וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: רשת הספרים השנייה בגודלה הכריזה על פשיטת רגל

שני גורקביץ'

16.2.2011 / 16:56

חברת "Borders Group" לא התמודדה היטב עם האתגרים שהציבה לה אמאזון, וסיגלה את אורחות המכירה האלקטרונית מאוחר מדי. כעת היא סוגרת 30% מסניפיה

רשת חנויות הספרים השנייה בגודלה בארצות הברית "Borders Group", הודיעה היום (רביעי) על פשיטת רגל. הצעד הקשה מגיע לאחר תקופה ארוכה של ניסיונות שונים לשפר את מצבה של החברה לאור הירידה החדה במכירות הספרים מול רשת אמאזון ורשת המרכולים וול-מארט.

לרשת יש 639 חנויות בארצות הברית (ושתיים נוספות בפורטו ריקו), והיא מעסיקה 17,500 עובדים. למרות שערכה שינויים נרחבים בהנהלה, פיטרה עובדים ושינתה את פריסת החובות והאשראי שלה, תיאלץ החברה לסגור כ-30% מהחנויות שלה. החברה קיימת כבר 40 שנים ועל פי נתונים רשמיים שהגישה, היא צברה חוב של 1.29 מיליארד דולרים, כאשר היקף נכסיה נכון לסוף דצמבר 2010 מסתכם ב-1.28 מיליארד דולרים. למרות זאת, מתכננת החברה לערוך שינויים מבניים נוספים ולהמשיך לפעול.

"לקבוצת בורדרז אין את משאבי ההון להם היא זקוקה כדי להיות מתחרה ברת-קימא", אמר נשיא החברה, מייק אדוארדס, בהצהרה רשמית. לדבריו, ההודעה על פשיטת רגל תאפשר לחברה "זמן להתארגן מחדש על מנת למצב את עצמה בתור עסק מצליח בטווח הארוך".

החוב הגדול שצברה החברה מיוחס לעובדה שלא הסתגלה נכונה לשינויים בצורת הרכישה של הצרכנים, וכך הצטמק ערך השוק שלה ביותר מ-3 מיליארד דולרים מאז 1998. רק בשנת 2008 השיקה החברה אתר המאפשר רכישה מקוונת של ספרים - יותר מעשור לאחר תחילת המהפכה שחוללה אמאזון. טעות נוספת נעשתה כאשר החברה החלה למכור ספרים אלקטרוניים רק ביולי האחרון, בעוד שאמאזון מוכרת את הקורא האלקטרוני "קינדל" ואת הגרסאות האלקטרוניות לספרים כבר כמעט ארבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully