וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

17.2.2011 / 7:30

האחים כהן עושים לראשונה מערבון, ופוגשים על המסך הגדול את מה שאמור להיות "דמדומים" החדש ואת הסרט הבולגרי הראשון שמוקרן בישראל

אומץ אמיתי

לאחר שטיפלו כבר בכל ז'אנר אפשרי, ניגשו האחים כהן לעשות מערבון בטעם של פעם. לשם כך הם הביאו אל הבד את ספרו של צ'רלס פורטיס, שכבר היה לסרט בסוף שנות השישים ואף זיכה את ג'ון ויין באוסקר הראשון והאחרון שלו. בדומה למקור, גם כאן הגיבורה היא נערה (היילי סטיינפלד) שיוצאת לנקום ברוצחיו של אביה, ומגייסת לשם כך מרשל שלא מפחד משום דבר (ג'ף ברידג'ס). יחדיו הם יוצאים למסע שבסופו היא תגלה מה כל כך פרוע במערב הפרוע.

מן הביקורות: חוץ משלל עיטורים ומועמדויות בעונת הפרסים, "אומץ אמיתי" גם זכה לשירי הלל מן המבקרים, שהיו נלהבים אפילו יחסית לאהדה המסורתית שלהם לאחים כהן -"קרוב לשלמות", השתפך אמפייר; "יפהפה" זעק ניו יורק טיימס; "אחד מהתוצרים הטובים אי פעם של צמד הבמאים בפרט ושל המערבון בכלל", הצהיר לוס אנג'לס טיימס; ו"קלאסיקה מיידית" הוסיף הרולינג סטון. לעומת זאת, ניו יורק אובזרבר העז ללכת נגד הזרם, וקבע דווקא כי זהו סרט אלים ומשעמם שמלכתחילה לא היה צריך לעשות אותו.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 95. מטא קריטיק – 80.

בימוי: ג'ואל ואיתן כהן. שחקנים: ג'ף ברידג'ס, היילי סטיינפלד, מאט דיימון, ג'וש ברולין (110 דקות).

אני מספר ארבע

האם זה "דמדומים" החדש? הוליווד מקווה שהסרט הזה יהיה פרק ראשון בסדרת מוצרים קולנועיים שישחזרו את הצלחת להיט הערפדים. בדומה אליו, גם "אני מספר 4" מבוסס על ספר ומציג את סיפורו של נער אאוטסיידר הניחן בכוחות על-טבעיים, אך גם במצוקות של גיל ההתבגרות ובמשיכה בריאה למין היפה. במקרה זה, מדובר בחייזר תמיר ונאה המתחבא בתיכון אמריקאי ממוצע בניסיון לחמוק מן האויבים המבקשים לחסלו. החוצן התחמן מגלה שגם אם הוא משכיל לכבוש לבבות בכדור הארץ, הוא לא מצליח לחמוק מעברו.

מן הביקורות: הסרט מופץ בו זמנית בארצות הברית ובישראל, כך שרוב כלי התקשורת טרם הספיקו להתייחס אליו. אלה שכן עשו זאת היו חלוקים בדעתם: וראיטי והוליווד ריפורטר סברו כי מדובר בהחמצה, אבל המגזין טוטאל פילם סבר כי מדובר במוצר מענג ואף חזה לו הצלחה ארוכת-טווח.

בימוי: די.ג'יי קרוזו. שחקנים: אלכס פטיפייר, טימותי אוליפנט (104 דקות)

העולם גדול והישועה מעבר לפינה

לראשונה מזה שנים רבות מגיע לבתי הקולנוע בישראל סרט בולגרי. מדובר בקומדיית מסע, המתארת כיצד שלושה בנים לאותה משפחה בולגרית מתאחדים מחדש לאחר שעזבו את המולדת כדי לחזור למכורתם.

מן הביקורות: הסרט הוקרן בכמה אירועים בינלאומיים, ובראשם הפסטיבלים של קרלובי-וארי ושל פאלם ספרינגס, וגם נכנס בשנה שעברה לשורטליסט של האוסקר לסרט הזר. בהזדמנויות אלה נכתבו עליו כמה ביקורות בכלי תקשורת עולמיים, והן היו מעורבות. כך, למשל, הוליווד ריפורטר סבר כי מדובר בחוויה מענגת ובאחד מסרטי המסע המקוריים שנעשו באחרונה, אך שיקגו רידר חשב דווקא שהוא קורס תחת עומס סנטימנטליות.

בימוי: סטפן קומנדרייב. שחקנים: מיקי מאנוילוביץ, קרלו לובק, כריסטו מוטפשייב (105 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully