומזה כמה שבועות מקיימים בכל יום שישי אחר הצהריים אירועי מוזיקה ואמנות במתחם של בניין העירייה הישן ברחוב ביאליק. האירוע שיתקיים היום צפוי להיות מסקרן במיוחד, שכן הוא מפגיש בין שני כוחות שמגיעים מהניכר: די ג'יי Kutmah שמגיע מלונדון הרחוקה וחבורת המעצבים ואמני הגרפיטי Broken Fingaz המגיחים מחיפה הלא פחות רחוקה (מבחינת התל אביבי המצוי, כמובן). גם זה וגם אלה הם מהמוכשרים שתמצאו בתחומם והחיבור ביניהם צפוי להניב חגיגה לעיניים ולאוזניים. עכשיו רק נותר לספר את זה לגשם .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully