וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' נעם שריף הוא חתן פרס ישראל לחקר המוזיקה

עינב שיף ושני גורקביץ'

7.3.2011 / 19:38

שריף, שזכה כבר בפרס אקו"ם וניהל תזמורות רבות בארץ עומד כיום בראש התזמורת הסימפונית בחיפה אותה שיקם. "הפרס הגדול הוא היכולת לעשות דברים" אמר לוואלה! תרבות

שר החינוך, גדעון סער, הודיע הערב (שני) כי הפרופסור נעם שריף הוא חתן פרס ישראל בתחום חקר המוזיקה לשנת תשע"א. שריף (76), פרופסור לניצוח ולקומפוזיציה מאוניברסיטת תל אביב, מכהן כיום כמנהל המוזיקלי של התזמורת הסימפונית החדשה בחיפה, אותה הקים מחדש לאחר שנסגרה. בקרוב צפוי שריף לעמוד גם בראש האופרה החדשה המוקמת בעיר ביוזמתו.

"פרופסור נועם שריף הוא יוצר ומבצע בעל שיעור קומה והכרה בינלאומית", נימקו חברי ועדת הפרס את בחירתם. "בפועלו הטביע חותם עמוק על תרבות המוזיקה בישראל. פרופסור שריף הינו מורה ומחנך רב פעלים, אשר על תלמידיו נמנים מבכירי המוזיקאים בארץ ובעולם. הוא צעיר נצחי, מקים ומפריח שממות אשר פרץ דרך החל באמנות, ההלחנה והביצוע דרך הזמר העברי ועד למגוון אמנויות הבמה".

בשיחה עם וואלה! תרבות לרגל הזכייה אמר שריף כי "כל זמן שמתאפשר לך לעשות דברים - זהו הפרס הגדול. זה שאפשר לעשות בארץ שלנו, זה הדבר הכי חשוב כי זו ארץ מורכבת. פעם הייתי מדבר הרבה, אבל היום פחות. בשבילי פרס א.מ.ת הוא בעל קריטריונים הרבה יותר מובחנים מאשר פרס ישראל, אבל כמובן שצריך לתפוס את הפרסים לפי העליות שלהם ולא לפי הירידות שלהם".

שריף נחשב לילד פלא, כאשר כבר בגיל 17 ניצח על התזמורת הסימפונית ירושלים ורשות השידור. בעת לימודיו באוניברסיטה העברית בירושלים, ייסד את התזמורת האוניברסיטאית וניצח עליה. יצירתו "אקדמות למועד" שנכתבה כשהיה בן 22, הוגשה בעילום שם לתחרות התזמורת הפילהרמונית על שם סול יורק ונבחרה להיות היצירה שתחנוך את היכל התרבות בתל אביב. במקביל הלחין שריף גם מוזיקה לסרטים כגון "סינייה", "תעלת בלאומילך", "האתמול של מחר", "הדיבוק" ו"שבת המלכה" כמו גם לסרטים דוקומנטריים של חיל האוויר ולתסכיתי רדיו. שריף גם הלחין שירים עבור להקות המחול בת-שבע וקול-ודממה.

מאז זכה שריף בפרסים רבים בהם גם פרס אקו"ם לביצוע יצירות ישראליות, כיהן כמנהל המוזיקאלי של התזמורת הקאמרית הקיבוצית, מנהל מוזיקלי ומנצח ראשי של התזמורת הסימפונית ראשון לציון, כיועץ מוזיקלי לפסטיבל ישראל-ירושלים והיה מנהל עמית בתזמורת הקאמרית הישראלית. שריף גם ייסד את הקורס למוזיקה באוניברסיטה הפתוחה ואת פסטיבל המוסיקה "ימי המוסיקה בשרון", בין יצירותיו המפרוסמות "מחייה המתים", "עקדה", "תהילים של ירושלים" ו"פסיון ספרדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully