וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופרה הישראלית תבצע את "ירושלים" בברכת הסולטן

שני גורקביץ'

21.2.2011 / 11:52

המופע יערך במסגרת פסטיבל האופרה הישראלי השנתי שמגיע השנה לעיר הבירה, אחרי ההצלחה של "נבוקו" למרגלות המצדה. בפסטיבל ישתתפו גם חברי הארנה מוורונה

הפסטיבל השנתי של האופרה הישראלית יגיע השנה גם לירושלים, ויכלול בין היתר את האופרה "ירושלים" של ורדי וקונצרט גאלה בבריכת הסולטן של תזמורת וסולני הארנה מוורונה, שגם יפתח את הפסטיבל ב-2 ביוני. הפסטיבל זוכה להצלחה ותהודה רבה בשנים האחרונות, עם אירועים גדולים כגון הפקת האופרה "נבוקו" למרגלות המצדה בשנה שעברה.

"האופרה הישראלית שמחה להיות שותפה להעצמתה של העיר ירושלים כבירת התרבות והתיירות", אמרה מנכ"ל האופרה הישראלית, חנה מוניץ. "תיירי התרבות שיגיעו במיוחד לפסטיבל האופרה בירושלים יתרמו להעצמת שם התרבות הישראלית גם במדינות העולם".

מדובר במיזם משותף של האופרה עם עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד התיירות, במטרה לצרף את הבירה למגמה העולמית של פסטיבלי אופרה קיציים באתרים היסטוריים וארכיאולוגיים פתוחים דוגמת פסטיבל האופרה של ורונה באיטליה, פסטיבל האופרה בפרובנס בצרפת, פסטיבל זלצבורג באוסטריה, פסטיבל האופרה והבלט באספנדוס בתורכיה ועוד.

תוכנית הפסטיבל, שיימשך חמישה ימים, כוללת כאמור את "ירושלים" של ורדי בביצועה של האופרה הישראלית ובליווי מופע אורות, ואת הקונצרט של סולני הארנה מוורונה, בניצוחו של ג'וליאני קרלה, שיבצעו מגוון להיטים אופראיים.

במקביל יתקיים בעיר ב-3 ביוני גם פסטיבל קאמרי-ווקאלי שיכלול 30 קונצרטים שייערכו כולם באותו היום בעשרה אתרים שונים בעיר. כל קונצרט יבוצע שלוש פעמים במהלך היום באתרים כגון הדורמציון, מוזיאון מגדל דוד, כנסיית סט. אנדרוז, כנסיית האחיות ציון בעין כרם, ההוספיס האוסטרי ועוד. במופעים ישתתפו תזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים, תזמורת הבארוק הירושלמית ומקהלות אנקור, בת-קול, הקיבוץ הארצי ועוד, שיבצעו את הקונצ'רטי הברנדבורגיים של באך, המיסה קריולה, קונצ'רטי מאת ויוולדי, קונצרט אווה מריה ושירים מאת בליני ודוניצטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully