וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה של 3 מיליון נגד הוצאת כרטא בגין אובדן כתב יד

שני גורקביץ'

8.3.2011 / 12:22

הרב ישראל אריאל תובע את ההוצאה והעומדים בראשה לאחר שלטענתו איבדו את העותקים היחידים של "אטלס ארץ ישראל לגבולותיה" שחיבר, על כל ארבעת כרכיו

כתב תביעה בגין אבדן כתב יד של יצירה ספרותית וקניין רוחני הוגש אמש (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד חברת כרטא. הרב ישראל אריאל, מחבר "אטלס ארץ ישראל לגבולותיה" תובע מההוצאה 3 מיליון שקלים לאחר שאנשיה איבדו את כתב היד של ארבעה מתוך כרכי החיבור, בטרם פורסמו.

הרב אריאל היה אחד ממשחררי הר הבית ומראשוני הלוחמים שהגיעו לכותל המערבי במלחמת ששת הימים ועומד כיום בראש מכון המקדש בירושלים. מכתב התביעה עולה כי במשך עשור עבד אריאל על מחקר מקיף שהניב אטלס בן שישה כרכים הסוקר את ההיבטים הגאוגרפיים, ההיסטוריים, הבוטניים והארכיאולוגיים של ארץ ישראל, בשילוב מפות עתיקות וחדשות של האזור ועדויות מן התפוצה היהודית במהלך הדורות.

העותרים טוענים כי החברה ומנהליה, הוציאו לאור שניים מתוך ששת כרכי האטלס עוד בתחילת שנות התשעים, אך כיום התברר כי העותק היחיד של ארבעת הכרכים הנותרים אבד להם. "אני רואה באובדן נזק אישי חמור, אך גם נזק לעולם ההלכה, ונזק לאומי", אמר הרב אריאל.

"עבור כל סופר-חוקר אובדן כתב יד היא טראומה וחוויה אישית קשה מנשוא", אמר עו"ד גלעד קורינאלדי, המייצג בתביעה את הרב אריאל. "תחום המו"לות פרוץ ויש לקרוא להסדרת פיקוח רגולטורי על מנת להגן על יוצרים ומחברים". למרות ניסיונות וואלה! תרבות, עד למועד פרסום הכתבה טרם התקבלה תגובתם של הנתבעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully