וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 102

אמיר אגוזי

24.2.2011 / 8:43

פגרה קלה הספיקה לקאסט לחזור בכוחות מחודשים, טעון בקטעי בוגי, דיסקו, Fאנק וטכנו לוהטים ועכשוויים, שיגרמו גם למועמר קדאפי לרקוד

Toro Y Moi. Helen Boast, GettyImages
בוגי בלאגן. Toro Y Moi/GettyImages, Helen Boast

כפי שהבטחנו במהדורה הקודמת, אנחנו הפעם עם סקירה של כמה מקטעי האלקטרוניקה היפים של העת האחרונה. אך לפני שנעבור הלאה למנה העיקרית, אנחנו עם שניים-שלושה שירים על ציר הבוגי-Fאנק-דיסקו שפשוט הייתי חייב לשתף אתכם בהם תכף ומיד. הראשון הוא "Still Sound" היפהפה ומתוק-הבייסליין Toro Y Moi, מתוך האלבום "Underneath the Pine". אלבום זה אולי לא מפעים חושים כמו אלבומי הבכורה שיצאו לאחרונה לניקולאס ז'אר וג'יימס בלייק, ועדיין, מדובר באחד מאריכי הנגן היותר מהנים ששמעתי מאז תחילת השנה, שמוצא את מפיק הצ'ילוויב מתבגר אל מחוזות מוזיקליים הרמוניים ומלודיים יותר מבעבר.

ואם כבר צ'ילוויב, אני מפנה אתכם לאדיט הדיסקו שסוגר את הקאסט, שמטפל בצורה משעשע בקטע דיסקו שסומפל על-ידי אחד מההרכבים המצליחים של הז'אנר. ובגלל שנעדרנו זמן רב מדי - לגמרי באשמתנו - אנחנו עם מנה גדושה במיוחד של לינקים לסטים, מאמרים ושאר ממתקים שמתפזרים מנקודה זו והלאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לנצח על הרחבה. ארתור ראסל על עטיפת האלבום "Another Thought"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצידה השני של השלישייה הפותחת נמצאים Arthur’s Landing, להקת המחווה למפיק הדיסקו המנוח ארתור ראסל, שמורכבת מנגנים ששיתפו איתו פעולה בחייו. גם האלבום שלהם הוא אחד היותר כיפים שנתקלתי בהם בחודשים האחרונים, ובדומה ל-Toro Y Moi, מובטח שיסגור לכם פינה יפה וחמימה בבית. ארתור ראסל, שנפטר מאיידס בתחילת שנות ה-90, היה צ'לן ומפיק דיסקו, שעם הפקותיו המאוד לא שגרתיות, אחראי לכמה מהקלאסיקות החבויות והיותר חשובות בקאנון המוזיקלי של מועדוני ניו-יורק. על אף שבחייו זכה להכרה מוגבלת, הוא הספיק לשתף פעולה עם אלן גינסברג, פיליפ גלאס, לורי אנדרסון והטוקינג הדס, ומובטח שפירות גאונותו האקסצנטרית - קטעים כמו "Is It All Over My Face", "Tell You" ו-"Go Bang" (תחת ההרכבים Loose Joints ו-Dinosaur L) - עוד יתנגנו ברחבות ריקודים לנצח.

"Shadows on Behalf", האיי-סייד המשגע מתוך סינגל הבכורה של הסטפקידס, מחבר בין "השור ואנוכי" לחבריו של ארתור, מתוך אלבום שלם שייצא רק לקראת הסתיו. הילדים החורגים האלו הם ההחתמה האחרונה בשרשרת ההפתעות הבלתי נגמרת של לייבל ההיפ-הופ (והרבה מעבר) סטונז ת'רואו, שכמעט ואיני יודע דבר על אודותיהם, מלבד זאת שהבי-סייד של הסינגל נשמע כמו קטע אבוד של הרוטרי קונקשן.


ואליבא דסטונז ת'רואו, קצת בהמשך הקאסט תמצאו גם קטע מתוך אלבום הבכורה של J-Rocc, דיג'יי הבית של הלייבל, וחבר בהרכב הפטיפוניסטים עטור הפרסים ה-World Famous Beat Junkies. את מיקסטייפ ההוקרה שלו לג'יי דילה אתם יכולים להוריד בלינק שפה מתחת, כמו גם לקרוא את הראיון הראשון שנעשה עם דילה, על-ידי עיתונאי המוזיקה הוותיק ג'ף מאו. כל זאת בגלל שמאז שדילה נפטר ב-2006, דיג'ייז ואתרי מוזיקה ברחבי העולם נוהגים לציין את פברואר, חודש הולדתו ומותו, וכמוהם גם אנחנו אנחנו, חולקים כבוד צנוע למפיק ההיפ-הופ החשוב והאהוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעיף לכם את פורים. JD Twitch/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסמוך ל-J-Rocc, אנו מגשרים בין צלילי הפתיחה החמימים לאלו האלקטרונים שיבואו בהמשך עם תקליט משעשע ומאוד לא טיפוסי של JD Twitch, בו כמה רי-אדיטים באווירת קומביה לקלאסיקות דיסקו (את זו שכאן גם הוריכם יזהו). טוויץ' הוא חצי מאופטימו, השם הקולקטיבי שלו ו-JG Wilkes, צמד דיג'ייז שבעצם קרוי על שם הערב המיתולוגי שהריצו באופן שבועי במשך 13 שנים במועדון הסאב קלאב האגדי של גלזגו, עד אפריל של שנה שעברה. השניים, שידועים בזכות טעמם האנין והאקלקטי, יגיעו ארצה למסיבה מסקרנת שתיערך בפורים, ובה יופיע גם סופרפיצ'ר לבית הלייבל קומפקט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוב מסעיר. Rolando/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך מרכז הכובד של המהדורה הנוכחית נמצא בדטרויט, שמיוצגת בצורה נכבדת עם קטעים של בני העיר רולאנדו, אורבן טרייב ועומר S, וברוחה המוזיקלית גם שורה על זה של אריל בריחה (Brikha) האיראני-שוודי. זה האחרון נמצא כאן עם קטע חדש שהופיע כעת במהדורה המחודשת של אלבומו הקלאסי "Deeparture in Time", ודווקא הוא כנראה הכי דטרויטי, במובן הקלאסי, מבין כל החבורה. עומר S, שמגיע מיד אחריו אי-שם לקראת סוף הקאסט, נמצא כאן עם קטעו החדש ובעל השם המשעשע שכנראה מעיד משהו על כמה מחוויות התקלוט שלו – "!Here’s Your Trance, Now Dance".

אבל לא בשבילם נתכנסנו. אלו הקטעים החדשים של רולאנדו ואורבן טרייב, הסופרגרופ של גיבורי דטרויט מודימאן, קארל קרייג, אנתוני "שייק" שאקיר ושרארד אינגראם (דיג'יי סטינגריי של ההרכב המיתולוגי דרקסיה), שהסעירו אותי כל כך בשבועות האחרונים. רולאנדו, שמוכר בעיקר בגלל "Knights of the Jaguar" המגה-קלאסי שלו, שיצא בלייבל הדטרויטי Underground Resistance, הפתיע אותי לגמרי עם "Junie", הבי-סייד המהורהר של הסינגל החדש שלו עבור הלייבל אוסטגוט טון. בקטע מתמזגות יחד השפעות של דאבסטפ עם הטכנו המכני שכה מזוהה עם הצליל של תקליטני הבית של מועדון הברגהיין הברלינאי, שהלייבל הנ"ל שייך לו וכך, גם הקטע שמופיע כאן של אורבן טרייב, מתוך תקליט ללא שום פרטים שיצא לאחרונה בלייבל מהוגני של מודימאן.

מתוך ארבעת קטעיו המופלאים של האי.פי הזה, זה שכאן מושפע אפילו עוד יותר ממקצבי הדאבסטפ של התקופה, אך מערבב אותם עם בגרות, ריסון ואלמנט הפתעה בדמות בייסליין חייתי שמתפרץ רק לרגעים ספורים במהלכו. את שאר קטעי האי.פי אשתדל לערבב פה בעתיד, ולבטח עוד נשוב לדטרויט בפודקאסטים נוספים בהמשך השנה, בעיקר בגלל 20 השנים שחוגג כעת הלייבל פלאנט E של קארל קרייג.

בינתיים, אני משאיר אתכם עם דיג'יי סט של רולאנדו, וכן שני לינקים לדרך היצירתית שמצאו קרייג וקווין סונדרסון, אחד משלושת האבות של הטכנו הדטרויטי, להחזיר מענה למפיצי בוטלגים של קטעיהם וכאלה שמסמפלים את אותם ללא שום כבוד או תשלום על הזכויות – הם מחלקים אותם בחינם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימו לב לזה. Sepalcure/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנחנו משלימים את הנוף המוזיקלי המגוון של הפודקאסט עם כמה קטעים חדשים שנטועים עמוק בצלילי ה-UK גאראג': "Your Love" המהפנט של Sepalcure מניו-יורק, אחד ההרכבים המסקרנים בתחום, שהוציאו שני סינגלים נוגים בלייבל הוטפלאש; לפניהם, סנונית ראשונה מתוך אלבומם השני של קוד 9 והספייס-אייפ, "Black Sun", שיראה אור באפריל; והרכב המפיקים הצעיר דארק סקיי, שמצליחים להפוך את פצצת הסירחון שהוא "Brave", הסינגל המוביל מתוך האלבום המזעזע שהפיק דיוויד גואטה לקליס, לאחד הקטעים היפים של הרגע.

גוונים נוספים ושונים מאוד של UK גאראג' תוכלו למצוא בלינקים שכאן מתחת, עם סטים מעולים אחד-אחד של פינץ' (הבעלים של הלייבל המעולה טקטוניק), והמפיקים הצעירים XXXY ואלגאטו, שמחברים ממש יפה בין מקצבים שבורים לכאלה שהם יותר 4 על 4.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאן מועדות פניה? מיז ביטס/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרונה חביבה היא מיז ביטס הבריטית, שאיני מסוגל להפסיק ולנגן את "Blue Night" שלה, שיצא לפני מעל לשנה באלבום המיקס "Solar Life Raft" של מאט שאדאטק ודיג'יי ראפצ'ר. בדומה למפיקות נוספות מתחומי הבס שיוצאות לאחרונה מאנגליה, כמו אייקוניקה וקולי ג'י, היא נדמית לי כבאה מרקע אתני מעורב, ומוזיקלית עוד עלולה להתגלות כהטימבלנד הבא. היא כבר הופיעה אצלנו בעבר עם "My World" המיוחד והשת"פ שלה עם סילקי, "Purple Love" – שניהם בלייבל Deep Medi של מאלה – וכעת יצא לה אי.פי מסקרן בלייבל Eglo, בו חתום גם המפיק המדובר פלואטינג פוינטס. חוץ מזה, גיליתי שבעברה הפיקה קטעי גריים, כולל רמיקס מעניין לליידי סוב (איפה היא נעלמה?), ואני כולי סקרן לדעת לאן מועדות פניה.

המייל שלנו:

rashamkolrashamkol@walla.co.il

קרל קרייג. Monty Luke, Creative Commons
חגיגות 20 ללייבל שוות תמונה של הבוס. קרל קרייג/Creative Commons, Monty Luke

Toro y Moi – Still Sound // Carpark // 0:00

The Stepkids – Shadows on Behalf // Stones Throw // 4:10

Arthur’s Landing – Your Motion Says // Strut // 7:30

JD Twitch – Cumbia Alive - Lets Get Lost// 13:30

J Rocc – Party (Boogie Man remix) // Stones Throw // 17:00

Dave DK – Will Be Gone // Moodmusic // 22:30

Commix – Spectacle (Shaun Reeves remix) // Metalheadz // 26:00

Rolando – Junie // Ostgut Ton // 33:00

Kode 9 & the Spaceape ft Chacha – Love is the Drug // Hyperdub // 37:00

Sepalcure – Your Love // Hotflush // 40:00

Kelis – Brave (Dark Sky remix) // Polydor // 44:00

Urban Tribe – untitled // Mahogani // 48:00

Tom Trago – Lost in the Streets of NYC (FS Green remix) // Rush Hour // 50:30

Aril Brikha – Rising Sun // Art of Vengeance // 55:00

Omar S – Here’s Your Trance Now Dance // FXHE // 60:00

Mizz Beats – Blue Night // Agriculture // 64:30

Prince Language – I Washed You (French Kiss mix) // Editions Disco // 67:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully