וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם כרך: לקראת עליית "אינדי סיטי"

עינב שיף

22.2.2011 / 7:50

22 קליפים צולמו במסגרת הסדרה "אינדי סיטי", שהוציאה את סצנת השוליים במוזיקה הישראלית לרחובות תל אביב. במאית הסדרה מספרת איך זה עבד

יח"צ - חד פעמי

(הקליפ של Jack In A Box מתוך "אינדי סיטי". בימוי: בטינה פיינשטיין)

אם יש תחום הסובל מפער רחב למדי בין כמות העשייה לבין רמת החשיפה, הרי זהו האינדי הישראלי. פרויקט "אינדי סיטי", סדרת קליפים מיוחדת שצולמה ברחבי תל אביב בהשתתפות אמנים ולהקות נבחרות מהסצנה (כמו אלקטרה, תעני אסתר ו-Jack In A Box, שאת הקליפ שלהם אתם יכולים לראות כאן), באה לתקן את העיוות הזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תרומה לאינדי. תעני אסתר, בצילום ל"אינדי סיטי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הסדרה, שתעלה מידי יום שישי בערוץ 8 של HOT, ביימה בטינה פיינשטיין, שיזמה את הפרויקט יחד עם המפיק נדב הראל. "פנינו עם היוזמה הזו לכל מיני מקומות ואף אחד לא היה מוכן לקחת חלק", מספרת פיינשטיין בשיחה עם וואלה! תרבות. "הגענו לערוץ 8, למנהל הערוץ אייל אופנהיים שהתלהב, ואז לדוברות עיריית תל אביב, שתמכה רעיונות וכלכלית בפרויקט. רצינו לתת במה לדברים שקורים פה ומשום מה לא נותנים להם במה, מה שנורא ביאס אותנו. בישראל זה שכאילו כל מה שלא במיינסטרים לא קיים, ולכן שמחתי על הנכונות של ערוץ 8 והעירייה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

איך את מסכמת את החוויה?

"בסך הכל היה מאד כיפי לעשות את זה. היו אנשים ברחוב שהסתכלו עלינו בתמיהה, אבל הרוב קיבל את זה די באהדה. אני גם מפרגנת ללהקות, כי נורא קשה לקחת אותן לרחוב והם היו מודאגים מאיך זה ייראה ואיך זה יישמע".

"לכל שיר ולהקה ניסיתי להתאים לוקיישן שמצד אחד יתאים לשיר וללהקה ומצד שני יביא זווית אחרת של העיר", מוסיפה פיינשטיין. השתדלתי שבסופו של דבר כל קליפ יביא חוויה שונה ויחודית לדוגמא: עוזי רמירז במונית שירות קו 5 תוך כדי נסיעה, איזבו במוזיאון תל אביב בתערוכה, איטליז מתחת לגשר של מלון הילטון שיצר הד עם סאונד מעניין ועוד. חלק מהלהקות עשו גרסה עברית לשירים שלהם שבמקור הם באנגלית במיוחד ל'אינדי סיטי', מה שנתן אופי מקומי ומיוחד יותר לטעמי".

את חושבת שלפרויקט כזה יכולה להיות השפעה?

"אני חושבת שיש מקום לזה וככל שיש יותר פרויקטים כאלו זה טוב למוזיקה. אנחנו במגעים למשל עם העירייה שבלילה הלבן יהיה מופע של אינדי סיטי, מה שבוודאי ירחיב את החשיפה. כל צעד קטן מקדם את הסצנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עולם לא מושלם. בטינה פיינשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסופו של התהליך, לפיינשטיין היו ביד 22 קליפים שצולמו כולם ברחוב ובוואן-שוט על ידי נדב הראל ויוני פזי. בבחירת הליין אפ היא נעזרה בחברתה הטובה, היועצת המוזיקלית דידי דוקסין. "רציתי ליצור סיטואציות דוקומנטריות", מספרת פיינשטיין, במאית סרטים דוקומנטריים במקצועה. "הבחירה בוואן שוט נועדה כדי שלא לקטוע את הסיטואציה ולכן התוצאה רחוקה מקליפ קלאסי".

קצת מצחיק שרבים מחברי הלהקות נלחמים בתקנות השונות של העירייה ובסוף זוכים לחשיפה מחתרתית לכאורה בעזרתה.

"אנחנו חיים במדינה של מלא פרדוקסים ואני חושבת שזה יפה שהעירייה כן מכירה בחשיבות של השוליים, כי השוליים הם אלו שבונים את העיר. הם הבינו את זה, הם תמכו בזה רעיונית וזה המון. אנחנו חיים בעולם לא מושלם".

"אינדי סיטי, החל מיום שישי, 25 בפברואר, ערוץ 8, HOT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully