וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי הקולנוע העצמאי: הלילה של "ברבור שחור"

עינב שיף

27.2.2011 / 2:20

סרטו של דארן ארונופסקי זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס הפרסים החשוב של הקולנוע העצמאי בארה"ב, כמו גם בפרס הבימוי, השחקנית הטובה ביותר ופרס הצילום

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)


24 שעות לפני טקס פרסי האוסקר, העניק ארגון התמיכה בסרטים העצמאיים בארה"ב את פרסי ה"אינדי ספיריט" לסרטים עצמאיים ודלי תקציב, כשהשנה רוב המומעמדים מתמודדים גם על האוסקר. המנצח הגדול של הערב, שנערך בלוס אנג'לס זו הפעם ה-26, היה "ברבור שחור", שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר, פרס הבמאי הטוב ביותר (לדארן ארונופסקי), פרס השחקנית הטובה ביותר (לנטלי פורטמן) כמובן ובפרס הצילום.

בכך, גבר הסרט על "קר עד העצם" שנחשב לפייבוריט בטקס והסתפק בפרסים לשני שחקני המשנה, ג'ון הוקס ודייל דיקי. ג'יימס פרנקו זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו ב-"127 שעות". "הילדים בסדר" זכה בפרס התסריט הטוב ביותר ואילו "נאום המלך" הצליח לגרד פרס גם כאן, בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר. בפרס ג'ון קסווטס לסרט עצמאי בתקציב נמוך מחצי מיליון דולר זכה "Daddy Longlegs".

זכייה מעניינת אחרת בטקס היתה של "Exit Through The Gift Shop", סרט התעודה השנוי במחלוקת של אמן הגרפיטי בנקסי, בקטגורית הסרטים הדוקומנטריים. מי שעלה לקבל את הפרס לא היה בנקסי כמובן, ששומר באדיקות על זהותו המסתורית, אלא כוכב הסרט, תיירי גואטה, שנשבע בנאומו כי הסרט אמיתי לחלוטין. בפרס לסרט הביכורים הטוב ביותר זכה "Get Low" ואילו בפרס תסריט הביכורים הטוב ביותר זכה "Tiny Furniture".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully