וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

10.3.2011 / 7:30

מיכאל מושונוב קוטף פרסים, קירה נייטלי פוגשת גברים, ארון אקהרט נלחם בחייזרים, יוגי-דב - בתעשיינים, וכולם נפגשים על המסך הגדול

מבול

כמה שבועות לאחר שזכה בציון לשבח בפסטיבל ברלין, מגיע "מבול" של גיא נתיב לבתי הקולנוע בישראל. הסרט עוקב אחר משפחה, שבה ההורים (צחי גראד ורונית אלקבץ) לא מתקשרים זה עם זה, והם נדרשים להתחיל לעשות זאת שכן בנם הבכור והאוטיסט חוזר הביתה באופן לא צפוי וכיוון שבן הזקונים שלהם מתקשה להתמודד עם הלחץ הנפשי לקראת העלייה לתורה. האם המבול הראשון ישטוף את הצרות מעולמם?

מן הביקורות: לפני ברלין הוצג הסרט בפסטיבל חיפה האחרון, שם ניצח בתחרות הישראלית ושם גם זכה לחשיפה תקשורתית מקומית. כך, למשל, אורי קליין כתב כי יש בסרט כמה סצינות יפות וחזקות, ושבסך הכל הוא סוחף את הצופים

במאי: גיא נתיב. שחקנים: מיכאל מושונוב, רונית אלקבץ, צחי גראד, יואב רוטמן, (100 דקות).

פלישה עולמית: קרב לוס אנג'לס

"פלישה עולמית: קרב לוס אנג'לס" הוא למעשה מעין הכלאה של "היום השלישי" ו"בלאק הוק דאון". כפי שאפשר להבין משמו, הסרט עוקב אחר ניסיון להילחם בפלישת חייזרים לעיר המלאכים, אבל בניגוד לנהוג בז'אנר, הוא עושה זאת בסגנון ריאליסטי.

מן הביקורות: הסרט מופץ בו זמנית בישראל ובארצות הברית כך שכמעט ולא היתה הזדמנות להתייחס אליו בתקשורת. הכתבות שכבר התפרסמו היו פושרות: טיים אאוט ניו יורק טען שזהו סרט בנאלי ורגשני יתר על המידה שלא החליט מה הוא רוצה להיות. טוטאל פילם הסכים שמדובר במוצר קלישאתי ונתן לו שלושה כוכבים מתוך חמישה, ועם זאת ציין שבסך הכל האקשן שבו מספק.

במאי: ג'ונתן ליבסמן. משחק: ארון אקהרט, מישל רודריגז (116דקות).

אתמול בלילה

דרמה רומנטית קלילה המציגה את השאלה שכולנו התחבטנו בה פעם - לו הייתם נהנים מזוגיות מאושרת ומשובחת ואז נתקלים בפיתוי מסחרר וחד פעמי, האם הייתם עומדים במבחן? בסרט זה, בני הזוג נאלצים לבחון את עצמם בו בזמן באותו לילה. למייקל (סם וורתינגטון) זה קורה כשהוא יוצא לנסיעת עבודה מחוץ לעיר בלוויית עמיתה מושכת (אווה מנדז), וליקירת לבו ג'ואנה (קירה נייטלי) זה קורה דווקא מתחת לבית, שם היא פוגשת את אלכס (גיום קאנה), מי שהיה אהבתה הלא ממומשת הגדולה ביותר. האם שניהם ייגררו להרפתקה של לילה אחד, האם רק אחד מהם ייפול ברשתם או שמא השניים דווקא ישמרו נאמנות זו לזו?

מן הביקורות: הסרט הוקרן בפסטיבל טורונטו והוקרן כבר בכמה מדינות בעולם, ובהן צרפת, כך שנכתבו עליו ביקורות, והן היו חלוקות. מגזין אל כתב שמדובר בקומדיה רומנטית מענגת, אבל טלרמה טען דווקא שמדובר בסרט סתמי לחלוטין שנראה יותר כמו פרסומת. וראייטי האמריקאי התערב בוויכוח, ולמרות כמה הסתייגויות שיבח את "אתמול בלילה" והכריז כי הוא פרובוקטיבי במידה ומהפנט.

במאי: מאסי טאג'דין. משחק: קירה נייטלי, גיום קאנה, סם וורתינגטון, אווה מנדז (90 דקות).

יוגי-דב

גלגול קולנועי מודרני לסדרת הטלוויזיה הקלאסית משנות השישים על הדב החביב והנבון המתגורר במקום שמזכיר להפליא את הפארק הלאומי ילוסטון. כרוח הימים, עיבוד זה נושא מסר אקולוגי, והעלילה מתארת כיצד יוגי נלחם בפוליטיקאים וביזמים המרושעים והאנטי-סביבתיים שזוממים להחריב את הריאה הירוקה. האם הוא ינצח בקרב? כרגיל, אפשר לסמוך על החוכמה שלו שתציל את המצב.

מן הביקורות: כמובן שסרט כמו "יוגי-דב" לא נעשה כדי לרצות את המבקרים, ובכל זאת התגובות כלפיו בתקשורת היו חריפות יחסית. "בזבוז מיותר" זעק טיים אאוט ניו יורק, "בלתי נסבל" יללו באוסטין כרוניקל, והבוסטון גלוב הוסיף שהסרט פשוט מייסר בכל אספקט של עשייתו. רק הסן פרנסיסקו כרוניקל, כהרגלו החתרני, שיבח את המעשייה לכל המשפחה וציין שהיא חמודה וטובה בסך הכל.

ציונים: רוטן טומייטוס – 14, מטאקריטיק – 35.

במאי: אריק ברוויג. קולות: אמנון וולף, אוהד שחר (80 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully