וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרקר נגד קרקר: על "האח הגדול 3"

לילך וולך

6.3.2011 / 6:30

הצגת הצדדים האפלים של ג'קי והצבתו המפורשת מול מחנה פרידה מוכיחים שהפקת "האח הגדול" מפחדת מגמר משעמם וצפוי. לילך וולך שואו טיים

זה לא נפל"ם, אבל זה נפיץ לא פחות – אין כמו הריח של גמר האח הגדול על הבוקר. עכשיו אפשר כבר להריח את הניחוח האופייני – זיעת לוחמים, שמן רובים ופטרת האט טאב. מתכוננים לגמר, שימו שכפ"ץ.

איך יודעים שבא הגמר של "האח הגדול"? פשוט – אף אחד, גם לא הנשמה הטובה-כפרה עליו-הישראלי שלנו לא נשאר נקי. האח הגדול רוצה שיהיה מעניין, והאח הגדול משליך את כולם להיאבקות בבוץ. עד כה זכה ג'קי למנגינת הטיפשון העולצת שלו, כאילו היה עמיקו, שרוצה להיות רק חבר שלכם ולא יותר. לא עוד. ג'קי, שהדבר הכי חמור שאפשר היה לומר עליו עד עכשיו זה שהוא נהג בוס לנופר; הוא פתאום גם שקרן, גם גנב, גם צורח. עובדה, הוא מוזג יין קידוש לספל אטום, שותה בסתר כאילו היה בטי פורד, ועוד מצחקק אחרי זה ברשעות. אם ראו את זה בטלוויזיה זו בטח האמת.

ההדחה של תומר והילה היתה מפתיעה כמו עוד יללה של ליהיא ארוזה בטרנינג ורוד. לא ממש היה מי שלא הצליח לצפות ששני אלו - שהשתחלו באיחור לספארי האנושי, ולא היו מחושבים דיים כדי לפצוח מייד ברומן שערורייתי כדי להבטיח את מקומם – יהיו הבאים להיזרק לא לבושים דיים לקור של נווה אילן. שניהם משעממים ושוליים בערך במידה שווה, כשההבדל ביניהם הוא שהיא פאסיב-אגרסיב והוא אגרסיב-אגרסיב.

היחיד שהצליח לצוף לצידם מבלי למשוך, עד כה, יותר מדי תשומת לב, הוא רק לי עוז, האיש נטול הזהות. הזליג של הבית, שגוייס רק בפרק האחרון כדי להיות לכאורה קונקורנציה לג'קי. בפועל הוא אפילו לא הצליח להסביר לעצמו איך קרה מחדל ההעמדה להדחה ובקול ענות חלושה, גווע מעט העניין שאולי היה שם.

מחנה טאמבל מול מחנה רוטווילר

אם "האח הגדול" נפתח כמשחק פוקר רב משתתפים, עכשיו הוא בעיקר משחק מלחמה – ראש בראש, מחנה טאמבל מול מחנה רוטווילר. את השמות בחרו השבטים בעצמם. "האח הגדול" בחר את שני הכוחות העיקריים להוביל את השבטים – ג'קי "הנשמה" מנחם, מול פרידה "המאמא" הכט, והכפפות הוסרו. כדי להפוך את התחרות למעניינת יותר, כל ראש מחנה צריך לחשוף מהחולשות שלו – וכך קיבלנו את ג'קי השותה בסתר, מחביא היין. ואם אפשר לזרוק מעט כוחות-על פנימה – הרי שלפרידה יש חוש שישי לפתע. למחביאי מוצרי מזון כמובן.

בנוסף, אל תתפלאו אם דמויות נוספות יזכו לרי-שאפל למותג הטלוויזיוני שהם יצרו: אחרי ג'קי, גם נופר תושלך לקלחת הרותחת, והזהות הטלוויזיונית שלה בצורת הנשמה הגדולה שמדי פעם מחליקה לקריזה ומתנצלת עליה בדמעות, תתלכלך יותר ויותר. אפילו אלעד, שכל עימות מולו מעורר אי נוחות מובנית, צפוי לחטוף. למה בעצם? פשוט – ככל שתהיו יותר אמביוולנטים תסמסו יותר.

מה טוני סופרנו היה עושה?

האם עד כה ג'קי היה טלית שכולה תכלת, ליצן קופצני עם מוזיקת רקע של קרטו?ן? כנראה שלא, אבל זה שירת את התמונה הגדולה. עכשיו תראו הרבה יותר מג'קי הצועק, המשתחצן והמנפנף בידיים, כי הוא כבר לא יכול להיות זנב מכשכש לפי תוכנית הראש בראש של ההפקה. פרידה תמשיך לשמור על פרסונת הדון קורליאונה שלה, שהיתה גורמת אפילו לטוני סופרנו לשקול קריירה אחרת – אבל במקביל נשמע לא מעט על געגועים לתותי, ועל חוכמת האמא-אדמה המיסטית שלכאורה יש לה.

אווירת סוף קורס לא תקבלו כאן. ככל שהפרס הגדול יהפוך למוחשי יותר, דיירי הבית יהפכו להיות טורפניים יותר. אבל ללא קשר למה הם יעשו בכוחות עצמם – כי בואו נודה, אף אחד מהם לא בדיוק מומחה בתורת המשחקים – הפקת "האח הגדול", המושכת בחוטים שמחוברים בצד אחד למשתתפים ובצד השני למקשי הסלולרי שלכם, תהפוך את שלושת השבועות הבאים למעדן ערוך היטב. השבועות הקרובים יסחטו מכם בכי, צחוק, קריאות תדהמה וכל מה שרק צריך בשביל לסגור את המערכה הזו בשיא רייטינג טלוויזיוני. וידוע שברייטינג כמו במלחמה – אין חוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully