וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיבן גרינברג: "עסקי המוזיקה איבדו כמחצית מערכם בעשור האחרון"

שני גורקביץ'

22.2.2011 / 14:26

נשיא חברת התקליטים קולומביה לשעבר, המתארח בישראל, הביע תחזיות קודרות על עתיד התעשייה בעידן האינטרנט. בישראל, לעומת זאת, הוא מזהה דווקא תקווה

"אנשים התרגלו לזה שהתוכן במחשב שלהם הוא חינם, והם נעלבים מזה שהם מתבקשים לשלם על זה", כך אמר מפיק התקליטים האמריקאי ומנכ"ל חברת C-Records סטיבן גרינברג בפאנל שנערך הבוקר (שלישי) ביריד הספרים הבינלאומי בירושלים. גרינברג, לשעבר נשיא חברת הענק קולומביה ומפיק להיטים כמו "Who Let The Dogs Out", הוזמן לחלוק מניסיונו בהתמודדות שוק המוזיקה עם האינטרנט והמדיה האלקטרונית, בפאנל על עתיד הספר הדיגיטלי והשפעתו.

"עסקי המוזיקה תמיד היו מבוססים על תוכן בתשלום ותוכן בחינם ברדיו", הוסיף גרינברג. "ואז הגיע נאפסטר וזעזע את כל המבנה - כי היינו משדרים מוזיקה חינם ברדיו שלמעשה קידמה מוזיקה 'חינם' בנאפסטר. התגובה הראשנה של חברות התקליטים הייתה לתבוע, מה שגרם למאות אתרי הורדות אחרות להופיע". המהלך שבאמת גרם לשינוי, לדברי גרינברג היה פתיחת iTunes, שהפך את הרגלי הצריכה מאלבומים פיזיים שהיו קונים ב-15 דולרים לרכישת סינגלים ברשת ב-99 סנט" .

לדבריו, ההשלכות של המהלך הזה גדולות מבחינת התעשייה, אך משפיעות הכי הרבה על האמנים, בשל הקביעה כי מכל אלבום שנמכר באתר ניתן לקנות גם סינגלים, כלומר הצרכן יכול לבחור לקנות רק שיר אחד או שניים מאלבום, ולא לשמוע את כולו. "זה אולי מתאים לצרכנים, אבל זה גם לוקח המון מהאמן, כי הוא כבר לא יכול לשלוט באיך המוזיקה שלו תהיה ארוזה ותימכר", אמר גרינברג. "הוא לא יכול לשלוט באופן צריכת האמנות שלו. עסקי המוזיקה איבדו כמחצית מערכם בעשור האחרון בשל כך".

בשיחה עם וואלה! תרבות סיפר גרינברג כי אמנם לא מכיר לעומק את השוק בישראל אבל ידע לומר כי "מדובר בשוק שונה, כי הוא לא מבוסס על סינגלים אלא על מכירות אלבומים קשיחות, ורוב הקמעונאים הבודדים בו כבר נסגרו. עם זאת, יש את הדוגמא של חנות המוזיקה של פלאפון, שקונים את השירים מהאפליקציה, ובמובן הזה ישראל למעשה היא חזית של דמיון למודלים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully