וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2011: מה אומרים בסוכנויות ההימורים?

27.2.2011 / 11:30

כמה ירוויח מי שיהמר על נטלי פורטמן? וכמה צמוד המאבק בין "נאום המלך" ל"הרשת החברתית"? רגע לפני הטקס הגדול, אבנר שביט עם התשובות

מי שרוצה להבין כמה צמוד השנה המירוץ לאוסקר שייערך הלילה (03:00 לפנות בוקר, שעון ישראל), יכול להסתכל ביחסי ההימורים של הסוכנויות. למעשה, בכל הקטגוריות המרכזיות, יש רק שלושה קרבות סגורים לפי שערי ההימורים: וכך, מי שישים את כספו על הפסד של קולין פירת' ("נאום המלך") בקטגוריית השחקן הראשי, של "צעצוע של סיפור 3" בקטגוריית סרט האנימציה ושל ארון סורקין ("הרשת החברתית") בקטגוריית התסריט המעובד יוכל להפוך לאיש עשיר במידה ואחת מן הסנסציות תתרחש.

לעומת זאת, בשאר הקטגוריות אין מועמדים ודאיים: אפילו במירוץ לשחקנית הראשית, הנחשב לסגור יחסית, שום דבר לא באמת ודאי. אמנם נטלי פורטמן ("ברבור שחור") נהנית בו מיחס זכייה גבוה של 1 ל-1.6, אבל אנט בנינג דולקת אחריה עם יחס זכייה של 1 ל-7, וגם אם הוא פחות מרשים משל פורטמן, עדיין אי אפשר לבטל את סיכוייה. בקטגוריית שחקנית המשנה המירוץ תלת-ראשי: מליסה ליאו ("פייטר") פייבוריטית עם יחס גבוה של 1 ל-1.33, אבל היילי סטיינפלד ("אומץ אמיתי") מתקרבת אליה עם יחס של 1 ל-4 והלנה-בונהם קרטר ("נאום המלך") משיבה מלחמה עם יחס של 1 ל-8.5. בקטגוריית שחקן המשנה, כריסטיאן בייל מוביל עם יחס של 1 ל-1.6, אבל ג'פרי ראש קרוב אליו עם יחס של 1 ל-3.75.

סיפור דומה יש בקטגוריות התסריט המקורי, שם "נאום המלך" ו"התחלה" כמעט חבוקים, וכמובן גם בקטגוריית הבמאי – דיוויד פינצ'ר, במאי "הרשת החברתית", צועד בראש עם יחס זכייה של 1 ל-1.4, אבל טום הופר, במאי "נאום המלך", נושף בעורפו עם יחס זכייה גבוה כמעט באותה מידה של 1 ל-2.3. שני הסרטים גם צמודים לפי הסוכנויות בקרב בקטגוריית המוזיקה המקורית.

דיוויד פינצ'ר בטקס פרסי גילדת הבמאים. GettyImages
האם הוא יפתיע את כולם? דיוויד פינצ'ר/GettyImages

לעומת זאת, אף שחזאים ופרשנים רבים שינו את דעתם בשבוע האחרון וסימנו את "הרשת החברתית" כזוכה באוסקר לסרט הטוב ביותר, "נאום המלך" הוא עדיין הפייבוריט בקטגוריה זו לפי סוכנויות ההימורים, עם יחס זכייה של 1 ל-1.16, וזאת בשעה ש"הרשת החברתית" נהנה מיחס של 1 ל-4.5. אמנם זה קרב צמוד יחסית, ועדיין אפשר לומר כי כל תוצאה מלבד ניצחון של הדרמה על המלך המגמגם תהיה הפתעה. אגב, במקרה הלא סביר שהאמרה "שניים רבים והשלישי לוקח" תוכיח את עצמה, "ברבור שחור" הוא המועמד המוביל לחולל סנסציה, עם יחס זכייה של 1 ל-17, ו"אומץ אמיתי" קצת אחריו עם יחס של 1 ל-21. הסרט עם הסיכוי הנמוך ביותר לזכות הוא "קר עד העצם", ומי שישים דולר על זכייה שלו יקבל לא פחות מ-151 דולר.

אך למרות העניין הטבעי שמעורר המאבק על הפסלון לסרט העלילתי הטוב ביותר, המירוץ הלוהט ביותר הוא דווקא בקטגוריית סרט התעודה הארוך, והיא היחידה שבה לכל חמשת המועמדים יש סיכוי ריאלי לפי הסוכנויות. מתוך החמישה, "המעגל הפנימי" פייבוריט עם יחס זכייה של 1 ל-1.6, אבל "Exit Through The Gift Shop" נצמד אליו עם יחס של 1 ל-2.7, בשעה ש"האמנות בזבל" אורב מאחור עם יחס של 1 ל-8, ו"רסטרפו" (1 ל-9) ו"ארץ הגז" (1 ל-11) נשארים גם הם בתמונה.

בקטגוריית הסרט הזר אין השנה נציג ישראלי, ולפי סוכנויות ההימורים החגיגות יתקיימו במקסיקו – "ביותיפול", הנציג של המדינה, מוביל במירוץ עם יחס זכייה של 1 ל-1.6, אבל גם כאן הכל די פתוח, כי ל"בעולם טוב יותר" הדני ול"האשה ששרה" הקנדי יש יחסי זכייה גבוהים כמעט באותה מידה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החגיגות ייערכו במקסיקו? חבייר ברדם ב"ביותיפול"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אגב, כמו בכל שנה, אפשר למצוא בסוכנויות גם כמה הימורים פחות שגרתיים – למשל, כמה מהזוכים בקטגוריות המשחק יבכו על הבמה והאם מישהו מהם יפול במדרגות, כמה פעמים נשמע במהלך הערב את המילה "תודה", האם סנדרה בולוק וריאן ריינולדס יגיעו לטקס יחדיו, האם ג'פרי ראש יבוא חבוש בכובע ומה יהיה צבע השמלה של נטלי פורטמן. כמו כן, אפשר להמר אם זכייה באוסקר תחרב לפורטמן את הקריירה בדיוק כפי שקרה בעבר לשרליז תרון ולהאלי ברי, ומי מהזוכים, אם בכלל, יהיה הראשון להזכיר את המאבק החברתי המתנהל עתה בוויסקונסין. בכל מקרה, משעמם לא יהיה.

טקס האוסקר ייערך הלילה בשעה 03:00 לפנות בוקר. הטקס יועבר בשידור חי בערוצי הסרטים של HOT ו-yes וכן בדיווחים חיים בוואלה! תרבות

  • עוד באותו נושא:
  • אוסקר 2011

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully