וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוש בן ארי - "תלמד למחול"

13.2.2011 / 7:30

הישראלים? "לא מסוגלים לקום מהטלוויזיה"; פוליטיקאים? "רצים אחרי בעלי ממון"; "האח הגדול"? "משעמם תחת". מוש בן ארי מוציא קליפ חדש ופותח את הפה

יח"צ - חד פעמי

כנראה שבגלל מראהו והשם שיצא למעריציו, מוש בן ארי לא בדיוק נתפס כמו יצור חברתי-פוליטי שענייניה הבוערים של ישראל הם בראש ראסטותיו. אבל דווקא עם יציאת הסינגל החדש שלו, "תלמד למחול", הראשון מתוך אלבומו החמישי, משהו בוער במוזיקאי הוותיק הזה: "האלבום הקרוב ידבר על כמה נושאים שמעיקים עליי", הוא אומר בשיחה עם וואלה! תרבות. "אנחנו חיים במדינה ש-50 אחוז מאזרחיה חיים בסוג של עבדות לבוסים גדולים ותאגידים, אבל אנחנו עם שלא קם מהכסא שלו ולא קם מ'האח הגדול' ומ'כוכב נולד', כי זה לא כזה בוער בנו".

עצלנות.

"בדיוק. עכשיו, כשהסתכלתי על המצרים, הערצתי אותם – ראיתי עם שיש לו אומץ מול דיקטטור שיכול להרוג ביום 20,000 אנשים ואף אחד לא ידבר. יש להם אומץ לקום, לא כמו לנו, שהדבר היחיד שאנחנו מסוגלים לו זה לפצח גרעינים מול כדורגל בסוף שבוע. הדיבור שלי הוא על העצלנות שלנו, אנחנו כאילו אוהבים את הילדים שלנו ולא יוצאים באמת החוצה לרחובות. עכשיו מעלים את המחירים? כל הזמן יש משהו אחר".

ועדיין, אתה תמיד אומר שכתיבה פוליטית לא מעניינת אותך.

"אני לא מאמין בפוליטיקה. פוליטיקאים הם אנשים שרצים אחרי אנשי ממון שיריצו אותם, ואחרי זה הם חייבים להם טובות. הם בחיים לא יהיו לטובתך, הם תמיד חייבים למישהו אחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הכי פוזיטיבי שתפגוש". מוש בן ארי/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות הכעס בדבריו של בן ארי, לא מדובר בנביא זעם. "אני האדם הכי פוזיטיבי שתפגוש", הוא אומר. "אני כל הזמן בודק אופציות לחיוך כל רגע. גם השיר החדש מדבר על שני עולמות: האחד הוא של קושי והמאבק היומיומי בשגרה ובממסד המעיק, בעוד הפזמון, לעומת זאת, הוא זה שמביא את נקודת האור ואת הניסיון למצוא את החיוך בכל רגע".

פילוני, שהפיק את האלבום החדש, מכיר היטב את המוזיקה הג'מייקנית שיש בה מוטיבים דומים. זה חלק מהחיבור ביניכם?

"פילוני הוא אח שלי וחבר טוב כבר כמה שנים. הוא היה יועץ מוזיקלי בשני הדיסקים האחרונים שלי והפיק את שלוש ההופעות הגדולות שעשיתי והמפגש בינינו באולפן עצמו הוא הכי טבעי שיש. אנחנו יושבים ביחד והוא אולי המפיק היחידי, והכרתי המון, שבאמת יודע לסחוט מאמן את האמנות שלו ולא להוציא ממך בשביל עצמו".

אחרי חמישה אלבומים ועשור של הופעות שרק גדלות, מיהו באמת מוש בן ארי האמן?

"אני אדם שחי לגמרי את מה שקורה בעולם. אני פה בשביל שיהיה לי ולילדים שלי טוב. אנחנו כבר לא בת יענה שיכולה לשים את הראש באדמה. המצב בארץ רומס אותנו ואת העתיד של הילדים שלנו. אבל זה לא יימשך לנצח. אני מאמין שאנשים יבינו ש'האח הגדול' זה משעמם תחת".

(כתב: עינב שיף, במאי קליפ: יקיר בנבניסטה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully