וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם להקת בצפר

עינב שיף

2.3.2011 / 12:05

לרגל השקת אלבומם החדש, אביטל תמיר, סולן להקת בצפר, בוחר את עשרת האלבומים ששינו את חייו, מקווין ועד מדונה

"מראש אתוודה כי לבחור את עשרת האלבומים האהובים או המשפיעים ביותר בחיי זו משימה בלתי אפשרית עבורי כיוון שהם רבים מספור ולבטח אעשה עוול להמון אלבומים שהיו חבריי הטובים ביותר במשך השנים", אומר אביטל תמיר. "אומר רק שאלבומים מלאים הם אחת מאהבותיי הגדולות ביותר ושהאזנה למוזיקה ב-Shuffle משולה בעיניי לביקור במוזיאון עם משקפי שמש. אני מאחל ליותר אנשים שיאזינו לאלבומים במלואם, כפי שהתכוונו יוצריהם. הנה עשר המלצות חמות ממני, על כמה מהאלבומים האהובים עליי באוסף שלי".

"Queen – "A Night at the Opera

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית ספר למקוריות. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קווין היו החיבור הראשון שלי לרוק כבד ולמוזיקה בכלל ובתור ילד הייתי מקשיב לקלטות אוסף שחבר הביא לי שעות על גבי שעות. עברו כמה שנים בלי שהקשבתי ללהקה יותר מדי וכשחזרתי לסיבוב שני איתם בתור מבוגר, גיליתי את יצירת המופת הזו. היא יצירה שלמה מתחילתה עד סופה ומהווה עבורי בית ספר למקוריות, עיבוד מוזיקלי וטכניקות הקלטה.
ללא ספק אלבום שיילך איתי עד יום מותי"

"Cardiacs – "Sing to God

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקליט שאני חוזר אליו שוב ושוב. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הרגע בו שמעתי צלילים ראשונים מתוך האלבום הזה נצרב במוחי לנצח. נסעתי באוטו עם מתן ארגס שלימים התחיל לנגן איתי בהרכב Black Swan והוא סיפר שיש לו משהו שאני חייב לשמוע. מהשניה הראשונה ידעתי שהדרך בה אני תופס מוזיקה לא תשוב להיות כשהיתה, ושאני מאזין פה לאלבום שימשיך להזין אותי במשך המון, המון זמן. בערך שנה עברה מאז אותו רגע ועד שהחבר'ה האלה התחילו לצאת לי מהאוזניות ולפנות מקום לאלבומים אחרים - ועדיין זהו תקליט שאני חוזר אליו שוב ושוב. אם הייתי צריך לסכם את מה שהביאו הקארדיאקס ליצירה שלי, הייתי עושה זאת במילה אחת - חופש".

"Metallica – "Load

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיצב את את הסאונד של בצפר בתחילת דרכה. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מטאליקה היו אהבת הנעורים שלי. הייתי מעריץ מושבע שידע לנגן את כל הדיסקוגרפיה על גיטרה, כולל קולות שניים, סולואים ומה לא. 'Load' היה מבחינתי התקליט החשוב ביותר שלהם ובמידה רבה אני יכול לראות איך הוא אחד התקליטים שעזרו לעצב - יותר מהרבה אחרים - את הסאונד של בצפר בתחילת דרכה. החיבור הכל כך טבעי בין הבלוז לצליל הכבד והעבה החדש שאימצה לעצמה הלהקה, יחד עם המיתוג מחדש והתספורת שבאה איתו, הם לטעמי אחד מהמהלכים הנועזים, חכמים ומוצלחים בהיסטוריית הרוק".

"Justin Timberlake – "Futuresexlovesounds

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקור השראה אדיר. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"את ג'סטין טימברלייק הערצתי עוד מתקליט הסולו הראשון והמחוספס משהו שלו ו'פיוצ'רסקסלאבסאונדס' היה אחד התקליטים שהכי ציפיתי לבואם בחיי - והוא עלה על כל הציפיות שהיו לי ממנו. אני לא חושב שיש הרבה שעוד לא נאמר על התקליט המבריק הזה של טימבהלנד וטימברלייק, שרק אוסיף שהוא מקור השראה אדיר בשבילי עם כל המצוינות שהוא מביא איתו. זכיתי לראות את ג'סטין בסיבוב ההופעות של התקליט בשיא ההצלחה שלו, וזו היתה חוויה מדהימה שלעולם לא אשכח".

"U2 –" Zooropa

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עד היום קשה לי להאזין לו בלי לדמוע. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יו 2, שהיו אהבה ענקית שלי במשך כל שנות ילדותי, יצרו את שני האלבומים המבריקים 'זורופה' ו'אכטונג בייבי' יחד עם בריאן אינו ואלה היו פס הקול של כמה שנים טובות בנעוריי. כמו תמיד הם ידעו לייצר צליל חסר תקדים שכבש את העולם בסערה, ויחד עם המופע Zoo TV היו משהו גדול יותר מהחיים האלה. למרות שגם 'פופ' שבא אחריו היה השפעה ענקית על היצירה שלי, בחרתי ב'זורופה' שעד היום קשה לי להאזין לו בלי לדמוע. כשהסי-פארט של למון מגיע ובונו שר 'ואלו הימים בהם עבודתנו נקרעת לגזרים, אלו הימים בהם אנו מחפשים משהו אחר', הברזים שלי נפתחים".

"The Police – "Synchronicity II

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מושא הערצה מימי ילדותי ועד היום. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"סטינג, עוד מושא הערצה מימי ילדותי ועד היום, הוא אחד היוצרים המגרים ביותר שזכיתי להאזין למוזיקה שלהם. קשה לי לבחור באלבום אחד מהקריירה שלו שהוא לטעמי החשוב ביותר; אבל משהו ב'סינקרוניסיטי 2' פשוט משפיע עלי ברמה הכי ראשונית ובכל האזנה אני מוצא עצמי נשאב לתוך עולם של טירוף שאיך שהוא, מסיבה שאינה מובנת לי, עושה הגיון".

"Black Sabbath – "Sabotage

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עד היום לא מפסיק לעניין ולרענן. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בתחילת דרכה של בצפר הייתי מנגן המון המון בלאק סבאת'. אם הייתי חייב לתת המלצה לתקליט מטאל מופתי אחד למי שעדיין לא מכיר את סבאת' או אפילו למי שלא מכיר מטאל בכלל, הרי זה 'סאבוטאז''. תקליט שנוצר לפני יותר משלושים וחמש שנים ועד היום לא מפסיק לעניין ולרענן".

"Ian Brown – "Music of the Spheres

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יצירת מופת אמיתית. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בתחילת שנות האלפיים יצר איאן בראון את אחד האלבומים המעניינים ביותר ששמעתי מימיי. הפקה בלתי מתפשרת שחוצה אוקיינוסים של סגנונות ומצליחה לגעת ולרגש בכל רגע ורגע. יצירת מופת אמיתית".

"Madonna – "Ray of Light

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצליח להכניס אותי אל תוך מימד אחר. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אחד האלבומים הראשונים שרכשתי על CD; ויליאם אורביט בהפקה קודרת ומסתורית לחלוטין כובש בכל רגע מהתקליט המצוין הזה. עם הצלילים הכל כך מדויקים שלו, האלבום הזה מצליח להכניס אותי אל תוך מימד אחר כל פעם מחדש".

ג'ירפות – "גג"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוצרה בי ההרגשה שהתקליט פשוט נכתב על חיי. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ואקנח באלבום ישראלי כי למה לא. כששמעתי את 'גג' לראשונה התחברתי מיד אל ההפקה המדהימה ואל הלחנים היפהפיים, למרות שקצת היה קשה לי להבין על מה דיבר הסולן גלעד כהנא. אחרי עוד כמה האזנות התחלתי לשים לב למילים שתיארו במדויק את המצב בו הייתי שרוי באותם ימים. ככל שהזמן עבר נוצרה בי ההרגשה שהתקליט פשוט נכתב על חיי, ושאני חווה את התקליט בזמן אמת - שמקרים שקורים בחיי גורמים לי לעבור תהפוכות רגשיות שמחברות אותי אל מילות השירים שעוד לא הבנתי. נדיר שיש לי חיבור כל כך חזק וקסום עם איזושהי יצירה. חובה, אם עוד לא הכרתם".

להקת בצפר תשיק את אלבומה החדש ביום חמישי, 3 במרץ, במועדון הבארבי בתל אביב

  • עוד באותו נושא:
  • בצפר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully