וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת ת"א תעניק תואר ד"ר של כבוד לבמאית עדינה טל

שני גורקביץ'

27.2.2011 / 15:15

הפרס יוענק לטל, מקימת תיאטרון ומרכז "נא לגעת" לשחקנים חרשים ועיוורים, על תרומתה לתרבות הישראלית

אוניברסיטת תל אביב תעניק השנה תואר דוקטור לשם כבוד לבמאית ומייסדת "מרכז נא לגעת" עדינה טל. בטקס שייערך בקמפוס האוניברסיטה ב-14 במאי יוענק התואר גם למספר אישים מהארץ ובעולם בהם הסופר יורם קניוק, הבמאי הסיני ז'אנג יימו, מקים חברת סנו, ברונו לנדסברג והפרופסור רות ארנון.

"תרומתה החלוצית ויוצאת הדופן לתרבות הישראלית בהקמת עמותת 'נא לגעת' תיאטרון ייחודי של עיוורים-חירשים, במטרה להביא לשילובם המלא של בעלי מוגבלויות בחברה, ובהוקרה מיוחדת על כך שהעלתה על נס את ערך החסד כערך יהודי וכערך מוסרי מרכזי בימינו", נימקו השופטים את בחירתם בטל המשמשת גם כמנהלת האמנותית של המרכז.

טל (57) נולדה בשוויץ ועלתה לישראל כשהייתה בת 20. היא פעלה במשך שנים כבמאית ושחקנית תיאטרון ומנחת סדנאות תיאטרון. בשנת 2003 פתחה חוג תיאטרון לקבוצה של חרשים ועיוורים, שהפכה בעתיד לאנסמבל שחקנים. טל העלתה עם הקבוצה את המופע "אור שומעים בזיגזג", שזכה להצלחה רבה וביקורות חיוביות והוביל בהמשך להקמת עמותת "נא לגעת". מאז הוקם גם מרכז "נא לגעת" ביפו, בו פועל תיאטרון בעל אותו שם עם אנסמבל שחקנים חרשים-עיוורים, בית קפה עם מלצרים חרשים ומסעדה עם מלצרים עיוורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully