וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי הסזאר: הלילה של רומן פולנסקי ו"על אלים ואנשים"

26.2.2011 / 1:01

הדרמה על רצח נזירים צרפתיים באלג'יריה לקחה את האוסקר הצרפתי לסרט הטוב ביותר, אבל "סופר הצללים" של רומן פולנסקי זכה בארבעה פרסים אחרים, כולל הפרס לבמאי

יומיים לפני שהאקדמיה האמריקאית לקולנוע תחלק את פרסיה, האקדמיה הצרפתית עשתה זאת, ופרס הסזאר, המקבילה הצרפתית לאוסקר, הוענק הערב (שישי, שעון פריז) ל"על אלים ואנשים". הדרמה, העוסקת בנזירים צרפתיים שנרצחו באלג'יריה, קטפה גם את הפרס לצילום הטוב ביותר ולשחקן המשנה הטוב ביותר, מייקל לונסדאל הוותיק.

עם זאת, המנצח הגדול של הערב שהתקיים בתיאטרון השאטלה היה דווקא "סופר הצללים" של רומן פולנסקי. אף שהסרט דובר אנגלית ומתרחש בבריטניה, זה לא מנע מן האקדמיה הצרפתית לחלק לו ארבעה פרסים - שניים מהם הלכו לפולנסקי, בקטגוריות הבימוי והתסריט המקורי, והשניים האחרים היו בקטגוריות המוזיקה והעריכה. פולנסקי, בהופעה ציבורית נדירה לאחר השחרור ממאסרו, נכח בטקס ועלה לבמה לקבל את שני הפרסים ואף כדי להגיש את הפרס לסרט הביכורים. הקולנוען הוותיק ציין בנאומו את העובדה שנאלץ לבלות בעת האחרונה זמן בכלא, ואמר שהוא נרגש מאוד מן המעמד.

בפרסי המשחק נפלו הפתעות: אריק אלמוזנינו, כוכב "גנסבורג", גבר על מתחרים ותיקים בסדר הגודל של ז'ראר דפרדייה ולקח את הפרס לשחקן הראשי, ושרה פורסטייה (שהופיעה ב"לחיות מחדש" של חיים בוזגלו), הביסה את קתרין דנב ודיוות אחרות ולקחה את הפרס לשחקנית הראשית הודות להופעה בקומדיה הפוליטית "Le nom de gens".

"הרשת החברתית" ניצח, רונית אלקבץ הפסידה

הפרס לסרט הזר ניתן ל"הרשת החברתית", שנבחר לסרט הלא-צרפתי הטוב ביותר שהוקרן במדינה ב-2010, ועתה יקווה להמשיך את המומנטום ולקטוף את האוסקר בעוד יומיים. יש לציין כי "נאום המלך" לא היה מועמד לסזאר משום שרק זה עתה הופץ בצרפת. אמריקאי נוסף שהתכבד בסזאר הוא קוונטין טרנטינו, שקיבל פרס על מפעל חיים. בנאומו אמר טרנטינו כי הלב שלו מתפוצץ מרוב התרגשות, וזעק "ויוה לה סינמה". עוד אמריקאית על הבמה היתה ג'ודי פוסטר, ששימשה כשרת הטקס והפגינה צרפתית מושלמת.

הנקודה הישראלית בטקס היתה "Tete de turc" ("ילד כאפות"), דרמה בכיכובה של רונית אלקבץ שהיתה מועמדת בקטגוריית סרט הביכורים, אך הפסידה ל"גנסבורג". במהלך הערב היו התייחסויות שונות למתחולל בלוב ובמדינות מוסלמיות אחרות, ואף התקיימה מחווה לבמאי האיראני הכלוא, ג'אפר פנהאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully