וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד בכרי: "צה"ל והשב"כ רודפים אותי"

שני גורקביץ'

7.3.2011 / 11:17

השחקן-במאי הגיע לבית המשפט העליון לקריאת הדיון בתביעת הדיבה נגדו ונגד סרטו "ג'נין ג'נין" ובהתנצחות עם אחד החיילים התובעים אמר לו: "אתה סתם כלב משוסה"

"אני לא מצטער על הסרט, זה האני מאמין שלי", כך אמר הבוקר (שני) השחקן והבמאי מוחמד בכרי, יוצר הסרט "ג'נין ג'נין" שבית המשפט העליון יעסוק בתביעת הדיבה נגדו. עם הגיעו לבית המשפט התעמת עם בכרי אחד מחיילי המילואים שתבעו אותו: כשנשאל בכרי האם יש לו מה להגיד ללוחמים, ענה בכרי "אין לי מה להגיד ללוחמים, אני לא מכיר אותם". אחד החיילים השיב לו "8 שנים אנחנו מנהלים מולך משפטים ואתה לא מכיר אותנו". בכרי השיב לו: "אתה סתם כלב משוסה, מי אתה בכלל?". החייל השיב לתקשורת ואמר כי "בכרי מתאר אותנו כנאצים, הוא משקר". לדברי נוכחים במקום, רק המאבטחים מנעו קטטה בין הצדדים.

בפתח הדיון, בראשות השופטים מרים נאור, יורם דנציגר ויצחק עמית, הציעה נאור לעו"ד אביגדור פלדמן, המייצג את בכרי, כי יבדוק עמו האם הוא מוכן להודות שהסרט אינו דוקומנטרי, יתנצל ובכך יסתיים התיק. פלדמן יצא כדי להתייעץ עם בכרי בנושא. בסופו של דבר, הצעת הפשרה נדחתה והצדדים משמיעים את טיעוניהם. עורכי דינם של החיילים דורשים מבכרי כי יסיר קטעים מסוימים מהסרט. לאחר מכן השופטים שוב חזרו על הצעת הפשרה, אולם בכרי אמר "השופטת נאור יכולה להציע מה שהיא רוצה, אני אעשה מה שנראה לי מצפוני". לאחר מכן אמר כי לעולם לא יתנצל. הצדדים נמצאים עתה שוב בהתייעצות.

לפני כן אמר בכרי כי "מי שצריך להתנצל זה צה"ל, שעושה פשעים ללא הרף". כשנשאל האם צה"ל רודף אותו ענה בכרי כי "צה"ל, השב"כ וראש הממשלה רודפים אותי". עוד סיפר בכרי כי באחרונה ביקר באיטליה, שם "חש בבית" לדבריו, גם בקרב הקהילה היהודית של רומא: "הם התפללו בשבילי שאנצח", אמר בכרי.

בנוסף, הודה השחקן-במאי כי קיבל כסף ממשרד התרבות הפלסטיני, רק לאחר שסיים את עריכת הסרט. " אין לאיש בעולם הזה מונופול על האמת, גם לא לבית המשפט", חתם בכרי את דבריו. מי שהתייצב לצידו של בכרי הוא חבר הכנסת אחמד טיבי, שאמר "יש מסע צלב נגד מוחמד בכרי. אני מקווה שהוא ימצא מזור בבית המשפט העליון".

מנגד, רופא חטיבת המילואים בה לחמו התובעים ד"ר דוד צנגן, יצא להגנתם ואמר כי "מדובר בעלילת דם קשה. אדם משמיץ באופן אישי חיילים שלחמו במוסריות יוצאת דופן וגורם להם לצלקות ולפגיעה לכל החיים וזה דבר שצריך להיפסק".

*עדכון ראשון: 10:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully