וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחום היימן על נתיבה בן יהודה: "אנשים אהבו אותה כי היא היתה אותנטית"

שני גורקביץ

1.3.2011 / 7:32

המלחין נחום היימן ספד בשיחה עם וואלה! תרבות לשדרנית נתיבה בן יהודה שהלכה לעולמה. מה יזכור? "בעיקר את אהבת הארץ שהשתקפה אצלה דרך הזמר"

"היתרון הגדול של נתיבה על פני כולם, כולל אני, היה שהיא היתה רכב מיד ראשונה מבחינת הדברים שהיא הביאה: אנשים אהבו אותה כי היא היתה אותנטית, ובניגוד לאנשים אחרים שמספרים מה שסיפרו להם או מה שהם למדו באוניברסיטה, היא היתה באמת יד ראשונה", כך סיפר המלחין נחום היימן בשיחה עם וואלה! תרבות לאחר היוודע דבר מותה של נתיבה בן יהודה. היימן החליף ברשות השידור את אשת הרדיו שהלכה אמש (שני) לעולמה. "נתיבה התעייפה מן העבודה ופנתה לרשות השידור ואמרה שהיא רוצה להפסיק. שאלו אותה אז מי יחליף אותך, אז כמה שלא נעים לי להתהדר בלבוש לא לי, היא אמרה 'רק נחצ'ה', ואני נכנסתי לנעליים המאוד גדולות שלה, ומגיש את התוכנית לגמרי אחרת", אמר היימן.

"נתיבה היתה אישה נעימת הליכות עד שזה הגיע לוויכוחים שעוררו אחרים לגבי החומר שהיא הגישה", המשיך המלחין הוותיק ותיאר את אופייה הבלתי מתפשר של בן יהודה. "למשל, לא מעט אנשים היו להם דעות אחרות לגבי יוצרים ולגבי תקופת היצירה במהלך דיון איתה: או אז היא נהפכה לקשה מאוד ומסיבה נכונה, כי היא היתה שם כשהם יצרו".

להפוך שירים של ארבע עדות למקשה אחת

לדברי היימן, "נתיבה ניסתה להחיות את הזמר העברי הישן ואת מקורותיו: מהיכן הוא בא, ומהי בדיוק דרגת הערבוב של המלח והסוכר ואבקת המרק שהופכת שירים של ארבע עדות למקשה אחת". היוצר סיפר על מאזיניה הרבים של בן יהודה והזכיר בהתאם את אימרתו של יגאל אלון, שהיה מפקדה של בן יהודה כששירתה בפלמ"ח: "עם אשר חדל מלשיר את שיריו מתעורר בבוקר בהיר אחד וחדל מלהיות עם".

היימן, שמעולם לא חשש להתבטא, מתח ביקורת על שר החינוך, גדעון סער, על כך שמורשתה של בן יהודה לא מוצאת ביטוי בתוך מערכת החינוך. "מהספר שלה 'נתיב הזמר' נותרו רק 11 עותקים. ואני שואל את שר החינוך 'איך יתכן שספר כזה לא נמצא בכל בית ספר?'".

"אני מקווה לזכות בהזמנה לפגישה איתה בבוא יומי", אמר היימן. "יש לי כמה שאלות לשאול שלא שאלתי". לדבריו, מבן יהודה יזכור "בעיקר את אהבת הארץ שהשתקפה אצלה דרך הזמר. היה לי את גם בלעדיה אבל היא חיזקה לי את הברגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully