וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: איזבל הופר ומתייה אמלריק מגיעים לארץ

8.3.2011 / 15:42

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, השניים יצטרפו לסופר הצרפתי מישל וולבק במסגרת פסטיבל הקולנוע הצרפתי בת"א

רשמית: השחקנית הצרפתייה איזבל הופר והבמאי והשקחן מתייה אמלריק יגיעו לישראל. כפי שפורסם לראשונה, השניים יצטרפו לסופר מישל וולבק בפסטיבל הקולנוע הצרפתי המסורתי, שייערך בסינמטקים ברחבי הארץ בין התאריכים 2-9 באפריל.

זהו ביקורה השני של הופר בישראל, והפעם היא תציג את הסרט "קופהקבנה" (Copacabana) של מרק פיטוסי. הופר ("המורה לפסנתר", "ויולט", "כל אחד לעצמו", "מדאם בובארי") נחשבת לאחרת השחקניות המוערכות בעולם, כאשר 16 סרטים בכיכובה כבר השתתפו בפסטיבל הסרטים בקאן, והיא זכתה פעמיים בפרס לשחקנית הטובה ביותר במסגרת הפסטיבל. לאוסקר הצרפתי, הסזאר, הייתה מועמדת 13 פעמים וזכתה רק פעם אחת. לכבוד ביקורה של הופר יוקרנו במסגרת הפסטיבל ארבעה מסרטיה.

הבמאי והשחקן היהודי-צרפתי אמלריק ("מינכן", "פרפר פעמון הצלילה" ו"קוואנטום של נחמה"), זכה כבר 3 פעמים בפרס הסזאר וכן בפרס הבמאי הטוב ביותר בפסטיבל קאן על "מסע הופעות", אותו הוא יציג בארץ. זהו ביקורו השני של הבמאי בישראל.

הפסטיבל ייפתח בהקרנת סרטו האחרון של הבמאי פרנסואה אוזון, "אישה צעצוע" (Potiche) בכיכובם של ג'ראר דפרדייה, קתרין דנב ופבריס לוקיני. במהלך הפסטיבל יוצגו מיטב הסרטים הצרפתיים של העת האחרונה, כגון "על אנשים ואלוהים" שזכה בפרס בפסטיבל קאן וכבש את טקס פרסי הסזאר האחרון, "המפתח של שרה", "ונוס שחורה", "הרגתי את אמא שלי", "דיומא האחר", "רגליים יחפות על חלזונות", "שקרים לבנים קטנים" ועוד.

השחקנית הישראלית רונית אלקבץ תציג במסגרת הפסטיבל את סרטה הצרפתי האחרון "ידיים חופשיות" (Les Mains Libres ) שביימה בריגיט סי, ומגולל את סיפורה של במאית המצלמת סרט על אסירי עולם.

בנוסף, כפי שפורסם, ייערך מפגש עם הספור מישל וולבק והקרנה של הסרט "הרחבת תחום המאבק" שנעשה על פי ספרו. "אני שמח לחזור לישראל", אמר וולבק כאשר נודע על ביקורו, "אני מאחל לה אריכות ימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully