וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' דוד אלכסנדר מונה לתפקיד יו"ר מועצת הקולנוע

שני גורקביץ'

6.3.2011 / 12:17

אלכסנדר כיהן בעבר כיו"ר מנהל התרבות במשרד התרבות, מנכ"ל הבימה וקרן רבינוביץ'. כחבר מועצת הקולנוע מיום הקמתה, אמר אלכסנדר כי מדובר ב"סגירת מעגל"

שרת התרבות לימור לבנת מינתה הבוקר (ראשון) את הפרופסור דוד אלכסנדר לתפקיד יו"ר מועצת הקולנוע. אלכסנדר יחליף את מיכה חריש שהתפטר בינואר מתפקידו כדי לעמוד בראש מפלגת העבודה.

"אני מאמינה שהפרופסור אלכסנדר יוכל לתרום מכישוריו ומניסיונו הניהולי הרב בכל קשת תחומי התרבות והאמנות גם למועצת הקולנוע. העובדה שהוא כבר מכהן כחבר המועצה ומעורה בעבודתה תסייע לו כמובן להשתלב במהירות בתפקיד היו"ר. אני מאחלת לו הצלחה רבה בתפקיד החשוב", אמרה השרה.

אלכסנדר (65), שכתב את עבודת הדוקטורט שלו על הסאטירה הפוליטית בתיאטרון הישראלי, היה בעברו מנכ"ל תיאטרון הבימה, כיהן כראש מנהל התרבות במשרד החינוך והתרבות, מנכ"ל קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות וכן מנכ"ל בית התפוצות. בתשע השנים האחרונות מכהן פרופסור אלכסנדר כנשיא המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו-חיפה.

בתגובה למינוי אמר אלכסנדר: "בימים אלה אנחנו מציינים עשר שנים לחוק הקולנוע שבמסגרתו הוקמה מועצת הקולנוע. זה היה עשור שבמהלכו פרח הקולנוע הישראלי ושינה את פניו לבלי הכר. מכלול היצירה הקולנועית, העלילתית, התיעודית והניסיונית הוא מגוון ומרתק. כמו בכל יום הולדת ראוי בהחלט לרוות נחת מהישגי העבר, ועם זאת להיערך לימים של חשיבה מחודשת ועשייה מחדשת. הייתה לי הזכות להימנות עם חברי מועצת הקולנוע הראשונה, בהנהגת עו"ד אלי זוהר, שעיצבה מראשית את מדיניות התמיכה בקולנוע הישראלי. מינויי לראשות המועצה - בצד היותו מעין השלמת מעגל אישית - הוא הזדמנות להמשיך ולהיות שותף בטיפוח עולם הקולנוע בישראל מתוך קידום יוזמות חדשות בו. על כך, כמו גם על האמון שניתן בי, אני אסיר תודה לשרה לימור לבנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully