וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרבות יום ו': ההמלצות החמות לסוף השבוע

אריאל קריל ועינב שיף

18.2.2011 / 7:30

עוד סוף שבוע בפתח וכדי שלא תגידו שלא היתה לכם ברירה אלא להיתקע מול ערוץ 20, וואלה! תרבות מספקת לכם חלופות עם מערבון משובח, סדרת טלוויזיה חדשה ואלבום שיטלטל אתכם

סרט

מעל 160 מיליון דולר בקופות עד כה (בארצות הברית בלבד) ושבחים מקיר לקיר בקרב המבקרים – זה מה שקורה כשלוקחים את המערבון שהעניק לג'ון וויין את האוסקר היחיד שלו ומערבבים אותו עם צמד הבמאים איתן וג'ואל כהן. איש לא חשב, כמובן, שהתבשיל הזה ייצא רע, בפרט כשהמרכיבים הראשיים שלו הם ג'ף ברידג'ס והתגלית הלא-פחות-ממדהימה היילי סטיינפלד, אבל לכזה הישג אפילו האחים הכי אהודים בהוליווד ככל הנראה לא ציפו. השחקנית הצעירה מגלמת בסרט נערה שיוצאת לנקום ברוצחו של אביה ולשם כך מגייסת מרשל בא בימים אך עשוי ללא חת (ברידג'ס). ביחד הם יוצאים למסע במערב הפרוע שיגרום לכם לתהות למה לעזאזל חיכו האחים כהן עד עכשיו כדי לעשות מערבון.

טלוויזיה

תסתכלו על העמוד הזה שבו אתם קוראים עכשיו. מימין, משמאל, למעלה, למטה תמצאו כל מיני שלטונים מרצדים שמנסים להסיט את תשומת לבכם מהמלים שאתם קוראים ברגע זה. פשפשו קצת בזיכרון שלכם – תודו שאתם יודעים לדקלם מילה במילה את הג'ינגלים של זיפ ושל מעדן חלב משנות ה-80. בקיצור, לא צריך לעשות יותר מדי כדי לשכנע אתכם שפרסומות הפכו מזמן לא רק לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו אלא לתחום שבו אנחנו משקיעים – במודע ולרוב שלא במודע – חלק ניכר מהאנרגיות השכליות שלנו. לכן, מן הראוי הוא שסופסוף תובא בפנינו ההיסטוריה של התחום שלמעשה כבר לא משתלט אלא פשוט שולט בחיים שלנו – וזה בדיוק מה ש"אנשי המכירות", סדרה חדשה שעולה בערוץ 8 של HOT במוצאי שבת, 22:00, עושה. הסדרה מספרת בשלושה פרקים את סיפורו של עולם הפרסום הישראלי, מראשיתו בתחילת היישוב העברי בארץ ישראל ועד ימינו. אחרי פרסומת כזו, ברור לכם שלא כדאי לפספס.

אלבום

הציפיות מאלבום חדש של פי ג'יי הארווי הן תמיד גבוהות, אבל לתוצאה הסופית הקרויה "Let England Shake" איש לא יכול היה להתכונן: באלבום האולפן השמיני שלה (לא כולל שניים עם המוזיקאי ג'ון פאריש), הארווי לא רק התקדמה מוזיקלית לעבר צליל חדש ומיוחד, אלא גם בחרה בכיוון פוליטי אמיץ העוסק במצבה של אנגליה, מולדתה, מנקודת מבט של פטריוטית אמיתית, שאוהבת וכואבת את התהליך שעבר על המקום היחידי אותו היא מגדירה כבית.

הכישרון הטבעי של הארווי, לצד החדשנות והלידה מחדש שלה ככותבת, הפכו את "Let England Shake" לקונסנזוס שדי נדיר למצוא בתקשורת העולמית: בשקלול 28 ביקורות באנגלית שנכנסו לאתר ריכוז הביקורות metacritic.com, זכה האלבום לציון הנדיר 87. אבל גם ללא מחיאות הכפיים שמקבל האלבום מהתקשורת העולמית, כדאי להאזין לקול הנדיר שהארווי משמיעה בעידן הנוכחי. הקשיבו לשירים כמו "The Last Living Rose" או "In The Dark Places" ובקלות תוכלו לזהות לראשונה דמיון כלשהו בין הממלכה המאוחדת לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully