וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

3.3.2011 / 6:41

איך חוגגת נטלי פורטמן את האוסקר? נכנסת למיטה עם אשטון קוצ'ר, ויחד הם פוגשים על המסך הגדול ארבעה סרטים חדשים

קשר לא מחייב

לאחר מאות אלפי מסרוני "ערה" שוודאי נשלחו ברחבי העולם בשנים האחרונות, סוף כל סוף מקדישה הוליווד סרט שלם לנושא היזיזות. היא עושה זאת דרך סיפורם של שני צעירים יפי תואר (נטלי פורטמן ואשטון קוצ'ר), שלא רוצים להתחייב ולפיכך מבססים את הקשר שלהם על סקס בלבד, בלי תוכניות לעתיד ובלי רגשות. אבל כיוון שבכל זאת מדובר בקומדיה רומנטית הוליוודית, מובן שהמשיכה ההדדית מלווה במהרה בחיבה ואף באהבה. אז האם היזיזות תהפוך לזוגיות?

מן הביקורות: "ברבור שחור" זה לא, אבל יחסית לז'אנר, "קשר לא מחייב" קיבל ביקורות סבירות, לפחות בתקשורת האמריקאית. וול סטריט ג'ורנל, למשל, כתב כי הסרט נהנה מבימוי מלא אנרגיות ומתסריט מצחיק להפליא, והווילג' וויס ציין כי הוא משכיל לבטא היטב את רוח הזמן. לעומת זאת, ניו יורק מגזין סבר דווקא שזהו סרט מוחמץ וחסר כל דמיון או רגישות, והתקשורת הבריטית בכלל קטלה אותו. גרדיאן, למשל, הצהיר שהוא מחריד מכל הבחינות.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 50. מטא קריטיק – 50.

במאי: איוון רייטמן. משחק: נטלי פורטמן, אשטון קוצ'ר, קווין קליין, גרטה גרוויג, קארי אלווס (108 דקות).

מהיר יותר

לאחר שבילה את חמש השנים האחרונות בסרטים לכל המשפחה, שב השרירן דווין ג'ונסון למכורתו ומככב במותחן פעולה זה. ג'ונסון, שהיה ידוע בעבר כ"דה רוק", מגלם כאן אסיר משוחרר היוצא למסע נקמה. את מי הוא הורג ולמה, ומה הדבר החשוב שהוא לא יודע על עברו? הסרט בונה את הפאזל אט-אט, וכל חתיכה שמתחברת מביאה עמה גם גופות נוספות.

מן הביקורות: הסרט לא הצליח בקופות וגם לא זכה לאהדה ביקורתית. אמנם שיקגו רידר כתב שהוא מושלם לסוגו, אבל שאר המבקרים היו פחות נחמדים - ניו יורק טיימס כתב שאין לו שרירים, ניו יורק פוסט טען שהסיפור שלו מגוחך וסן פרנסיסקו כרוניקל הסתפק בהכרזה "מדובר בזבלון".

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 45. מטא קריטיק – 44.

במאי: ג'ורג' טילמן. משחק: דווין ג'ונסון, בילי בוב תורנטון, טום ברנג'ר (98 דקות).

שמחתודהעודבבקשה

סרטו הראשון של ג'וש רדנור, הידוע יותר כטד מוסבי מ"איך פגשתי את אמא". רדנור גם מככב כסופר צעיר ומעט זחוח, שפורש את חסותו על ילד אבוד ובו בזמן גם מפתח מערכת יחסים עם זמרת אדומת שיער ומסייע לשתיים מידידותיו בצרותיהן האישיות. בסוף כולם ילמדו להיות שמחים, להגיד תודה ולבקש עוד.

מן הביקורות: אמנם הסרט יוצא בו זמנית בישראל ובארצות הברית, אבל הוא הוקרן בפסטיבל סאנדנס ובכמה אירועים נוספים, כך שבהזדמנויות אלה נכתבו עליו ביקורות., והן היו חלוקות: הוליווד ריפורטר, למשל, כתב שהוא מוציא שם טוב לאינדי, וזאת בשעה שווראיטי השתמש במונחים דומים, אבל קבע דווקא שהסרט מוציא שם רע לתעשייה העצמאית. מגזין סלנט היה חריף עוד יותר, נתן לקומדיה זו חצי כוכב בלבד מתוך חמישה, ואף טען כי יש בה מוטיב גזעני.

במאי: ג'וש רדנור. משחק: ג'וש רדנור, מאלין אקרמן, זואי קאזן, ריצ'רד ג'נקינס (100 דקות).

איב סאן לורן - פייר ברז'ה: אמנות של אהבה

סרט תעודה המציג את סיפור מערכת היחסים המיוחדת בין איב סאן לורן ופייר ברז'ה, שהיה בן זוגו של המעצב המהולל וגם חברו הטוב ביותר ושותפו לאיסוף חפצי אמנות.

מן הביקורות: הסרט היה מועמד לפרס הסזאר בקטגוריה התיעודית, וזכה בסך הכל גם לפרגון גם מן התקשורת הצרפתית. לה ז'ורנל דה דימנש כתב שהוא מטלטל, פרמייר הכריז שהוא מאיר עיניים ולה פואה הצהיר שהוא נוגע ללב. לעומת זאת, לה מונד וליברסיון כתבו שזהו מסמך סתמי שלא מצליח לשמור על עניין.

במאי: פייר תורתון (98 דקות).

ארוחת אמצע אוגוסט

דרמה קומית תוצרת איטליה שכמיטב המסורת של ארץ המגף, מתרחשת בפרובינציה ומערבבת בין הומור מלא חסד, דמויות ייחודיות והרבה אוכל. הגיבור של כל זה הוא ג'יאני, גבר מובטל בגיל המעבר שמבלה את רוב זמנו בפאב השכונתי. נראה שהחיים שלו לא הולכים לשום מקום, אבל אז מתברר שיש לו כישרון יוצא דופן -אין טוב ממנו בסביבה בלארח חברה לנשים מקשישות.

מן הביקורות: הסרט קטף כמה פרסים בפסטיבל ונציה, וכן היה מועמד לפרסי התסריט והקהל של האקדמיה האירופאית לקולנוע. חוץ מזה, גם המבקרים בארצות הברית חיבבו אותו - ניו יורק טיימס השווה אותו ליצירות של צ'כוב, בוסטון גלוב כתב שהוא עשוי בצורה מושלמת והגרדיאן הכריז שמדובר בתענוג נדיר. לעומת זאת, וושינגטון פוסט כתב שהסרט חביב, אך לא מספק.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 88. מטא קריטיק – 75.

במאי: ג'יאני די גרגוריו. משחק: ג'יאני די גרגוריו, ולריה דה פרנסיסיס (75 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully